سلامت نیوز: پژوهشگران در یک کار تحقیقاتی دریافتند که ورزش به اندازه داروها می تواند در کاهش فشار خون بالا موثر بوده و فقط بیماران باید به انجام آن پایبند باشند تا خطری آنها را تهدید نکند.

با ورزش فشار خون را کنترل کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، همیشه از مزایای ورزش شنیده ایم. به طور کلی برای رسیدن به اهداف خاص باید از ورزش های خاص استفاده کرد. تحقیقات نشان می ‌دهد مؤثرترین نوع ورزش برای کاهش فشار خون، ترکیبی از ورزش ‌های استقامتی، مانند دویدن، به همراه استفاده از وزنه ها است.

وقتی صحبت از کاهش فشار خون بالا می شود، ورزش به اندازه داروها مفید است. شواهد خوبی وجود دارد که نشان می دهد فشار خون سیستولیک یعنی بالاترین عدد فشار خون را می توان با ورزش کاهش داد. هر چه فشار خون سیستولیک بالاتر باشد، خطر حمله قلبی یا سکته بیشتر است.

یافته های پژوهشگران نشان داد به راحتی می توان با ترکیب تمرینات استقامتی مانند دویدن، شنا، دوچرخه سواری، آهسته دویدن یا حتی پیاده روی با تمرینات قدرتی ، انجام حرکات فشاری و ورزش با دمبل، فشار خون بالا را کاهش داد.

طی این مطالعه، محققان ۱۹۴ کارآزمایی دارویی را با ۱۹۷ کارآزمایی مداخله ورزشی مقایسه کردند تا تأثیر داروها یا ورزش را بر کاهش فشار خون سیستولیک بررسی کنند. آنها پس از تجزیه و تحلیل این آزمایش ها، دریافتند که ورزش، فشار خون را به اندازه ای حتی بیشتر از داروهای فشارخون کاهش می دهد. آنها همچنین متوجه شدند افرادی که فشار خون بالاتری دارند از ورزش کردن سود بیشتری می برند.

البته باید اذعان داشت که هنوز جایگزینی ورزش با داروها چالش برانگیز است، اما فشار خون می تواند با انجام فعالیت های بدنی منظم مانند پیاده روی سریع تا ده درصد کاهش یابد. افراد مبتلا به فشار خون بالا با انجام ۱۵۰ دقیقه فعالیت با شدت متوسط از جمله باغبانی، حرکات موزون، پیاده روی سریع، چمن زنی، بازی تنیس در طول هفته شروع کنند و سعی کنند آن را ادامه دهند.

علائم فشار خون بالا شامل تپش در قفسه سینه، خون در ادرار و سردرد شدید.می شود.  بیش از ۴۰ درصد از بزرگسالان در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای اروپایی از نظر فیزیکی غیر فعال هستند. حدود ۳۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی از فشار خون بالا رنج می برند.

دکتر حسین ناچی (Huseyin Naci) سرپرست این تیم پژوهشی تاکید می کند: توصیه اینکه پزشکان شروع به تجویز ورزش برای بیماران مبتلا به فشار خون خود کنند یک چیز است و اینکه باید از پیامدهای منابع آگاه باشیم و اطمینان حاصل کنیم بیمارانی که به مداخلات ورزشی ارجاع داده شده‌ اند می ‌توانند به آنها پایبند بوده و واقعاً از آنها سود ببرند.

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در مجله پزشکی ورزشی (Sports Medicine) منتشر شده و قابل دسترس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha