توصیه اکید بر تزریق یک نوبت واکسن یادآور سال ۱۴۰۱ در کلیه گروه های سنی بالاتر از ۱۲ سال که ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن‌شان گذشته است، از مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا بود.

توصیه بر تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا در سنین بالای ۱۲سال

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر عباس شیراوژن درباره مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا در صفحه توئیتر خود نوشت:

«نکات مهم و مصوبات جلسه امروز ستاد ملی کرونا ۱۴۰۱/۴/۴:

۱- تقدیر ویژه و تشکر صمیمانه از پزشکان و پرستاران عزیز کشورمان؛ ما مدیون زحمات پرستاران و پزشکان هستیم.

۲- یک جلوه مهم این قدردانی، پرداخت مطالبات و معوقات پرستاران، پزشکان و بیمارستان‌هاست. وزارت بهداشت، دفتر ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه پیگیری کنند.

۳- توصیه موکد به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن مسقف شلوغ، پرتردد و پر ازدحام، وسایل نقلیه عمومی و بیمارستان‌ها. در شهرهای زرد و آبی (فعلا همه شهرهای کشور)، در سایر اماکن (بخصوص فضاهای باز) الزامی به استفاده از ماسک وجود ندارد.

۴- توصیه اکید بر تزریق یک نوبت واکسن یادآور سال ۱۴۰۱ در کلیه گروه های سنی بالاتر از ۱۲ سال که ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن‌شان گذشته است. مانند واکسن‌های آنفلوآنزای هر ساله و اینکه تا اواسط تابستان جاری هم تزریق شود. در این صورت سطح ایمنی جامعه در آستانه سال تحصیلی، سفر  اربعین و آغاز فصل پاییز به سطح خوبی می‌رسد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha