پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 320940

ورزش مواد شبه کانابیس (شاهدانه) در بدن را افزایش می‌دهد و به‌نوبه خود به کاهش التهاب کمک می‌کند و به‌طور بالقوه می‌تواند به درمان برخی بیماری‌ها مانند آرتریت، سرطان و بیماری قلبی کمک کند.

تاثیر ورزش بر کاهش التهاب مزمن

سلامت نیوز:ورزش مواد شبه کانابیس (شاهدانه) در بدن را افزایش می‌دهد و به‌نوبه خود به کاهش التهاب کمک می‌کند و به‌طور بالقوه می‌تواند به درمان برخی بیماری‌ها مانند آرتریت، سرطان و بیماری قلبی کمک کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در تحقیق جدیدی کارشناسان دانشگاه ناتینگهام انگلستان دریافتند که مداخله ورزشی در افراد مبتلا به آرتریت نه تنها درد آنان بلکه سطوح مواد التهابی (موسوم به سیتوکین‌ها) را نیز کاهش می‌دهد. همچنین ورزش سطوح مواد شبه کانابیس را که توسط بدن آنان تولید می‌شود به نام اندوکانابینوئیدها را افزایش داد. جالب اینجاست روشی که ورزش منجر به این تغییرات شد با تغییر میکروب‌های روده همراه بود.


به گزارش  یورکالرت،اهمیت ورزش در کاهش التهاب مزمن که به نوبه خود باعث بسیاری از بیماری‌ها ازجمله سرطان، آرتریت و بیماری‌های قلبی می‌شود، شناخته شده است اما اطلاعات کمی در مورد چگونگی کاهش التهاب وجود دارد.


گروهی از دانشمندان به سرپرستی پروفسور آنا والدز از دانشکده پزشکی این دانشگاه، ۷۸ فرد مبتلا به آرتریت را مورد آزمایش قرار دادند. ۳۸ نفر از آنان به مدت ۶ هفته هر روز ۱۵ دقیقه تمرینات تقویت عضلات انجام دادند و ۴۰ نفر هیچ کاری انجام ندادند.


در پایان تحقیق، شرکت‌کنندگانی که مداخله ورزشی را انجام دادند نه تنها درد خود را کاهش دادند بلکه میکروب‌های بیشتری در روده‌شان داشتند که مواد ضدالتهابی، سطوح پایین‌تر سیتوکین‌ها و سطوح بالاتر اندوکانابینوئیدها را تولید می‌کردند.


افزایش اندوکانابینوئیدها به شدت با تغییرات در میکروب‌های روده و مواد ضدالتهابی تولید شده توسط میکروب‌های روده به نام اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (SCFAS) مرتبط بود. در واقع، حداقل یک سوم از اثرات ضدالتهابی میکروبیوم روده به‌دلیل افزایش اندوکانابینوئیدها بود.


دکتر آمریتا ویجی، محقق دانشکده پزشکی و محقق ارشد این تحقیق گفت: «تحقیق ما به وضوح نشان می‌دهد که ورزش باعث افزایش مواد کانابیس گونه در بدن می‌شود که می‌تواند در بسیاری از شرایط تاثیر مثبت داشته باشد.»
یافته‌های این تحقیق در مجله Gut Microbes منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha