به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که ورزش ممکن است به کاهش برخی از علائم افسردگی کمک کند.

۳۰ دقیقه ورزش علائم افسردگی را تسکین می دهد

به گزارش هلث لاین، محققان دریافتند که افراد پس از یک تمرین ۳۰ دقیقه‌ای علائم بیماری شأن بهبود یافته بود.

کارشناسان می‌گویند افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی ناشی از ورزش می‌تواند بر انتقال دهنده‌های عصبی و مواد شیمیایی که می‌تواند بر افسردگی تأثیر بگذارد اثر مثبت داشته باشند.

آنها همچنین می‌گویند که حتی ورزش‌های کوتاه مدت در طول روز می‌تواند به شدت بر احساس آرامش روانی ما تأثیر بگذارد.

طبق دو مطالعه اخیر از دانشگاه ایالتی آیووا، ورزش فقط به مدت ۳۰ دقیقه ممکن است به طور قابل توجهی علائم افسردگی را کاهش دهد و فواید حاصل از جلسات درمانی را حداقل به طور موقت افزایش دهد.

دکتر «جاکوب مایر»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «ما این مطالعات را انجام دادیم تا درک بهتری از اثرات کوتاه‌مدت ورزش و اینکه چگونه می‌توانیم از آنها برای بزرگسالان مبتلا به افسردگی به بهترین نحو استفاده کنیم، داشته باشیم.»

در این مطالعه، تیم تحقیق ۳۰ بزرگسال را که دوره‌های افسردگی اساسی را تجربه می‌کردند، انتخاب کردند.

شرکت کنندگان نظرسنجی‌های الکترونیکی را قبل، نیمه راه و بعد از یک جلسه ۳۰ دقیقه‌ای دوچرخه سواری با شدت متوسط و سپس ۲۵، ۵۰ و ۷۵ دقیقه بعد پر کردند.

داده‌های نظرسنجی تغییرات در سه ویژگی اختلال افسردگی اساسی، مانند حالت خلقی افسرده، دشواری در تجربه لذت از فعالیت‌هایی که قبلاً از آن لذت می‌بردند (آنهدونیا) و کاهش عملکرد شناختی را دنبال کردند.

یافته‌ها نشان می‌دهد که در طول آزمایش دوچرخه سواری، حالت خلق افسرده شرکت کنندگان طی ۳۰ دقیقه ورزش و تا ۷۵ دقیقه پس از آن بهبود یافته بود.

به گفته مایر، «این نتیجه نشان می‌دهد که اثر یک جلسه تمرینی یک ساعت یا بیشتر طول می‌کشد، و آنها فواید مشابهی را برای آنهدونیا پیدا کردند، اگرچه ممکن است این مدت طولانی نباشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha