در این مقاله به بررسی سایزهای مختلف پروتز سینه می‌پردازیم تا بتوانید بهترین سایز را انتخاب کنید. پروتز سینه یک سینه مصنوعی است که برای تغییر شکل، اندازه احساس و وزن سینه‌های فرد طراحی می‌شوند.

سایزهای مختلف پروتز سینه و انتخاب بهترین سایز

تولیدکنندگان پروتز پستان اغلب از ژل سیلیکونی یا مواد مشابه استفاده می‌کنند که نرم بوده و حسی مشابه سینه‌های طبیعی ایجاد می‌کنند. برای بسیاری از بانوان تصمیم گرفتن برای بزرگ کردن سینه فرآیندی است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل، انتخاب اندازه مناسب برای پروتز است. در این مورد بهتر است سایزی را انتخاب کنید که نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد.

از آن‌جا که اندازه سینه بر بسیاری از جنبه‌های زندگی یک زن از جمله روابط، تعاملات اجتماعی و سلامتی کلی بدن تاثیرگذار است در ادامه به بررسی موارد مربوط به انتخاب سایز مناسب آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین سایز را انتخاب کنید.

حجم مناسب پروتز سینه

چه عواملی بر نحوه انتخاب سایزهای مختلف پروتز سینه موثر است؟

در این قسمت برخی از مهم‌ترین عواملی که باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب اندازه پروتز پستان در نظر بگیرید را شرح داده‌ایم. بهتر است قبل از گرفتن تصمیم قطعی درباره این موارد با پزشک خود مشورت کنید.

اندازه‌گیری‌های بدن

به احتمال زیاد با سایزهای مختلف سوتین آشنایی دارید. سوتین‌ها معمولا با شماره‌هایی مانند ۶۵، ۷۰، ۷۵، ۸۰ و... سایزبندی می‌شوند. اما پروتز سینه با سانتی متر مکعب اندازه‌گیری می‌شود. تقریبا با تزریق ۱۵۰ تا ۲۰۰ سی سی سایز سینه‌ها به اندازه یک یا یک و نیم فنجان افزایش می‌یابد. برای اینکه بتوانید سینه‌های خود را پس از انجام ماموپلاستی اندازه‌گیری کنید و متوجه شوید که کدام سایزهای مختلف پروتز سینه برایتان مناسب‌تر است می‌توانید قبل از درمان، اندازه‌های مختلف را با سوتین‌های تخصصی امتحان کنید. با این کار می‌توانید اندازه سینه‌هایتان پس از درمان را تخمین بزنید.

با چنین طیف وسیعی از اندازه‌ها مهم است که بدانیم تیپ بدنی و سینه‌های هر خانم قادر به انجام چه نوع پروتزی است. نوع بدن شما، پهنای سینه‌های طبیعی و شکل و اندازه دیواره قفسه سینه در اندازه ایده‌آل و ظاهر پروتز سینه نقش بسیار مهمی خواهند داشت.

شکل بدن و فرم آن

عجیب نیست که سینه‌های بزرگ‌تر، چه طبیعی باشند چه پروتز، سنگین هستند. این موضوع می‌تواند بر وزن کلی بدن نیز تاثیر بگذارد. خانم‌هایی که دارای سینه‌های طبیعی بزرگ و یا ماهیچه‌های قوی هستند بهترین شرایط را برای انجام پروتز سینه بزرگ دارند. اما حتی آن‌ها ممکن است دچار مشکلاتی شوند. زیرا انتخاب پروتز سینه بزرگ می‌تواند منجر به خستگی، درد کمر و شانه شود. پزشک شما می‌تواند بهترین پیشنهاد را به شما بدهد تا بتوانید بسته به فرم سینه، بهترین سایز پروتز را انتخاب کنید.

همچنین پزشک شما با توجه به فرم سینه‌هایتان می‌تواند تشخیص دهد که جهت پروتز به سمت بالا، وسط یا پایین باشد. به‌عنوان مثال کسانی‌که سینه‌های کوچک‌تر دارند می‌توانند پروتز به سمت بالا را انتخاب کنند. اما کسانی‌که شانه‌های پهنی دارند می‌توانند سایز متوسط پروتز سینه را انتخاب کنند تا تناسب میان اندام‌های آن‌ها برقرار شود.

سبک زندگی

سبک زندگی شما نیز یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین سایز پروتز سینه است. برای زنان فعال، ورزشکاران یا بانوانی که از نظر فیزیکی مشاغل سخت‌تری دارند باید در انتخاب سایزهای مختلف پروتز سینه دقت بیشتری داشته باشند. زیرا پروتز سینه بزرگ‌تر گزینه ایده‌آلی نیست. هرچه سینه‌ها بزرگ‌تر باشد تحمل وزن اضافی هنگام کار، دویدن و ورزش کردن سخت‌تر است. همچنین باید این نکته را در نظر بگیرید که چه نوع لباس‌هایی می‌پوشید. زیرا افزایش سایز سینه مطمئنا بر نحوه تناسب پیراهن،‌ سوتین‌ها و لباس‌های مختلف تاثیرگذار است.

انتخاب برند پروتز

انتخاب سایزهای مختلف پروتز سینه

تصمیم‌گیری در مورد اندازه مناسب پروتز سینه باید هنگام مشورت با پزشک متخصص انجام شود. زیرا پزشک شما اندازه‌گیری‌هایی از قفسه سینه شما انجام می‌دهد که به شما کمک می‌کند محدوده مناسب فرم پروتز و سایز آن را انتخاب کنید. اندازه پروتز مناسب معمولا اندازه‌ای است که سینه شما پس از انجام درمان از مرزهای بیرونی قفسه سینه شما بیرون نزند. زمانی‌که سایز پروتز خود را انتخاب کردید دکتر شما یک دسته پروتز سینه در آن محدوده برایتان می‌آورد و شما می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید و تصمیم بگیرید که کدام را بیشتر دوست دارید. به این پروتزهای آماده کاپ (Cup) یا همان فنجان می‌گویند که اندازه‌های آن با A، B، C و... تعیین می‌شود.

مثلا اگر دور سینه خانمی ۷۵ سانتی متر باشد حجمی معادل cc۱۰۰ برای او مناسب است. همچنین برای افرادی که دارای سینه‌های کوچک طبیعی هستند حجم پروتز cc ۴۰۰ یا ۵۰۰ کمی بزرگ است و ممکن است باعث ایجاد افتادگی در سینه‌های فرد شود. این موارد توسط پزشک شما بررسی شده و به شما اعلام می‌گردد.

اگر بین انتخاب دو یا سه مورد از سایزهای مختلف پروتز سینه مانده‌اید بهتر است سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید زیرا پس از انجام ماموپلاستی ممکن است پروتز سینه در بدن شما کمی کوچک‌تر به نظر می‌رسد. در پروسه انتخاب پروتز سینه باید موارد زیر رعایت شود:

ابعاد سینه‌های طبیعی افراد

قبل از این‌که درمان پروتز سینه را انجام دهید باید فرم و سایز سینه‌هایتان مورد بررسی قرار بگیرد و متناسب با آن سایز پروتز سینه انتخاب شود. به‌عنوان مثال افرادی که به‌طور طبیعی سینه‌های کوچکی دارند بهتر است که از سایزهای بزرگ پروتز سینه استفاده نکنند. زیرا ممکن است در نهایت ظاهر آن‌ها به آن خوبی که انتظار داشتند نشود.

سایزهای مختلف پروتز سینه: میزان تحمل بافت سینه‌ها و اطراف آن

یکی از نکاتی که پزشک شما هنگام بررسی سایز مناسب پروتز سینه در نظر می‌گیرد این است که بافت اطراف سینه‌های شما تحمل چه مقدار وزنی را دارد. به‌این صورت می‌تواند سایزی را به شما پیشنهاد دهد که مطئمن است سینه‌های شما تحمل آن را دارند و فرم زیبای خود را پس از درمان حفظ می‌کنند.

حجم درخواستی پروتز سینه توسط افراد

بعضی از بانوان حجم درخواستی خود را برای پروتز سینه دارند اما ممکن است سینه‌های طبیعی آن‌ها تحمل آن حجم از پروتز را نداشته باشد. زیرا ساختار بدنی هر شخص با دیگری متفاوت است. بنابراین پزشک شما در این شرایط باید قطر سینه، ظاهر طبیعی و موارد دیگر را بررسی کند و به شما اطلاع دهد که ظاهر سینه‌های شما پس از درمان چگونه می‌شود. به‌عنوان مثال دکتر شما باید پیش‌بینی کند که با تزریق حجم پروتز درخواستی شما در قسمت خارجی زیر بغلتان چین می‌افتد یا خیر. همچنین برای انتخاب سایزهای مختلف پروتز سینه باید به فاصله موجود وسط هر دو پستان نیز دقت شود و با توجه به آن درمان انجام شود.

در نظر نگرفتن این موارد ممکن است باعث ایجاد ظاهر ناخوشایند سینه‌ها پس از درمان شود. بنابراین اگر در تهران زندگی می‌کنید باید به متخصص پستان در تهران مراجعه کنید تا همه این موارد به خوبی در نظر گرفته شوند.

انتخاب پروتز با اندازه مناسب

رعایت کردن مراقبت‌های لازم پس از جراحی

زمانی‌که درمان پروتز سینه را انجام می‌دهید باید مراقبت‌های پس از عمل را هم انجام دهید تا مرحله آخر درمان شما نیز به خوبی طی شود. به‌عنوان مثال پس از درمان پروتز پستان نباید از سوتین‌های معمولی استفاده کنید. بلکه باید از سوتین مخصوصی استفاده کنید که از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کند. ورزشکاران نیز باید تا مدتی حرکات سنگین انجام ندهند تا ظاهر پروتز سینه‌هایشان به هم نخورد. البته پس از مدتی که توسط پزشک تعیین می‌شود می‌توانند دوباره به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند. با مراجعه به متخصص پستان در تهران و انجام ماموپلاستی، ظاهر جذاب‌تری خواهید داشت!

بهترین جراح پروتز سینه در تهران

مهمترین عامل در کسب نتیجه مطلوب از عمل های زیبایی به خصوص عمل های زیبایی سینه ، دقت در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه است. بررسی سوابق پزشک و پرس و جو از بیمارانی که قبلاً زیر نظر پزشک مورد نظر شما این جراحی پروتز سینه را انجام داده اند می تواند در انتخابی آگاهانه به شما کمک زیادی کند. یک انتخاب مناسب ، شما را از مراجعه های بعدی برای انجام عمل های اصلاحی یا برطرف کردن عوارض احتمالی این عمل بی نیاز کند. برای مشاهده نمونه کارهای پروتز سینه دکتر موسی زاده می توانید به صفحه ایشان در اینستاگرام با آدرس @drmoussazadeh مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha