سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره فواید درمانی مصرف نان‌های سبوس‌دار توضیح داد.

وزن خود را با مصرف نان‌های سبوس‌دار کاهش دهید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نرگس جوزدانی گفت: مصرف زیاد نان‌های سبوس‌دار و برنج قهوه‌ای به عنوان بخشی از رژیم غذایی برای وعده صبحانه و درمان برخی بیماری‌ها مانند سندروم روده تحریک پذیر، کم خونی‌های مقاوم به درمان و ... بسیار مفید است.

کارشناسان معتقد هستند که مصرف نان باید در افراد مبتلا به فشار خون و حتی فشار خون مقاوم حذف شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد که نان‌های سبوس دار باعث هضم آرامتر کربوهیدرات‌های نان و در نتیجه کنترل قند خون و انسولین می‌شوند و می‌توانند قند خون ناشتا را کاهش دهند.

یک مطالعه روی ۱۵ هزار خانم در رده‌های سنی بین ۴۵ تا ۶۵ ساله نشان داده است که مصرف نان کامل باعث کاهش مرگ خواهد شد.

جوزدانی گفت: مصرف نان‌های سبوس دار باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع دو و دریافت ۵ گرم فیبر از نان‌های کامل باعث کاهش ریسک ابتلای ۳۰ درصدی می‌شود؛ اما نان‌های بدون سبوس ۲ برابر ریسک ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش خواهند داد.

به گفته کارشناسان تغذیه، بانوانی که ۳ واحد یا بیشتر غلات سبوس دار کامل در روز استفاده کنند، کاهش وزن بیشتری خواهند داشت و در طول مدت تغییرات وزنی کمتری پیدا می‌کنند.

او گفت: در ۲۵ مطالعه نشان داده شده است افرادی که به صورت مرتب نان سبوس‌دار و حداقل یک واحد در روز از آن استفاده می‌کنند، بیماری قلبی کمتری خواهند داشت. ۳۰ درصد سکته در مردان با مصرف روزانه ۱۰ گرم فیبر کاهش می‌یابد.

مصرف نان‌های سبوس دار باعث کاهش سطح کلسترول، فشار خون و سرطان خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha