سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که چند ساعت ورزش در هفته ممکن است به کاهش روند بیماری پارکینسون کمک کند، حتی اگر فقط فعالیت متوسطی مانند پیاده روی یا باغبانی باشد.

ورزش روند پیشرفت بیماری پارکینسون را کم می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، دکتر «کازوتو تسوکیتا»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه کیوتو در ژاپن، می‌گوید: «اگرچه داروها می‌توانند برخی از علائم پارکینسون را برای افراد تسکین دهند، اما نشان داده نشده است که آنها پیشرفت بیماری را کُند می‌کنند.»

به گزارش هلث دی نیوز،او گفت: «ما دریافتیم که فعالیت بدنی منظم، از جمله کارهای خانه و ورزش با شدت متوسط، ممکن است در درازمدت روند بیماری را بهبود بخشد. از سوی دیگر، ورزش کم هزینه است و عوارض جانبی کمی دارد.»

محققان فعالیت بدنی را در ۲۳۷ نفر با میانگین سنی ۶۳ سال که مبتلا به پارکینسون در مراحل اولیه بودند ارزیابی کردند. شرکت کنندگان تا شش سال پیگیری شدند.

در حالی که شدت فعالیت آنها بر پیشرفت پارکینسون تأثیری نداشت، اما افرادی که به طور منظم حداقل چهار ساعت در هفته ورزش متوسط تا شدید در طول پیگیری داشتند، نسبت به افرادی که فعالیت کمتری داشتند با روند کاهش کُندتر در تعادل و توانایی راه رفتن روبرو بودند.

محققان دریافتند که برای کاهش سرعت پیشرفت پارکینسون، حفظ یک برنامه ورزشی برای افراد مهمتر از فعال بودن در شروع بیماری است.

این مطالعه همچنین نشان داد که بیماران پارکینسونی که به طور متوسط کمتر از ۱۵.۵ ساعت در هفته کار می‌کنند، نسبت به افرادی که میانگین کارشان بیش از این ساعت است، کاهش بیشتری در سرعت پردازش ذهنی داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha