:به گفته محققان، افزایش قابل توجه خطر خودآزاری و خودکشی در میان افراد مبتلا به اوتیسم، نیاز به برنامه هایی برای کاهش این خطر را نشان می دهد.

افراد اوتیسم در معرض ریسک بالاتر خودکشی قرار دارند

سلامت نیوز:به گفته محققان، افزایش قابل توجه خطر خودآزاری و خودکشی در میان افراد مبتلا به اوتیسم، نیاز به برنامه هایی برای کاهش این خطر را نشان می دهد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، محققان در این پژوهش، ۳۱ مطالعه را در مورد ارتباط بین اوتیسم و خودآزاری / خودکشی که بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۱ منتشر شده بود، تجزیه و تحلیل کردند.


به گزارش  هلث دی نیوز، به طور کلی، کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم سه برابر بیشتر در معرض خطر آسیب رساندن به خود هستند.


بر اساس این مطالعه، خطر خودکشی در میان افراد مبتلا به اوتیسم به طور مشابه بالا بود.


نویسندگان این مطالعه گفتند که چندین فاکتور ممکن است افزایش خطر آسیب به خود را در افراد مبتلا به اوتیسم توضیح دهد.


رفتارهای خودآزاری مانند ضربه زدن به دست، کوتاه کردن و کشیدن مو در ۴۲ درصد از افراد مبتلا به اوتیسم رخ می‌دهد. محققان خاطرنشان کردند که بین خودآزاری و خودکشی نیز ارتباط وجود دارد.


علاوه بر این، برآورد می‌شود که ۲۸٪ از افراد مبتلا به اوتیسم مبتلا به اختلال بیش فعالی، ۲۰٪ اختلالات اضطرابی و ۱۱٪ نیز افسردگی دارند.


دکتر «گوهوا لی»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، گفت: «تحقیقات بیشتر باید با هدف تعیین تأثیر تشخیص‌های همزمان، توسعه سیستم‌های نظارت بر آسیب در جمعیت اوتیسم، و اجرای راه‌های پیشگیری مؤثر برای اطمینان از ایمنی و آسایش افراد مبتلا به اوتیسم انجام شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha