چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 320503

متخصصان انگلیسی می‌گویند کنترل سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت بسیار ضروری است.

چگونه با داشتن دیابت، عمر طولانی داشته باشیم؟

سلامت نیوز:متخصصان انگلیسی می‌گویند کنترل سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت بسیار ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دیابت یکی از بیماری‌های مزمنی است که فرد را در تمام طول عمر درگیر کنترل سطح قند خون می‌کند. برآورد می‌شود بیش از ۹ درصد از جمعیت ۲۰ تا ۷۹ سال جهان (معادل ۴۶۳ میلیون نفر) به دیابت مبتلا هستند که از این میان، میزان ابتلا به دیابت نوع ۲ بیشتر از دیابت نوع یک است.


به گزارش اکسپرس،مرکز سلامت همگانی انگلیس می‌گوید تشخیص به موقع دیابت برای کنترل بیماری و سطح قند خون بسیار ضروری است، زیرا در صورتی که این بیماری کنترل نشود، می‌تواند عواقب ناگواری برای فرد درپی داشته باشد. اگرچه دیابت نوع یک بسیار سریع و ظرف چند هفته تا چند روز پیشرفت می‌کند، اما دیابت نوع ۲ ممکن است سال‌ها بدون آنکه فرد نسبت به آن آگاهی داشته باشد او را درگیر کند.


دلیل این امر این است که علائم دیابت نوع ۲ عمومی بوده و با سایر بیماری‌ها همپوشانی دارد. خوشبختانه می‌توان علائم بیماری دیابت نوع ۲ را به کمک رژیم غذایی سالم، ورزش کردن مداوم و داشتن تناسب وزن کنترل کرد.


۳ علامت رایج ابتلا به دیابت نوع ۲ دفع مکرر ادرار به ویژه در طول شب، احساس تشنگی شدید و احساس خستگی است. در صورت مشاهده این موارد ضروری است که به پزشک عمومی مراجعه کنید. پس از انجام آزمایشات و تایید ابتلای فرد به دیابت، بیمار باید به طور مداوم سطح قند خونش را کنترل کند.
افراد مبتلا به دیابت نوع یک و دو و نیز زنان حامله مبتلا به دیابت بارداری شاهد افزایش سطح قند خون هستند. میزان بیش از حد قند خون و نیز قند خون بالا به مدت زیاد می‌تواند تاثیر مخربی بر بافت‌ها و اندام‌ها داشته باشد.



۳ راهکار ساده برای داشتن طول عمر بالا همزمان با ابتلا به دیابت شامل موارد ذیل می‌شود:


۱- رژیم غذایی سالم: از غذا‌های سالم مانند سبزیجات، میوه ها، آجیل ها، غلات کامل و چربی‌های مفید مانند اسید چرب امگا ۳ استفاده کنید. همچنین از مصرف مواد غذایی مضر مانند گوشت قرمز، گوشت‌های فرآوری شده، نوشیدنی‌های حاوی شکر، مواد غذایی حاوی روغن ترانس و سدیم اجتناب کنید.


۲- سلامت جسمانی: به افراد دیابتی توصیه می‌شود روزانه ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی سبک تا سنگین داشته باشند. همچنین این افراد باید تمرکز خود را بر تناسب اندام و جلوگیری از چاقی و اضافه وزن قرار دهند. عدم استعمال دخانیات در افراد دیابتی باید جدی گرفته شود.


۳- مصرف نکردن مشروبات الکلی: سازمان جهانی بهداشت می‌گوید از سال ۱۹۹۶ تاکنون شمار مبتلایان به دیابت بیش از دو برابر شده است. با صنعتی شدن جوامع و کاهش فعالیت‌های جسمانی بشر، خطر ابتلا به بیماری‌هایی همچون دیابت افزایش یافته است.
توصیه می‌شود این بیماری را جدی گرفته و سطح قند خونتان را کنترل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha