غذاهایی هستند که به ظاهر و در تصور مردم باعث افزایش وزن میشوند مثل آجیل ولی جالب است بدانید که چندان هم بد نیستند و برای کاهش وزن مفید هستند

کاهش وزن با خوراکی هایی عجیب !

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی، همیشه قبل از خوردن وعده های غذایی و میان وعده ها کالری آن ها را چک می کنید؟ ما در اینجا لیستی از مواد غذایی را تهیه کرده ایم که برخلاف انتظارمان باعث افزایش وزن نمی شوند!

سیب زمینی ها

سیب زمینی دقیقاً در بالای شاخص سیری قرار می گیرد، مقیاسی برای سنجش میزان سیری غذاها. اما نحوه پختن آنها مهم است: با سیب زمینی آب پز باعث می شود مدت بیشتری احساس سیری کنید.سیب زمینی ها فاقد گلوتن هستند، پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارند و منابع خوبی از ویتامین B6 و ویتامین C هستند.

سیب زمینی

پاستا

مطالعات روی افرادی که از رژیم های غذایی با گلیسمی پایین (غذاهایی که برای افزایش قند خون شما زمان بیشتری نیاز دارد) مصرف می کنند نشان می دهد که مصرف مقدار متوسط پاستا مضر نیست. در واقع، شرکت کنندگان هنوز هم می توانستند وزن خود را در حین خوردن پاستا کاهش دهند.

  • نکته: ماکارونی سبوس‌دار را هدف قرار دهید.

پاستا

آجیل

آجیل ممکن است چربی و کالری بالایی داشته باشند، اما برای کاهش وزن لازم نیست آنها را نادیده بگیرید. در واقع، مطالعات نشان می‌دهد زنانی که دو بار یا بیشتر در هفته یک وعده آجیل می‌خورند، تقریباً 25 درصد کمتر از زنانی که از آجیل اجتناب می‌کنند، چاق می‌شوند و وزن کمتری اضافه می کنند.

آجیل

پنیر

اگر در حال شمارش کالری هستید، کالری پنیر را حساب نکنید. یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف لبنیات کم‌چرب غنی از کلسیم در وعده‌های غذایی کم کالری ممکن است به کاهش وزن کمک کند و در عین حال از سلامت استخوان‌ها نیز محافظت کند.

پنیر چدار

قهوه

محققان فکر می کنند کافئین موجود در قهوه ممکن است باعث شود کمتر احساس گرسنگی کنید و کالری بیشتری بسوزانید. اما افزودن شکر و خامه می تواند سلامت آن را کاهش دهد؛ حتی ممکن است وزن شما را در طول زمان افزایش دهد.

قهوه لاته

برنج

رژیم غذایی حاوی غلات کامل (مانند آنچه در برنج قهوه ای وجود دارد) در واقع می تواند به شما کمک کند وزن بدن خود را سالم نگه دارید. علاوه بر فیبری که باعث می شود احساس سیری کنید، با گنجاندن برنج در رژیم غذایی خود ،ویتامین های B1 و B6، منیزیم، سلنیوم، فسفر و منگنز را دریافت خواهید کرد؛ در حالی که برنج سفید این فواید را ندارد. توجه داشته باشید که با وعده های محدود و معقول، همچنان می توانید بدون نگرانی از افزایش وزن از آن لذت ببرید.

برنج

شکلات

نکته کلیدی برای نوش جان کردن شکلات، تلخ بودن شکلات و کوچک نگه داشتن قسمت های آن است. شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان است و مطالعات نشان می دهد که به انسولین کمک می کند تا در بدن شما بهتر عمل کند و در عین حال احساس گرسنگی را کنترل می کند. این خاصیت شکلات تلخ، آن را به یک خوراکی ایده آل تبدیل می کند.

شکلات

ذرت بو داده

ذرت بو داده شده منبع خوبی از فیبر است و گرسنگی شما را به سرعت برطرف می کند، بنابراین کمتر احتمال دارد که پرخوری کنید. ( فراموش نکنید که به آن نمک زیادی اضافه نکنید و آن را ساده نوش جان کنید)

popcorn

شیر کامل

برای لاغری شیر پرچرب می نوشید؟ عجیب به نظر می رسد اما کارشناسان فکر می کنند که ممکن است نوشیدن شیر پرچرب در کاهش وزن شما نقش داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که هر چند وقت یکبار مصرف یک لیوان شیر کامل باعث افزایش وزن نمی شود و حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کند. اگرچه آنها هنوز مطمئن نیستند که چگونه کاهش وزن اتفاق می افتد، اما ممکن است به این دلیل باشد که محتوای بالای شیر شما را به سرعت سیر می کند و شما را از خوردن وعده های دیگر باز میدارد.

milk

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha