شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 320664

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خوردن میان وعده‌های لبنی مانند پنیر قبل از غذا در کاهش مصرف وعده‌های غذایی موثر است.

کاهش اشتها با مصرف لبنیات

سلامت نیوز: نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خوردن میان وعده‌های لبنی مانند پنیر قبل از غذا در کاهش مصرف وعده‌های غذایی موثر است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این مطالعه، ۳۰ فرد مسن ۶۰ تا ۷۰ ساله و ۲۸ بزرگسال جوان ۲۰ تا ۳۰ ساله شرکت کردند و از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا دو ساعت قبل از غذا، ۳۵۰ گرم ماست، ۶۰ گرم پنیر و یا ۵۰۰ میلی‌لیتر آب یا شیر بدون چربی مصرف کنند و سطح اشتها، قندخون و پاسخ‌های گوارشی آنان قبل، حین و بعد از غذا اندازه‌گیری شد.


به گزارش  ومن‌ورلد،محققان دریافتند که محصولات لبنی در مقایسه با آب به کاهش سطح قندخون بعد از غذا، اشتهای قبل از غذا و مصرف کلی وعده‌های غذایی کمک می‌کند. 


آنان گفتند: ماست برای سرکوب اشتهای قبل از غذا بهتر از هر نوع لبنیات دیگری عمل می‌کند البته ماست و پنیر کالری دریافتی شرکت‌کنندگان را تا ۶۲ درصد و شیر این میزان را تا ۳۳ درصد کاهش می‌دهد.


محققان این نتایج را به توانایی لبنیات در کاهش میزان گرلین در بدن که یک هورمون تحریک‌کننده گرسنگی است، نسبت دادند.


لبنیات علاوه بر کنترل اشتها به محافظت در برابر بیماری‌های قلبی، کاهش خطر شکستگی و زمین‌خوردن نیز کمک می‌کند البته سعی کنید محصولات لبنی پرچرب استفاده کنید زیرا محققان اخیر انواع کم‌چرب را با افزایش احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون مرتبط می‌دانند.


وزارت کشاورزی ایالات‌متحده آمریکا (USDA) توصیه می‌کند که افراد مسن هر روز سه واحد (فنجان) لبنیات برای حفظ استخوان‌های قوی و سالم مصرف کنند. زمانی که یک کاسه ماست یا مقداری پنیر به رژیم‌غذایی اضافه می‌شود در کاهش مصرف موادغذایی بسیار موثر خواهد بود.


نتایج این تحقیق در مجله  Nutrition منتشر شده است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha