رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن بیان اینکه از اواخر امروز(۷آذر) در بیشتر نقاط کشور وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: روند افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت رخ خواهد داد.

بارش باران در ۶ استان/ تداوم آلودگی هوای کلانشهرها تا چهارشنبه

سلامت نیوز:رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن بیان اینکه از اواخر امروز(۷آذر) در بیشتر نقاط کشور وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: روند افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت رخ خواهد داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ایسنا ،صادق ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی از اواخر یکشنبه (۷آذر) و روز دوشنبه (۸آذر) در استان‌های هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جزایر واقع در تنگه هرمز و غرب دریای عمان وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در روز دوشنبه (۸ آذر) در نیمه شمالی کرمان، برخی نقاط خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، جنوب استان‌های یزد و فارس بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: سه شنبه (۹آذر) در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان بارش پراکنده و در جزایر واقع در تنگه هرمز و غرب دریای عمان وقوع رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: از اواخر چهارشنبه (۱۰آذر) و روز پنجشنبه (۱۱آذر) با نفوذ سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: طی روزهای سه شنبه (۹آذر) و چهارشنبه (۱۰آذر) در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل وزش باد جنوبی همراه با افزایش دما و از اواخر وقت چهارشنبه (۱۰آذر) و روز پنجشنبه (۱۱آذر) کاهش محسوس دما در این نواحی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: یکشنبه (۷آذر) و دوشنبه (۸آذر) خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود و از اواخر وقت چهارشنبه (۱۰آذر) و روز پنجشنبه (۱۱آذر) دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان روزهای یکشنبه (۷آذر) تا چهارشنبه (۱۰آذر) روند افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۸آذر) صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (۹ آذرماه) صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۷و ۸ آذرماه) بندرعباس با دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با  دمای ۱۳ و ۱۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha