چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 338182

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، به طور کلی، نمک دریا نسبت به بسیاری از گزینه‌های دیگر ریزتر است و تراکم و غلظت زیادی ندارد. کریستال‌های ظریف‌تر آن برای غذاهایی مثل ماهی عالی است و به طور یکنواخت پراکنده می‌شود.

 مناسب‌ترین نمک برای آشپزی

نمک یکی از اصلی‌ترین مواد در پخت و پز است و انواع مختلفی دارد. برخی از آن‌ها غلیظ‌تر هستند و برخی راحت‌تر حل می‌شوند.


نمک دریا

به طور کلی، نمک دریا نسبت به بسیاری از گزینه‌های دیگر ریزتر است و تراکم و غلظت زیادی ندارد. کریستال‌های ظریف‌تر آن برای غذاهایی مثل ماهی عالی است و به طور یکنواخت پراکنده می‌شود. اگر از شور بودن آن مطمئن نیستید، قبل از شروع پخت و پز، طعم آن را بچشید و مقدار را بر اساس آن تنظیم کنید.

نمک کوشر

علت نام گذاری این نمک؛ این است که بهترین گزینه برای کوشرینگ گوشت یا همان فرآیند از بین بردن خون که شامل شستشو، خیساندن و نمک زدن است، به حساب می‌آید. کوشر شوری کم تری دارد و درشتی آن اجازه می‌دهد تا آن را برداشته و به طور یکنواخت با انگشتان تان پخش کنید.

نمک ید دار

نمک یُد دار گونه‌ای از نمک خوراکی است که با مقدار بسیار اندکی از نمک‌های یُد مخلوط شده است که به غذا طعم متمایزی می‌دهد؛ همچنین به شدت فرآوری شده است و شوری و طعم ضعیف تری دارد. اگر در حال پختن چیزی هستید که نیاز به نمک دارد و در دستور غذا مقدار آن مشخص نشده است، نمک ید دار گزینه مناسبی خواهد بود.


نمک دانه درشت

بسیاری از نمک‌های درشت هم از دریا می‌آیند، اما باید متفاوت از نمک‌های ریزتر استفاده شوند، زیرا غلیظ‌تر هستند و به راحتی حل نمی‌شوند. بهتر است از آن‌ها برای مزه دار کردن استفاده شود تا داخلِ خودِ غذا برای زمانی که می‌خواهید ماهی، چغندر یا سیب زمینی با پوسته نمکی بپزید، گزینه خوبی است.

نمک پولکی

نمکِ پولکی بافت دلپذیر و تردی دارد که برای افزودن نهایی به غذا عالی است؛ همچنین کمی گران‌تر از نمک‌های دیگر این لیست است، بنابراین از استفاده از آن برای پخت و پز عمومی خودداری کنید و آن را برای زمانی که واقعا می‌خواهید مهارت‌های آشپزی تان را نشان دهید، نگهدارید.

نمک صورتی

نمک صورتی نوعی سنگ نمک است که رنگش را از مواد معدنی کمیابی مثل پتاسیم، منیزیم و کلسیم می‌گیرد و طعم متفاوتی نیز دارد. شما می‌توانید آن را هم به صورت ریز و هم درشتِ آسیاب شده بخرید؛ حتی ممکن است آن را به صورت تخته‌ای هم در بازار پیدا کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha