در گذشته، افراد مسن درد مفاصل را می پذیرفتند. اکنون مردم می‌خواهند با افزایش سن فعال بمانند.

نکاتی برای حفظ سلامت مفاصل با افزایش سن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی برای بسیاری از افراد، لازم است که روند از دست دادن غضروف مفصل با افزایش سن کاهش یابد . مراحل خاصی برای حفظ سلامت مفاصل و همچنین برای مدیریت درد در افرادی که آرتروز را تجربه می‌کنند، می‌تواند به این امر کمک کند .

دلایل مختلف تحلیل غضروف:

غضروف به دلایل مختلف تحلیل می رود.

  • تولد با استخوان های غیر طبیعی یا ضعیف بودن غضروف ( بافت لغزنده و جاذب ضربه در انتهای استخوان ها)
  • چاقی
  • استفاده بیش از حد و نادرست از مفاصل و صدمات ناشی از تصادفات

وقتی غضروف تحلیل می‌رود، بدن خارهای استخوانی را تشکیل می‌دهد. این واکنشی به مشکل تخریب غضروف است. خارهای استخوانی می توانند به یکدیگر ضربه بزنند و دردناک شوند. بسیاری از بیماران نسبت به این خارهای استخوانی حساس می شوند، اما فقط بیرون آوردن آنها مگر در موارد بسیار نادر مشکل را حل نمی کند.

ارتروز زانو می تواند علائمی مانند درد مفاصل، سفتی و از دست دادن حرکت ایجاد کند. در سال های جوانی و قبل از ابتلا به آرتروز افراد می توانند با تقویت ماهیچه ها از مفاصل خود محافظت کنند، که می تواند بخشی از فشار را از روی مفاصل کاهش دهد. اما این ماهیچه ها باید بدون ورزش های شدید مانند فوتبال یا بدنسازی ساخته شوند زیرا این ورزش ها با خطر بیشتری برای ابتلا به آرتریت همراه هستند.

شما باید در حد معقول ورزش کنید. ورزش های مخصوص تقویت عضلات که باعث می شوند ماهیچه‌های شما سالم، انعطاف‌پذیر و قوی باشند و از مفاصل محافظت می‌کنند را انجام دهید اما در این کار زیاده‌روی نکنید. نکته مهم دیگر در پیشگیری از تخریب مفاصل، حفظ وزن مناسب است.

افراد مبتلا به درد آرتروز باید فعالیت های خود را اصلاح کنند. از عصا برای سبک کردن بار روی مفصل ران، زانو یا مچ پا دردناک استفاده کنید. استفاده از نوعی زانوبند که در خارج از لباس پوشیده می‌شود، می‌تواند بار را به سمت سالم‌تر مفصل زانو منتقل کند.

داروهای بدون نسخه از جمله استامینوفن و ایبوپروفن را برای دردهای مداوم در نظر بگیرید. که البته مصرف بی رویه این مسکن ها نیز می تواند منجر به آسیب های کلیه یا معده شود.

برای کسی که دردش ادامه دارد احتمالا پزشک برای تسکین درد، کورتیزون یا کتورولاک را تجویز نماید. علاوه بر این، به دستور بعضی از پزشکان تزریق اسید هیالورونیک به مفصل می تواند به روان سازی مفاصل ، به ویژه در زانو کمک کند.

برخی پزشکان تزریق‌های سلول‌های بنیادی و پلاسمای غنی از پلاکت ( روش PRP) را انتخاب می‌کنند که به آن « پزشکی احیاکننده » گفته می‌شود ، اما شواهد محکمی مبنی بر اثربخشی این تزریق‌ها وجود ندارد و بیشتر آزمایشی هستند. انجام عمل تعویض مفصل برای همه افراد مناسب نیست و بسیاری از افراد تا سنین بالا مفاصل سالمی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha