چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 317746

در بیشتر موارد بروز کمر درد یک مسئله جدی نیست و این موضوع بدون مراجعه به پزشک و پس از چند هفته یا چند ماه بهبود می‌یابد. با این حال، شما می‌توانید تنها با انجام تغییرات جزئی در رژیم غذایی خود روند بهبود کمردرد را تسریع کرده و یا از بروز آن جلوگیری کنید.

این میوه تابستانه باعث تسکین درد کمر می شود

سلامت نیوز: در بیشتر موارد بروز کمر درد یک مسئله جدی نیست و این موضوع بدون مراجعه به پزشک و پس از چند هفته یا چند ماه بهبود می‌یابد. با این حال، شما می‌توانید تنها با انجام تغییرات جزئی در رژیم غذایی خود روند بهبود کمردرد را تسریع کرده و یا از بروز آن جلوگیری کنید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرویس بهداشت همگانی انگلیس کمر درد را یک بیماری شایع می‌داند که بیشتر مردم در طول عمر خود دستکم یک بار آن را تجربه می‌کنند. این موضوع می‌تواند به دلایل ساده‌ای همانند خوابیدن در یک موقعیت نامناسب بروز کند و یا به دلیل طرز ایستادن غلط یا یک جراحت ساده نمایان شود.

متخصصان انگلیسی می‌گویند یکی از ساده‌ترین راهکار‌ها برای محافظت از کمر در برابر درد مصرف مستمر گیلاس است. گیلاس سرشار از پروتئین‌های ضدالتهابی است که برای تسکین کمردرد مناسب است. همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه به کاهش درد کمک می‌کند.

در حقیقت اصلی‌ترین دلیل بروز کمردرد التهاب است و انتخاب رژیم غذایی مناسب به خلاصی از این درد کمک می‌کند. گیلاس یکی از بهترین مواد غذایی ضدالتهابی است و با جلوگیری از آسیب به سلول‌ها و کاهش التهابات باعث تسکین کمردرد می‌شود.

تحقیقات اثبات کرده است آنتی اکسیدان‌های موجود در گیلاس به کاهش هر گونه دردی در بدن از جمله کمردرد و آرتروز کمک می‌کند. برای مثال، نوشیدن دو بار آب گیلاس در روز در افرادی که از آرتروز رنج می‌برند، می‌تواند باعث کاهش التهابات شود.

خوردن آب گیلاس یا گیلاس کامل هر دو به یک میزان می‌تواند به کاهش التهابات و درد کمک کند؛ اما باید از مصرف آب گیلاس حاوی شکر اجتناب کنید. همچنین می‌توانید برای اثر بخشی بیشتر گیلاس برای درمان کمردرد آن را به همراه آجیل، زنجبیل، انگور قرمز و لوبیا سبز استفاد کنید.

در کنار رژیم غذایی سالم، می‌توانید برای بهبود کمر درد خود از فعالیت‌های ورزشی همانند حرکات کششی بهره ببرید. افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند در بیشترین خطر ابتلا به کمردرد قرار دارند. از این رو، توصیه می‌شود به تناسب اندام خود توجه ویژه‌ای داشته باشید.

اگر با بروز کمر درد به طور همزمان شاهد بی حسی یا گز گز شدن اندام جنسی، از دست دادن کنترل مثانه یا مدفوع و یا درد شدید قفسه سینه هستید سریعاً با اورژانس تماس حاصل کنید. این علائم می‌تواند نشان دهنده یک مسئله بسیار جدی برای سلامت باشد و نیاز است بیمار سریعا به بیمارستان رجوع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha