چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 341627

پورنوگرافی می تواند علایق، رفتارها و مدل روابط جنسی را تغییر دهد. با مطالعاتی که بین تماشای پورنوگرافی و  رابطه جنسی ناایمن و موارد دیگر انجام شد مدل های رفتاری و انتظارات جنسی بعد از دیدن فیلم های پورن تغییر میکند

پیامدهای خطرناک تماشای فیلم های پورن

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از مری پدیا پورنوگرافی عادات ذهن، خود شخصی درونی واقعی شما را تغییر می دهد. استفاده از آن به راحتی می تواند تبدیل به عادت شود، که به نوبه خود منجر به حساسیت زدایی، کسالت، دیدگاه های تحریف شده از واقعیت و عینیت بخشیدن به برخی مسائل اشتباه خصوصا درباره زنان می شود. همچنین پیامدهای بالینی متعددی برای استفاده از پورنوگرافی وجود دارد، از جمله افزایش خطر مشکلات جسمی و روانی و احتمال بیشتر ارتکاب جرم مبتنی بر جنسیت.

1. تأثیرات بر ذهن، بدن و روح انسان

«انقلاب دیجیتال» به پیشرفت‌های بزرگی در بهره‌وری، ارتباطات و سایر اهداف مطلوب منجر شده است، اما پورنوگرافی‌ها نیز از قدرت آن برای سود خود استفاده کرده‌اند. این هزینه باعث تضعیف بیشتر شهروندان و خانواده های کشور شده است، توسعه ای که باید برای همه نگران کننده باشد. علوم اجتماعی مناسب بودن این دغدغه را نشان می دهد.

دو گزارش، یکی توسط انجمن روانشناسی آمریکا در مورد دختران بیش از حد جنسی و دیگری توسط کمپین ملی برای جلوگیری از بارداری نوجوانان در مورد محتوای مستهجن پیامک تلفنی در میان نوجوانان، روشن می کند که انقلاب دیجیتال توسط کودکان کوچکتر و کوچکتر استفاده می شود. برای از بین بردن موانعی که تمایلات جنسی را به زندگی خانوادگی هدایت می کند.

پورنوگرافی و تماشای فیلم های پورن، به عنوان یک بازنمایی بصری (نادرست) تمایلات جنسی، با عینیت بخشیدن به روابط جنسی، مفهوم فرد را از روابط جنسی تحریف می کند، که به نوبه خود، نگرش و رفتار جنسی را تغییر می دهد. این یک تهدید بزرگ برای ازدواج، خانواده، فرزندان و شادی فردی است.

دانشمندان علوم اجتماعی، روانشناسان بالینی و زیست شناسان شروع به روشن کردن برخی از اثرات اجتماعی و روانی پورنوگرافی کرده اند و عصب شناسان شروع به ترسیم مکانیسم های بیولوژیکی کرده اند که از طریق آن پورنوگرافی تأثیرات قدرتمند خود را بر مردم ایجاد می کند.

قدرت پورنوگرافی برای تضعیف عملکرد فردی و اجتماعی قدرتمند و عمیق است

تأثیر بر ذهن: پورنوگرافی به طور قابل توجهی نگرش ها و ادراک در مورد ماهیت آمیزش جنسی را تحریف می کند. مردانی که به طور معمول به پورنوگرافی نگاه می کنند، تحمل بیشتری برای رفتارهای جنسی غیرعادی، پرخاشگری جنسی، بی بند و باری و حتی تجاوز دارند. علاوه بر این، مردان به زنان و حتی کودکان به‌عنوان «اشیاء جنسی»، کالاها یا ابزاری برای لذت خود نگاه می‌کنند، نه به‌عنوان افرادی با کرامت ذاتی خود.

تاثیر بر بدن: پورنوگرافی بسیار اعتیاد آور است. جنبه اعتیادآور پورنوگرافی یک بستر بیولوژیکی دارد و ترشح هورمون دوپامین به عنوان یکی از مکانیسم‌های شکل‌گیری مسیر انتقال به مراکز لذت مغز عمل می‌کند. همچنین، افزایش سهل انگاری جنسی ناشی از پورنوگرافی، خطر ابتلا به یک بیماری مقاربتی یا ناخواسته بودن والدین در یک بارداری خارج از ازدواج را افزایش می دهد.


تأثیر بر قلب: پورنوگرافی بر زندگی عاطفی افراد تأثیر می گذارد. مردان متاهلی که درگیر پورنوگرافی هستند، احساس رضایت کمتری از روابط جنسی زناشویی خود دارند و از نظر عاطفی کمتر به همسر خود وابسته هستند. زنانی که با مردانی که اعتیاد به پورنوگرافی دارند ازدواج کرده اند، احساس خیانت، بی اعتمادی و خشم را گزارش می دهند. استفاده از پورنوگرافی ممکن است منجر به خیانت و حتی طلاق شود. نوجوانانی که پورنوگرافی را مشاهده می کنند، احساس شرم، کاهش اعتماد به نفس و عدم اطمینان جنسی دارند.

2. حساسیت زدایی، عادت کردن و کسالت

استفاده طولانی مدت از پورنوگرافی باعث ایجاد عادت، بی حوصلگی و نارضایتی جنسی در بین بینندگان زن و مرد می شود، و با دیدگاه های ملایم تر از روابط جنسی خارج از ازدواج و نگرش های تفریحی نسبت به رابطه جنسی همراه است.

استفاده همیشگی از هرزه‌نگاری منجر به تحمل بیشتر مطالب صریح جنسی می‌شود، بنابراین برای دستیابی به همان سطح برانگیختگی یا علاقه، به مطالب بدیع و عجیب‌تری نیاز است.

برای مثال، عادت کردن ممکن است به تماشای «تصویر جنسی گروهی، اعمال سادومازوخیستی، و تماس جنسی با حیوانات، برقراری رابطه مقعدی، و بی اهمیت جلوه دادن "اشکال غیر خشونت آمیز سوء استفاده جنسی از کودکان". هم بکشد.

صنعت پورنوگرافی با این تمایل به تصاویر عجیب‌تر و غیر معمول‌تر سازگار شد. تجزیه و تحلیل محتوای پنت هوس، پلی بوی و هاستلر از سال‌های 1953 تا 1984، حدود 6 هزار تصویر کودک و نزدیک به 15 هزار تصویر را نشان داد که جنایت یا خشونت را به تصویر می‌کشد.

علاوه بر این، نزدیک به دو سوم تصاویر کودک، جنسی و خشونت آمیز بودند، و بیشتر تصاویر دخترانی را بین سنین سه تا یازده سال نشان می‌دادند. هر یک از این مجلات صحنه های مربوط به کودکان را به گونه ای به تصویر می کشند که گویی کودک از صحنه جنسی آسیبی ندیده است یا حتی از آن سود برده است.

قرار گرفتن شدید در معرض پورنوگرافی باعث می شود که مردان قضاوت کنند که همسرانشان از نظر جنسی جذابیت کمتری دارند،

در نتیجه رضایت کمتری از محبت، ظاهر فیزیکی و رفتار جنسی آنها حاصل می شود. روابط عادی و احتمال بیشتری برای جستجوی لذت جنسی خارج از ازدواج. قرار گرفتن مکرر در معرض پورنوگرافی قرار گرفتن بیننده را وادار می کند که "معامله جنسی تفریحی" را به طور فزاینده ای مهم بداند و بیننده را به پذیرفتن سهل انگاری جنسی تغییر می دهد.

3. ادراک تحریف شده از واقعیت

پورنوگرافی دسترسی جنسی را بی وقفه نشان می دهد، "یک رویداد ورزشی که به یک سرگرمی بی گناه تبدیل می شود" با تأثیرات بی اهمیت بر احساسات، ادراکات و سلامت. پورنوگرافی منجر به ادراک تحریف شده از واقعیت اجتماعی می شود و این اغراق است.

ادراک رتبه‌بندی شده از سطح فعالیت جنسی در جمعیت عمومی، یک تخمین متورم "از بروز فعالیت‌های جنسی قبل از ازدواج و خارج از ازدواج، و همچنین ارزیابی افزایش بی‌بند و باری زن و مرد،" "تقریباً تمام فعالیت‌های جنسی انجام شده بیش از حد برآورد شده است." توسط بزرگسالان فعال جنسی، و تخمین بیش از حد شیوع کلی انحرافاتی مانند رابطه جنسی جمعی، حیوان گرایی، و فعالیت سادومازوخیستی.

بنابراین، باورهایی که در ذهن بیننده پورنوگرافی شکل می گیرد از واقعیت بسیار دور است. ممکن است موردی باشد که مشاهده مکرر پورنوگرافی باعث ایجاد بیماری روانی در مسائل جنسی می شود.

این تحریف‌ها منجر به پذیرش سه باور می‌شود:

(1) روابط جنسی ماهیت تفریحی دارند

(2) مردان عموماً انگیزه‌های جنسی دارند

(3) زنان ابژه یا کالاهای جنسی هستند.

اینها «باورهای اجازه‌دهنده» نامیده می‌شوند. زیرا آنها به این مفروضات منجر می‌شوند که رفتار فرد عادی، قابل قبول و عادی است، و بنابراین برای هیچ‌کس آزاردهنده نیست. این باورها با خودارضایی در هنگام تماشای پورنوگرافی عمیق‌تر و تقویت می‌شوند.

وقتی بینندگان زن و مرد باور ندارند که قرار گرفتن در معرض هرزه‌نگاری بر دیدگاه‌ها یا زندگی شخصی آن‌ها تأثیری دارد، نگرش‌های غیرعادی جنسی را با سهولت بیشتری درونی می‌کنند و احتمال اینکه درگیر رفتارهای جنسی منحرف شوند را افزایش می‌دهند.

همه این تحریف‌ها به یک سوء تفاهم جدی در مورد تمایلات جنسی و روابط تبدیل می‌شوند و تحریف خطرناک ماهیت زندگی اجتماعی هستند. کسانی که صحنه‌های جنسی مستهجن را به‌عنوان تصویر واقعیت درک می‌کنند، بیشتر از دیگران سهل‌انگاری جنسی را می‌پذیرند. طولانی‌مدت قرار گرفتن در معرض پورنوگرافی این باور را تقویت می کند که عدم فعالیت جنسی یک خطر برای سلامتی است.

4. خطر بیماری های مقاربتی و بارداری خارج از ازدواج

از آنجایی که هرزه‌نگاری نگرش‌ها و رفتارهای سهل‌آمیز جنسی را تشویق می‌کند، کاربران پورنوگرافی احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های مقاربتی یا داشتن یک بارداری خارج از ازدواج دارند. نمایش مکرر مقاربت بدون کاندوم در هرزه‌نگاری (87 درصد مواقع) دعوتی است برای افراد برای ابتلا به یک بیماری مقاربتی.

داشتن فرزند خارج از ازدواج و داشتن چندین شریک جنسی که احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی را دو برابر می کند.

5.دام اعتیاد جنسی

پورنوگرافی و "رابطه جنسی در فضای مجازی" بسیار اعتیادآور هستند و می توانند به رفتارهای جنسی اجباری منجر شوند (که ظرفیت فرد را برای انجام سایر وظایف اصلی در زندگی کاهش می دهد). بیش از 90 درصد از درمانگرانی که در یک مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، معتقد بودند که یک فرد ممکن است به «سکس سایبری» معتاد شود.

استفاده از پورنوگرافی اعتیاد آور منجر به کاهش عزت نفس و تضعیف توانایی برای انجام یک زندگی اجتماعی و کاری معنادار می شود. یک نظرسنجی از معتادان به پورنوگرافی نشان داد که آنها از احساس "خارج از کنترل" زمانی که استفاده از پورنوگرافی آنها ایجاد می کند، بیزارند. همه اجبارهای جنسی گزارش کردند که در نتیجه اعتیاد خود احساس ناراحتی کرده و در جنبه مهمی از زندگی خود دچار اختلال شده اند. تقریباً نیمی از افراد اجباری جنسی گفتند که رفتار آنها نتایج منفی قابل توجهی در زندگی اجتماعی آنها داشته است و یک چهارم آنها اثرات منفی بر شغل خود گزارش کردند. کشف مطالب جنسی آنلاین بدترین چیزی است که تا به حال در زندگی آنها اتفاق افتاده است.

پس جای تعجب نیست که افسردگی شدید بالینی در بین کاربران پورنوگرافی اینترنتی دو برابر بیشتر از افراد غیرکاربر گزارش شده است.

6. افزایش پرخاشگری و سوء استفاده


استفاده شدید از پورنوگرافی به شدت با پرخاشگری جنسی مرتبط است و بخش قابل توجهی از پورنوگرافی دارای محتوای خشونت آمیز است. مطالعه بر روی رسانه های مختلف پورنوگرافی خشونت را در تقریبا یک چهارم صحنه های مجلات، در بیش از یک چهارم صحنه های ویدئویی و تقریبا در نیمی (بیش از 42 درصد) از پورنوگرافی آنلاین نشان داد. مطالعه دوم نشان داد که تقریباً نیمی از صحنه‌های خشونت آمیز اینترنتی شامل رابطه جنسی بدون رضایت است.

داده ها حاکی از «ارتباط متوسطی بین قرار گرفتن در معرض پورنوگرافی و پرخاشگری رفتاری متعاقب آن» است، اما وقتی مردان پورنوگرافی خشونت آمیز تماشا می کنند (یعنی تجاوز یا شکنجه را به تصویر می کشند)، احتمال بیشتری دارد که مرتکب اعمال تجاوز جنسی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha