دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰
کد خبر: 337981

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، با استفاده از روش‌ های خانگی می‌ توانید مژه‌ های بلندتری داشته باشید و آن‌ ها را تقویت کنید.

تقویت و پرپشت کردن مژه با 10 راهکار خانگی!

شاید شما حتی یک بار به دنبال بهترین راه برای داشتن مژه‌های پرپشت‌تر و بلندتر گشته باشید؛ و در نهایت هیچ چیز مفیدی نمی‌یابید، اما در این مقاله راه‌های طبیعی برای درمان مژه‌هایتان و بلندتر و ضخیم‌تر کردن آن‌ها آورده شده است.

درمان خانگی برای تقویت و داشتن مژه بلند با استفاده از روغن کرچک

اسید ریسینولئیک جزء اصلی روغن کرچک است و حدود ۹۰ درصد آن را تشکیل می‌دهد. این اسید پتانسیل کمک به توقف ریزش مو را نشان داده است. بنابراین، ممکن است یک گزینه جایگزین برای حفظ ضخامت مژه‌های شما نیز باشد. با این حال، یک مورد بالینی نشان می‌دهد که ویسکوزیته در روغن کرچک ممکن منجر به مات شدن مو و خشکی شدید آن شود. بنابراین، قبل از این که این دارو را امتحان کنید، با متخصص پوست خود مشورت کنید.

به ۱ قاشق چایخوری روغن کرچک و چند سواب پنبه نیاز دارید. قبل از استفاده از روغن کرچک، مژه‌های خود را کاملا با آب تمیز کنید و با یک پاک کننده ملایم آن‌ها را خشک کنید. سواب پنبه‌ای را به روغن کرچک آغشته کنید و آن را در امتداد خطوط مژه بالا و پایین بمالید. از ورود روغن به چشم خودداری کنید. این روغن را شبانه استفاده کنید تا شب روی پوست و مژه‌های شما مانده و فردا صبح بشویید.

درمان خانگی برای تقویت و داشتن مژه بلند با استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل اثر نافذ آن برای مراقبت از مو استفاده می‌شود که به جلوگیری از ریزش پروتئین مو کمک می‌کند. از این رو، ممکن است برای درمان مژه‌های نازک و آسیب دیده و کمک به رشد مجدد آن‌ها نیز استفاده شود. با این حال، هنگام استفاده از روغن نارگیل مراقب باشید. زیرا ممکن است لایه‌ای روغنی روی مژه‌های شما باقی بگذارد که آن‌ها را سنگین کند.

 به ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل و یک دسته سواب پنبه نیاز دارید. قبل از استفاده از روغن، مژه‌های خود را با آب و صابون ملایم قبل از خشک کردن آن‌ها تمیز کنید. یک سواب پنبه‌ای را به روغن نارگیل آغشته کنید و آن را در امتداد خطوط مژه بالا و پایین بمالید. از ورود روغن به چشم خودداری کنید و بگذارید روغن یک شب روی پوست بماند و صبح روز بعد آن را بشویید.

درمان خانگی برای تقویت و داشتن مژه بلند با استفاده از ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است و باعث افزایش ریزش مو می‌شود و از این رو، ممکن است به بلندتر شدن مژه‌ها کمک کند.
ویتامین E را می‌توان به صورت موضعی روی مژه‌های خود استفاده کنید. حتی مصرف آن به عنوان مکمل خوراکی بی خطر است، اما قبل از مصرف مکمل ها، برای دوز صحیح با پزشک خود صحبت کنید.

درمان خانگی برای تقویت و داشتن مژه بلند با استفاده از چای سبز

چای سبز منبع غنی پلی فنل به نام اپی گالوکاتچین-۳-گالات (EGCG) است که می‌تواند به رشد مو کمک کند. از این رو، ممکن است به رشد مژه‌های شما نیز کمک کند.
 به ۱ قاشق چایخوری برگ چای سبز (یا ۱ چای کیسه ای) و ۱ فنجان آب داغ نیاز دارید. این دو ماده را با هم مخلوط کرده و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دم کنید. مایع را صاف کرده و گرم بنوشید. همچنین می‌توانید چای را خنک کرده و با استفاده از یک سواب پنبه‌ای آن را به صورت موضعی روی خطوط مژه بالایی و پایینی خود بمالید. چای را دو بار در روز بنوشید و روزانه یک بار به صورت موضعی استفاده کنید.

درمان خانگی برای تقویت و داشتن مژه بلند با کمک ماساژ

ماساژ به بهبود گردش خون کمک می‌کند. انجام ماساژ منظم پوست سر، چه با روغن و چه بدون آن، می‌تواند طول و ضخامت مو را بهبود بخشد. ماساژ ملایم پلک‌ها به شما کمک کند نتایج مشابهی بگیرید.

درمان خانگی برای تقویت و داشتن مژه بلند با استفاده از روغن پوست لیمو

در مطالعه‌ای مشخص شد که روغن لیمو می‌تواند به درمان کنه مژه و رشد سریع‌تر مو کمک کند، اما این مطالعه بر روی خرگوش‌ها انجام شد. مطالعات بیشتری برای اثبات اثرات مشابه بر روی انسان مورد نیاز است.

 شما به پوست ۱-۲ لیمو، روغن نارگیل یا زیتون و سواب‌های پنبه‌ای نیاز دارید. پوست لیمو را در یک شیشه کوچک بریزید و چند قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل به آن اضافه کنید. پوست‌ها را با قاشق فشار دهید تا روغن‌های پوست گرفته شود. اجازه دهید مخلوط یک شب بماند. یک سواب پنبه‌ای را به این مخلوط آغشته کنید و آن را روی خطوط مژه‌های بالا و پایین خود بمالید و از ورود به چشم خود دوری کنید. بگذارید چند ساعت بماند و آن را بشویید. می‌توانید این کار را ۱ یا ۲ بار در روز انجام دهید یا این مخلوط شبانه استفاده کنید و تا فردا صبح بگذارید.

درمان خانگی برای تقویت و داشتن مژه بلند با استفاده از وازلین (ژله نفتی)

وازلین (ژله نفتی) می‌تواند پلک‌های شما را مرطوب کرده و از آسیب بیشتر به مژه‌ها جلوگیری کند. با این حال، هیچ مطالعه‌ای در مورد توانایی وازلین در کمک به رشد مژه وجود ندارد.

 مقداری وازلین (در صورت نیاز) روی یک سواب پنبه‌ای بردارید و آن را روی پلک‌های بالا و پایین بمالید. مطمئن شوید که از وارد شدن آن به چشم خود اجتناب کنید. بگذارید یک شب روی پوست بماند و صبح روز بعد آن را بشویید.

درمان خانگی برای تقویت و داشتن مژه بلند با استفاده از کره شیا

کره شیا سرشار از ویتامین C، آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضد التهابی است. ویتامین C از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند و کلاژن را تقویت می‌کند. از این رو، کره شیا ممکن به شما کمک کند تا ضخامت مژه‌های خود را حفظ کرده و رشد آن‌ها را تقویت کنید.

مقدار کمی کره شیا را بردارید و آن را بین انگشتان خود بمالید تا ذوب شود. آن را روی مژه‌های بالا و پایین بمالید. بگذارید یک شب روی آن بماند.

درمان خانگی برای تقویت و داشتن مژه بلند با استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون حاوی یک ترکیب فنلی به نام اولئوروپئین است. در یک مطالعه بر روی موش، اولئوروپئین رشد مو را افزایش داد. از این رو، ممکن است به بلندتر شدن مژه‌ها کمک کند.

شما به ۳-۴ قطره روغن زیتون و ۱-۲ سواب پنبه نیاز دارید. چند قطره روغن زیتون را روی پنبه بریزید و آن را به مژه‌های بالا و پایین بمالید. بگذارید روغن به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

درمان خانگی برای تقویت و داشتن مژه بلند با استفاده از مکمل بیوتین

کمبود بیوتین می‌تواند باعث ریزش مو در پوست سر، ابروها و مژه‌ها شود. مصرف مکمل‌های بیوتین ممکن است به بهبود این وضعیت کمک کند. برای دوز صحیح مکمل‌های بیوتین با یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید. ترکیبی از این درمان‌ها ممکن است به ترمیم مژه‌های نازک شما کمک کند. با این حال، برای جلوگیری از آسیب بیشتر و نازک شدن مژه‌های خود، باید چند تغییر در سبک زندگی خود نیز در نظر بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha