سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 334029

سلامت نیوز: بخور صورت یکی از روش های پاکسازی پوست است که در آن از بخار آب داغ یا حوله گرم برای باز کردن منافذ پوست استفاده می شود.

پوست خود را با بخور پاکسازی کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، بخور صورت یکی از روش های پاکسازی پوست است که در آن از بخار آب داغ یا حوله گرم برای باز کردن منافذ پوست استفاده می شود. بخور صورت با بخار را می توان هم با دستگاه بخور و هم با کاسه آب جوش انجام داد.

فواید بخور پوست صورت بسیار زیاد است. جالب است بدانید که علاوه بر مزایای کلی بخور، با توجه به مواد به کار رفته در آن، فواید بخور دادن صورت هم تغییر می کند. بخشی از مهمترین فواید کلی بخور صورت به شرح زیر است:

خاصیت آرام بخشی

احساس بخار آب گرم روی پوست صورت باعث ایجاد حس آرامش در فرد می شود و می تواند او را از استرس و اضطراب روزانه برای مدتی آزاد کند.

پاکسازی پوست

یکی از فواید بخور صورت ، پاکسازی صورت است. بخور دادن باعث باز شدن منافذ پوست می شود و آلودگی را از سطح پوست پاک می کند.
 

بخور صورت برای کاهش جوش و آکنه

از دیگر فواید بخور صورت می توان به کاهش جوش و آکنه اشاره کرد. باز شدن منافذ پوست باعث می شود تا باکتری ها و سلول های مرده از پوست جدا شوند که این امر دلیلی برای کاهش جوش صورت است. چرا که آلودگی های سطحی پوست و بسته شدن روزنه های پوستی از دلایلی ایجاد جوش و آکنه هستند.


خاصیت آبرسان

بخور صورت باعث آبرسانی پوست و همچنین افزایش چربی طبیعی پوست می شود به همین علت پوست را مرطوب و تازه می کند.


افزایش خاصیت درمانی داروهای پوستی

استفاده از داروهای پوستی پس از بخور صورت بیشترین تاثیر را روی پوست می گذارد زیرا که در این حالت پوست بیشترین خاصیت جذب مواد را دارد.


بهبود گردش خون

از دیگر فواید بخور صورت می توان به بهبود گردش خون در پوست صورت اشاره کرد. همچنین بخور صورت باعث تسریع گردش خون در صورت هم می شود.


تحریک کلاژن سازی پوست

یکی از فواید بخور پوست افزایش گردش خون است. جالب است بدانید که با افزایش جریان خون در پوست صورت، میزان الاستین و کلاژن سازی در پوست افزایش می یابد و به جوان سازی پوست کمک می کند.


کاهش جوش های سرسیاه

از فواید بخور صورت می توان به کنترل شدن و پاکسازی چربی پوست اشاره کرد. بهتر است بدانید که تجمع چربی زیر پوست می تواند باعث ایجاد باکتری و در نهایت جوش سر سیاه شود.

بخور دادن باعث باز شدن منافذ پوست می شود و آلودگی را از سطح پوست پاک می کند.


فواید بخور گرم برای صورت و انواع مختلف پوست

فواید بخور صورت برای انواع مختلف پوست، متفاوت است. به عنوان مثال تاثیر بخور بر پوست چرب با پوست خشک یکسان نیست. در این بخش از مقاله قصد داریم تا فواید بخور روی پوست های مختلف را برای شما شرح دهیم.


فواید بخور صورت برای پوست چرب

پوست چرب به دلیل ترشح چربی زیادی که دارد باید به طور مرتب پاکسازی شود تا میزان چربی آن کنترل گردد. همانطور که قبلا ذکر کردیم استفاده از داروهای پوستی و ماسک خانگی یا آماده پس از بخور صورت بیشترین تاثیر را بر پوست دارد. برای پوست های چرب می توان از انواع بخورهای گیاهی مانند: بخور گل ختمی و بابونه، سبوس غلات، همیشه بهار، بو مادران، رازیانه، رزماری و… استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha