زنجیره امید، جهت ارتقاء طب فوق تخصصی اطفال، چند پروژه ساختاری مهم در شناسنامه خود دارد که در ادامه به معرفی این پروژه ها خواهیم پرداخت.

پروژه‌های ساختاری مؤسسه خیریه بین‌ المللی زنجیره‌امید

سلامت نیوز:زنجیره امید، جهت ارتقاء طب فوق تخصصی اطفال، چند پروژه ساختاری مهم در شناسنامه خود دارد که در ادامه به معرفی این پروژه ها خواهیم پرداخت.


پروژه پناهنده‌ها


حل چالش درمان کودکان پناهنده قانونی، غیرقانونی، بدون هویت و بازگرداندن آن‌ها به زندگی طبیعی یکی ازپروژه‌های ساختاری زنجیره‌‌امید می‌باشد. این پروژه با هدف ارائه بهترین خدمات درمانی مطابق با استانداردهای جهانی و با کمترین هزینه برای کودکان زیر 18 سال، بدون در نظر گرفتن نژاد، دین و ملیت اجرایی می‌ شود.


کشورایران یکی از کشورهای پناهنده پذیراست که هزینه درمان کودکان پناهنده به ویژه درمان‌های فوق تخصصی آن‌ها چند برابر بیماران بومی می باشد وعدم درمان به موقع و با کیفیت این کودکان سبب می‌شود که مشکلات جسمی در آنها به معلولیت‌های مادام العمر تبدیل گردد.


 بنابراین، بر اساس اصل 5 اعلامیه جهانی حقوق کودک، باید با فراهم کردن شرایط خاص این معلولیت‌های جسمی را برطرف کرد و زنجیره امید مطابق اصل یک کنوانسیون جهانی حقوق کودک مصوب 1959 با درمان این کودکان در رفع تبعیض محل تولد اقدام می‌کند.


پروژه کلینیک مدرس


کلینیک مدرس، فضایی جهت ارائه خدمات تشخیصی و درمانی قلبی کودکان، مطابق استاندارد بین‌المللی می‌باشد.


 سابق بر آن، کودکان و نوزادان بیماری که به این مکان مراجعه می‌کردند، به علت کمبود امکانات و عدم دسترسی مناسب به تشخیص و درمان، با ضریب بهبودی کمتری مواجه می‌شدند.


 لذا تکمیل و تجهیز این مرکز، توسط مؤسسه خیریه بین المللی زنجیره امید، سبب گردید که کودکان به درمان مناسب تر و باکیفیت، دسترسی داشته باشند.


پروژه بیمارستان زنجیره امید


زنجیره امید، بعد از ۱۴ سال فعالیت درحوزه سلامت، انجام پروژه‌های ساختاری و مطالعات تخصصی و گسترده، براساس نیاز کشور، اقدام به ساخت تنها بیمارستان فوق تخصصی کودکان نمود.


این بیمارستان،  برای تمامی کودکان، خدمات درمانی عمومی و فوق تخصصی را ارائه خواهد داد و مجهز به مرکز استاندارد توانبخشی، مرکز تحقیقات و مرکز ترومای مختص کودکان می‌باشد.


 همچنین ساخت مرکز اقامتی با ظرفیت بالا ، یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بیمارستان زنجیره امید می باشد که مدل ساخت این بیمارستان به نظر تمامی کارشناسان، کاملترین بسته‌ی طرح ساخت و بهره‌برداری بیمارستانی را دارد.


  که به زودی فاز اول پروژه با 135 تختخواب آغاز خواهد شد و فاز‌های بعدی، در طی چند سال آینده مورد بهره‌برداری کامل قرار خواهد گرفت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha