ایمپلنت دندان در واقع نوعی پین فلزی است که داخل استخوان فک جاسازی می شود جنس این پین ها از تیتانیوم خالص است که سازگاری کامل با بدن انسان دارد.

هر آنچه باید در مورد ایمپلنت دندان بدانید !


وقتی این پین ها با استخوان فک جوش خورد و کاملا ثابت شد متخصص ایمپلنت دندان بر روی این پین ها پروتزی متناسب با دندان های فرد برای او میسازد و روی آن قرار می دهد.

ایمپلنت دندان در تهران

امروزه ایمپلنت دندان بسیاری از مشکلات دندانی و مسائلی که افراد همیشه با آن درگیر بوده اند را حل کرده.برای بسیاری افراد از دست دادن یک یا چند دندان بسیار سخت و ناراحت کننده است، به هر حال عارضه از دست دادن دندان بر هرکسی ممکن است اتفاق بیفتد.

تا پیش از این بسیاری افراد که دندانشان را از دست می دادند مجبور بودند از دندان های مصنوعی استفاده کنند.این نوع دندان مشکلات خودش را در بر داشت ،علاوه بر مشکلات ظاهری و عدم زیبایی آنها ،رضایت مریض را جلب نمی کرد و او برای جویدن مشکلات زیادی داشت.

ایمپلنت نتیجه یکی از به روز ترین تکنولوژی های اخیر دنیاست،قرار دادن این دندانها در استخوان فک جراحی خیلی سختی نیست و عوارض چندانی در پی ندارد و می تواند تا سالهای بسیار طولانی برای فرد کار کند. در میان شیوه های مختلفی که برای جایگزینی دندان وجود دارد این نوع بهترین آنها محسوب می شود زیرا هم قسمت ریشه و هم تاج دندان را دارد.

ایمپلنت دندان

زمانی که افراد تصمیم به انجام این کار میگیرند معمولا آگاهی چندانی در مورد آن ندارند و نمی دانند چه نوع ایمپلنتی برای آنها مناسب است.از منابع گوناگون شروع به کسب اطلاعات می کنند و این در حالی است که دانش و تجربه متخصص ایمپلنت دندان بسیار مهمتر از نوع ایمپلنتی است که شخص دریافت می کند .در واقع بیشتر انواع آن که در بازار موجود است خوب هستند.

ایمپلنت از لحاظ علمی انواع مختلف دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

کاشت داخل استخوان:

 این نوع کاشت همان گونه که از اسمش پیداست به شکل پیچ هایی است که داخل استخوان فک جاسازی می شوند،این نوع در واقع معروفترین نوع آن است.

روش ساب پریوسیتال:

در شرایطی که استخوان فک پایین به شدت تحلیل رفته باشد،یک سازه مخصوص در زیر لثه و بالای استخوان فک قرار داده می شود و بعد از مدتی قسمت پروتز روی آن قرار داده می شود.

روش زایگوماتیک:

هنگامی که استخوان فک بالا به شدت تحلیل رفته باشد یک بخش فلزی به استخوان فک بالا متصل می شود.

البته باید خاطر نشان کنیم که این دو نوع آخر چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند زیرا با استفاده از پیوند استخوان مشکل تحلیل رفتن دندان را می توان حل کرد.

نحوه جراحی ایمپلنت دندان

مراحل کاشت این دندان در مطب دندانپزشکی انجام می شود و مانند هر نوع جراحی دیگر با بی حس کردن ناحیه دهان شروع می شود و البته بیمار هیچگونه دردی احساس نخواهد کرد. با توجه به ویزیت های قبلی بیمار در مطب دندانپزشکی و تصمیماتی که متخصص ایمپلنت دندان برای شخص اتخاذ کرده  بخش ابتدایی کاشت که قرار دادن پین در استخوان فک است انجام می شود.

برای این که این پین ها به خوبی در داخل استخوان جا گرفته و ارتباط درستی برقرار کنند حدودا سه تا چهار ماه زمان نیاز است.پس از گذشت این زمان جراح میتواند وارد مرحله بعدی کار شود.در طول زمانی که  قسمت پروتز اصلی دندان ساخته می شود نوعی پروتز موقت برای راحتی بیمار در امر جویدن و صحبت کردن برای او قرار داده می شود.

هر آنچه باید در مورد ایمپلنت دندان بدانید !

قالبگیری برای پروتز اصلی امری بسیار مهم است و باید با دقت بسیار زیادی انجام شود.در تمام مراحل کاشت دندان بیمار باید به طور دقیق به دستورات دندانپزشک عمل کرده و کاری انجام ندهد که برایش مشکل ساز شود.

مراقبت های پس از جراحی

برای به وجود نیامدن مشکلات احتمالی نکات زیر را رعایت کنید:

  1. بعد از جراحی تا یک روز از مسواک زدن در ناحیه جراحی خودداری کنید.
  2. تا حدود هشت ساعت پس از عمل دهان خود را نشویید
  3. یک روز پس از جراحی دهان خود را با محلول کلرهگزیدین روزی سه بار شستشو دهید.
  4. نوشیدن مایعات پس از جراحی مشکلی ایجاد نمی کند اما به یاد داشته باشید که بی حسی دهان باید از بین رفته باشد و در مورد خوردن غذا نیز به شدت احتیاط کنید .
  5. بعد از دریافت این نوع دندان شخص باید مانند دندان های خود از آنها مراقبت کند،استفاده از برسهای بین دندانی ،مسواک وخمیر دندان مخصوص ایمپلنت و نخ دندان توصیه می شود.
  6. در سه روز اول بعد از جراحی از کشیدن سیگار ،نوشیدن قهوه و چای غلیظ خودداری کنید.
  7. یاد داشته باشید که مصرف مواد مخدرو نوشیدنی های الکلی احتمال موفقیت کاشت را کم می کند.

مزایای ایمپلنت دندان

  • این دندانها بسیار راحت بوده و مانند دندان های خود شخص است.
  • تمامی کارها و مزایای دندان های طبیعی برای این نوع دندان ها هم صادق است،زیبایی و راحتی شخص در جویدن و صحبت کردن از مزایای فوق العاده این نوع کاشت است.
  • برخلاف روشهای دیگر جایگزینی دندان که دندان های کناری نیز درگیر میشدند این نوع کاشت کاملا مستقل است و نیازی به قربانی کردن دندان های کناری ندارد.
  • از آنجا که قسمت فلزی این نوع دندان در داخل فک قرار داده می شود و با استخوان جوش می خورد مانع از تحلیل رفتن استخوانهای فک می گردد.
  • طول عمر این دندانها بسیار طولانی بوده و اگر شخص به خوبی از آنها مراقبت کند تا آخر عمر برای او کار خواهد کرد.

معایب و مشکلات ایمپلنت دندان

  • یکی از معایب این دندان ها هزینه ی زیادی است که نسبت به سایر شیوه های جایگزینی دندان وجود دارد. که البته بسته به نوع برند آن قیمتش متفاوت است.
  • زمان بر بودن مراحل دریافت دندان جدید از دیگر معایب آن است ،بازه زمانی میان چهار تا نه ماه زمان لازم است تا تمامی مراحل آن انجام شود.
  • مورد بعدی این است که این جراحی نیز مانند تمامی جراحی های دیگر نوعی ریسک مربوط به خود را دارد برای مثال احتمال عفونت و یا شکستن بخشی از آن یا مواردی که متخصص ایمپلنت دندان مجبور به جایگزینی آن شود.
  • کاشت این نوع دندان نیازمند معاینات دوره ای در مطب دندانپزشکی است.

هزینه ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

دلیل بالا بودن قیمت ایمپلنت دندان در مقایسه با سایر روشها مربوط به قطعاتی که در فک کاشته میشود(فیکسچر) و بخشهای پروتزی(اباتمنت اصلی و موقتی) و هزینه های لابراتوار و مطب دندانپزشکی می شود.

 هزینه کاشت هر دندان  که به همراه روکش دندان می باشد در کلینیک دکتر الهام وزیری به این ترتیب است :

 کره ای evidence ,cm 7.500 میلیون تومان

 سوئیسی  sic ۱۰ میلیون تومان

  امریکایی Biohorizons   15 میلیون تومان

برای مشاوره  با شماره ٠٢١٢٦٤٠٠٥٢٤ تماس بگیرید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha