شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 336999

سلامت نیوز :مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گفت: بیماران پیوند کلیه این روزها با مشکلات دارویی مواجه هستند.

کمیاب شدن داروهای بیماران پیوند کلیه

به گزارش سلامت نویز به نقل از ایرنا، اعظم پناهی مهر عیسی لو با بیان اینکه این روزها بیماران از نظر دارویی دچار مشکلاتی شده اند،  اظهارداشت: داروهای خارجی کمتر وجود داشته و برای برخی از بیماران داروهای مورد نیازشان کمیاب شده، از سوی دیگر بیمارانی که ۲۰ سال داروی خاصی را مصرف می کنند و امروز در دسترس آنها نیست، دچار بلاتکیلفی هستند.

به گزارش انجمن حمایت از بیماران کلیوی،وی گفت: سطح حمایتی بیمه ها افزایش نداشته، در حالی که داروها افزایش قیمت دارند و این امر باعث شده بیماران در کنار مشکلات بیماری و درد و رنج ناشی از بیماری، درد و رنج ناشی از نبود دارو هم به جانشان تحمیل می شود.

پناهی مهر تصریح کرد: در ماه جاری سه مورد پیوند کلیه در لیست اجرا داشتیم که ۲ مورد آنها از پیوند منصرف شدند و زمانی که از آنها دلیل انصرافشان را جویا شدیم عنوان کردند که از نبود دارو هراس داشته و همین امر آنها را از انجام پیوند منصرف کرده است.

آیت الله دری نجف آبادی رییس هیات امنای انجمن حمایت از بیماران کلیوی نیز در ادامه به اهمیت مشکلات دارویی بیماران کلیوی اشاره کرد و گفت: جامعه، دولت، مجلس، خیرین، نهادها و اشخاص همگی در برابر برخی از بیماری ها و بیماران وظیفه دارند.

وی تصریح کرد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام زمانی که سیاست های کلی حوزه سلامت نوشته شد بندهای خوبی در آن دیده شد که نسخه جامعی برای حوزه سلامت محسوب می شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha