شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 368307

برای جلوگیری از درد گردن، می‌توان با ساده‌ترین تمرین به مقابله با آن پرداخت.

ساده ترین تمرین ورزشی برای کاهش درد گردن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، گردن درد یکی از شایع ترین دردهایی است که ممکن است به سراغتان بیاید. علت بروز آن کم تحرکی، وضعیت بدنی نامناسب، استرس و فشار عضلات گردن است. می‌توانید با برداشتن گام‌های کوچک برای رفع آن اقدام کنید.

ورزش ناحیه گردن می‌تواند از فشاری که به ماهیچه‌های گردن وارد می‌شود بکاهد. پزشکان توصیه می‌کنند هنگام کار یا نشستن‌های طولانی مدت سعی کنید یک ورزش ساده اما موثر انجام دهید که به تقویت و کشش عضلات گردن و بهبود جریان خون کمک کند.

بنابراین: صاف بایستید، عضلات خود را شل کنید، بازوهای خود را پایین بیاورید. سر خود را به آرامی سمت راست بچرخانید در حالی که شانه و بازو شل هستند. بعد از ۱۵ ثانیه همین کار را با تمایل به سمت چپ تکرار کنید.

هیچ چیز پیچیده‌ای نیست و اگر این تمرین را چندین بار در روز در حالی که کار می‌کنید یا به مدت طولانی در یک وضعیت نشسته اید تکرار کنید، گردن شما احساس بهتری پیدا می‌کند و این یعنی بهبود خلق و خوی شما.

حرکات کششی گردن: کشش عضلات گردن باعث می‌شود که از خشکی و درد گردن کاسته شود. حرکات کششی گردن باعث می‌شود که دامنه حرکت گردن بیشتر شود و انعطاف پذیری در این ناحیه افزایش یابد.

حرکات قدرتی در ناحیه گردن: حرکات قدرتی گردن باعث می‌شود که گردن در حالت بهتری قرار بگیرد و فشار کمتر شود. این حرکات را باید یک روز در میان انجام داد.

حرکات هوازی: انجام ورزش‌های هوازی باعث می‌شود که جریان خون در عضلات گردن بیشتر شود و از سختی بافت‌های عضلات کاسته شود. حرکات هوازی باعث ترشح آندروفین می‌شود که از درد می‌کاهد. بهتر است حرکات هوازی را هر روز انجام دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha