سیاره زمین در حال گرمتر شدن است از این رو گونه‌های مختلف جانوری را مجبور می‌کند به مناطق جدید مهاجرت کرده و با سایر موجودات در تعامل باشند.

تغییرات اقلیمی احتمال همه گیری‌هایی مانند کرونا را افزایش می‌دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان نتایج یک مطالعه جدید می‌گوید که این پدیده می‌تواند عواقب ناگواری برای سلامتی انسان داشته باشد و احتمال ابتلاء به بیماری‌های ویروسی جدید مانند HIV (که در پستانداران اولیه منشأ می‌گیرد) و همچنین بیماری‌های همه گیر مانند کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد.

به گزارش مدیسن نت، محققان پیش‌بینی می‌کنند که تماس‌های بالقوه جدید بین گونه‌های مختلف اساساً طی ۵۰ سال آینده دو برابر می‌شود و خطر جهش سایر ویروس‌ها از حیوانی به حیوان دیگر و در نهایت به انسان را افزایش می‌دهد.

بر اساس پیش بینی‌های گزارش شده از سوی محققان دانشگاه جرج تاون، ویروس‌ها تا سال ۲۰۷۰ در نتیجه مهاجرت ناشی از تغییرات آب و هوایی، حداقل ۱۵،۰۰۰ بار به سمت گونه‌های جانوری جدید منتقل خواهند شد.

«کالین کارلسون»، محقق ارشد این مطالعه، می‌گوید: «ما احتمالاً به خوبی وارد این تغییرات شده‌ایم. ما آن‌ها را به دقت زیر نظر نمی‌گیریم و با ایجاد پاندمی برای همه مشکل ایجاد می‌کنند.»

کارلسون در ادامه افزود: «مطالعه ما نشان می‌دهد که بدون تردید، تغییرات اقلیمی نقاط بی‌شماری از خطرات مشترک بین انسان و حیوان در آینده را درست در حیاط خلوت ما ایجاد می‌کند.»

محققان معتقدند «این اتفاق می‌افتد و حتی در بهترین حالت سناریوهای تغییرات آب و هوایی نیز قابل پیشگیری نیست. ما باید اقداماتی را برای ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی برای محافظت از جمعیت حیوانات و انسان‌ها انجام دهیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha