شرکت فایزر بیونتک اعلام کرد که واکسن کووید-19 این شرکت 100 درصد در پیشگیری از ابتلا به عفونت در نوجوانان 12 تا 15 ساله کارآمد است. این میزان ایمنی در هفت روز تا چهار ماه پس از تجویز دومین دوز واکسن اندازه گیری شده است.

تاثیر صد در صدی واکسن فایزر روی نوجوانان

سلامت نیوز-*سیما هاشمی:شرکت فایزر بیونتک اعلام کرد که واکسن کووید-19 این شرکت 100 درصد در پیشگیری از ابتلا به عفونت در نوجوانان 12 تا 15 ساله کارآمد است. این میزان ایمنی در هفت روز تا چهار ماه پس از تجویز دومین دوز واکسن اندازه گیری شده است.

در بیانیه این مجموعه اعلام شده  که داده‌های جدید – ناشی از تجزیه و تحلیل طولانی‌مدت یک کارآزمایی فاز 3 که روی 2228 شرکت‌کننده انجام شده است - مبنای درخواست از سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) برای تمدید مجوز واکسن کووید-19 برای تزریق به جوانان خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از استت نیوز اوگور شاهین، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت بیونتک در بیانیه‌ای گفت: «این اولین و تنها داده‌های طولانی‌مدت منتشرشده است که ایمنی و اثربخشی واکسن کووید-۱۹ را در افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله نشان می‌دهد. مجموعه در حال تکمیلی از داده‌هایی که از آزمایش‌های بالینی و بررسی در دنیای واقعی تا به امروز گردآوری کرده‌ایم، شواهد قبلی را تقویت می‌کند که از اثربخشی قوی و ایمنی مطلوب واکسن کووید-۱۹ ما در میان جمعیت‌های نوجوان و بزرگسال حمایت می‌کند..»

تجزیه و تحلیل طولانی‌مدت داده‌های آزمایشی فاز 3، هیچ عارضه جانبی و موضوع ایمنی جدی را طی یک دوره پیگیری حداقل شش ماهه پس از دوز دوم واکسن نشان نداد.

آلبرت بورلا، مدیرعامل فایزر در بیانیه‌ای گفت: داده های جدید اطمینان بیشتری را در مورد ایمنی و اثربخشی واکسن ما در نوجوانان فراهم می کند. این امر به ویژه حالا مهم است زیرا ما شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید 19 در این گروه سنی در برخی مناطق هستیم، در حالی که میزان تزریق واکسن هم کاهش یافته است.»

این واکسن از ماه مه، زمانی که FDA مجوز استفاده اضطراری برای این واکسن را برای افراد 12 تا 15 ساله صادر کرد، در این گروه سنی مورد استفاده قرار گرفت. در ماه اوت، واکسنی که این شرکت‌ها با نام Comirnaty به بازار عرضه می‌کنند، اولین واکسن کووید بود که مجوز کامل(و نه اضطراری) برای افراد 16 سال و بالاتر دریافت کرد. فایزر بیونتک اعلام کرده که از داده‌های جدید برای پیگیری تأییدیه‌های نظارتی در سایر کشورهایی که واکسن در آن‌ها مجوز مصرف اضطراری دارد، استفاده خواهد کرد.

داده های فاز 3 این مطالعه در طی مقطع پیگیری شاهد  30 مورد عفونت کووید بود – که همه در بازوی دارونمای مطالعه رخ داده بودند. اعلام شده اثربخشی در جمعیت‌شناسی نژادی و قومیتی، جنسیت‌ها، و وضعیت بدنی از جمله چاقی ثابت بود.

*مترجم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha