دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: ما هنوز به درصدی از واکسیناسیون که باعث ایمنی جمعی است، نرسیده‌ایم.

هنوز به ایمنی جمعی نرسیده‌ایم

سلامت نیوز:دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: ما هنوز به درصدی از واکسیناسیون که باعث ایمنی جمعی است، نرسیده‌ایم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، «حمیدرضا جماعتی» دبیر کمیته علمی کشوری کووید در حاشیه جلسه این کمیته در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه در ارتباط با به روز کردن روش های تشخیصی کرونا، قارچ سیاه و همچنین تزریق دوز یادآور واکسن کرونا برگزار شد.


او افزود: در مورد روش های تشخیصی نکته مهم این است که یکی از راه های جلوگیری از کرونا، تشخیص است و تا وقتی که تشخیص ندهیم، نمی‌توانیم بفهمیم فرد بیمار است و درمانش را انجام بدهیم، بنابراین بسیار اهمیت دارد که از چه روش هایی تشخیصی می‌توان استفاده کرد و کی می‌توانیم آن را انجام دهیم، مطالعات انجام شده نشان می‌دهد معمولا پنج روز بعد از اینکه فرد ابتلا پیدا می کند، بیشترین میزان مثبت بودن تست را می تواند داشته باشد. البته تست ها روش های مختلفی دارند. بیشترین میزان مثبت شاید در پنج یا شش روز بعد از ابتلا به بیماری باشد و بعد در هفته دوم بیماری باز درصد مثبت بودن تست میزانش کم می‌شود.


جماعتی گفت: بنابراین در ارتباط با زمان تست بحث شد که چه زمانی باید انجام شود و روش های تستی بیشتر روش های تشخیصی خاص تکنیکی بود و بعد از آن از چه محلی بیشترین تست مثبت را داشته باشیم. شاید استفاده از ترشحات حلق بیشترین میزان مثبت بودن تست را به همراه داشته باشد. با توجه به روش های جدیدی که برای تست باید انجام شود به خصوص درمورد دانش آموزان، زمانی که بازگشایی مدرسه انجام شود از ترشحات خود دهانشان استفاده می شود، بالاخره اگر بخواهیم از روش هایی که نیازمند سرنگ است استفاده کنیم، شاید مورد استقبال درمورد کودکان قرار نگیرد


جماعتی گفت: وقتی تعداد افراد مبتلا زیاد شود. ما دو بحث اساسی داریم؛ یکی بحث واکسیناسیون است که ما هنوز به درصدی که باعث ایمنی جمعی است نرسیده ایم و سعی می‌شود به وعده وزارت بهداشت که اوائل آذر ماه است به 75 درصد واکسیناسیون برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha