آجیل از آن دسته مواد غذایی هستند که نام آن ها تداعی کننده ایام خاصی از سال مانند شب یلدا، چهارشنبه سوری و عید نوروز می‌باشد. آجیل به دسته‌ای از مواد غذایی گفته می‌شود که بنا بر سلایق و اقلیم های مختلف می‌توانند از اجزای مختلفی تشکیل شوند.این میان وعده سالم و مقوی، بسیار پرخاصیت است و حذف آن از رژیم غذایی ممکن است مشکلاتی را برای فرد به وجود بیاورد.

5 خاصیت مصرف آجیل که از آن غافل هستید


امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش مشغله های روزمره، خرید اینترنتی آجیل میتواند گزینه مناسبی برای افراد باشد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با 5 خاصیت برتر آجیل که از آبرای قسمت های مختلف بدن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

خواص آجیل برای دیابت

مطالعات اخیر بر روی افراد دیابتی نشان می‌دهد که مصرف به اندازه و مداوم آجیل برای بیماران مبتلا به دیابت می‌تواند از ابتلای آن ها به بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری کند. از آنجا که دیابت، نوعی بیماری مربوط به سوخت و ساز بدن است داشتن یک رژیم غذایی متعادل شامل مواد آجیلی می‌تواند خطر بروز بیماری های قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.البته مصرف این خوراکی نباید سرخود انجام شود و باید حتما با نظر و مشورت پزشک صورت گیرد؛ چرا که این کار منجر به افزایش گلوکز خون می‌شود و مشکلاتی را به بار می‌آورد.

خواص آجیل برای معده

متخصصان طب سنتی بر این باورند که برای درمان رفلاکس معده و تسکین آن می‌توان از خواص آجیل استفاده کرد. برای این منظور کافیست که افراد مبتلا به رفلاکس معده روزانه ۲ عدد گردو و انجیر خشک مصرف کنند. مصرف گردو و انجیر خشک در حد تعادل سبب درمان سنگ کلیه و درمان بیماری های ریوی و تنفسی می‌شود.

البته مصرف بیش از اندازه آن ها عوارض جانبی زیادی مانند زخم شدن دهان، ترک لب و.. را به همراه دارد.

به همین دلیل متخصصین علم تغذیه مصرف متعادل این مواد در طول روز را توصیه می‌کنند تا بیشتر از خواص آن ها بهره‌مند شوید.‌

خواص آجیل برای رفع اسهال

مقدار پتاسیم موجود در پسته و قیسی که از اجزای مهم و ثابت آجیل به شمار می‌روند با پرتقال برابری می‌کند و به علت داشتن مواد مغذی فراوان بسیار مورد توجه است.

پسته خون‌ساز است، مغز را تقویت می‌کند و برای آرامش قلب و اعصاب نیز مفید است، قیسی نیز برای تقویت معده و تسکین سرفه بسیار سودمند است.

فواید آجیل برای بهبود کبد چرب

چرب شدن کبد از بیماری های رایج در سال های اخیر است که بسیاری از مردم جهان به آن مبتلا شده‌اند و از نتایج مستقیم نداشتن تغذیه سالم، چاقی و دیابت است.

آمارهای اخیر نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد بزرگسالان به بیماری کبد چرب مبتلا هستند. این اختلال، بسیار پیش‌رونده و دائمی است و لازم است پیشگیری، کنترل و درمان آن از سنین کودکی آغاز شود.

رژیم غذایی مناسب، سبک زندگی سالم و داشتن تحرک در درمان کبد چرب بسیار موثر است. داشتن یک کبد سالم باعث می‌شود انرژی بیشتر و حال بهتری داشته باشیم.

بادام زمینی یکی دیگر از اجزای پرطرفدار آجیل به شمار می‌رود که سرشار از چربی های مفید و غیراشباع است و مصرف آن برای پیشگیری و درمان کبد چرب بسیار سودمند است.

فواید آجیل برای چاقی صورت

در بین انواع آجیل، چهار مغز برای چاقی صورت فواید بیشتری دارد. بنابراین اگر قبلا آجیل چهار مغز را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نکرده‌اید، برای داشتن صورتی شاداب و پر با پوستی سالم و طبیعی پیشنهاد می‌کنیم آجیل چهار مغز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.در طب چینی برای چاق شدن سریع صورت، شما می‌توانید ۴ عدد از هر کدام از مغزها (پسته، بادام، فندق، گردو) را با ۲ عدد خرما ترکیب کنید و به صورت گلوله‌های کوچک در آورید. سپس روزانه ۵ تا ۱۰ عدد از آن‌ها را به عنوان میان‌وعده مصرف کنید.

نحوه نگهداری آجیل و خشکبار

از روش‌های قدیمی برای نگهداری مغزیجات و میوه‌ها، استفاده از روش خشک کردن است. از قدیم تا به امروز انسان برای نگهداری بیشتر از برخی مواد غذایی با استفاده از نور خورشید آن‌ها را خشک می‌کرده است. اما امروزه با پیدایش دستگاه‌های صنعتی و خانگی، خشک کردن خشکبار راحت‌تر انجام می‌شود.

از نظر گیاهشناسی آجیل ترکیبی از دانه‌ها و میوه‌های خشک است که درون پوسته‌های سخت خارجی جای گرفته‌اند. آجیل حاوی انرژی زیادی است و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز را برای بدن تامین می‌نماید.

برای نگهداری طولانی مدت از این میوه‌ها و مغزیجات رطوبت آن‌ها گرفته شده تا بتوان راحت‌تر و طولانی‌تر از آن‌ها نگهداری کرد.

کلام آخر:

در این مقاله درمورد آجیل و خواص درمانی آن برای بیماری های مختلف مطالبی را بیان کردیم. امیدواریم که این مطلب مورد توجه و مطالعه شما عزیزان قرار گرفته باشد.
فروشگاه اینترنتی آجیل عابدینی یکی از برند های معروف در زمینه فروش اینترنتی آجیل و خشکبار و ارسال به تمامی نقاط کشور فعالیت میکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha