سلامت نیوز: در نبود حمایت های حقوقی و قانونی و برخورد قاطع با متخلفان و قاتلان حافظان طبیعت، جنگلبان ها و محیط بان های ایران همچنان به دست متصرفان متخلف به شهادت می رسند. جای "لایحه حمایت از جنگلبانان ومحیط بانان" همچنان خالی مانده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی چناران با شلیک گلوله متصرف غیرقانونی جان باخت

به گزارش سلامت نیوز امروز فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان چناران درحین خدمت ودر راه حفظ منابع طبیعی جان خود را از دست داد.

 

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان خراسان رضوی در اینباره گفت:« مهندس جواد غلامی فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران، امروز برای اجرای حکم قضایی (رفع تصرف ) به روستای میریژگان چناران در بخش رادکان رفته بود که پس از اجرای حکم مورد حمله متصرف غیر قانونی قرار گرفت».

 

صفرعلی محمدزاده افزود:« فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چناران با شلیک گلوله مستقیم به قلبش توسط متخلف در دم جان باخت.»

او همچنین گفت:« ضارب بلافاصله توسط نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.»

آگاهان بر این باورند تا زمانی که برخورد جدی با متخلفان در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست نشود و آنها به راحتی مرتکب جرم شوند و با قید وثیقه آزاد شوند و تا هنگامی که قانون و دستگاه قضا حمایت همه جانبه ای از عملکرد آنها نداشته باشد در بر همین پاشنه خواهد چرخید و حالا تازه شروع ماجراست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha