شیر به عنوان یکی از سالم ترین منابع کلسیم، ویتامین D و پتاسیم در نظر گرفته می شود و فواید زیادی دارد.

شیر گرم یا سرد: کدام یک برای سلامتی مفیدتر است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دی ان ای ایندیا در حالی که بیشتر مردم نوشیدن شیر گرم را ترجیح می دهند، برخی ممکن است آن را سرد نیز دوست داشته باشند. به گفته متخصصین تغذیه، شیر سرد یا گرم، هر دو برای سلامتی مفید هستند. هر دو نوع شیر مزایای خاص خود را دارند. اینکه شما باید شیر سرد یا گرم بخورید کاملا به فصل و زمان بستگی دارد.

برخی افراد اصلا دوست ندارند شیر بنوشند، اما حفظ سلامت بدن بسیار مهم است. فرد باید روزانه حداقل 1 لیوان شیر بنوشد. مصرف آن باعث تقویت استخوان ها و همچنین عضلات می شود.

کدام شیر سرد بهتر است یا گرم؟

نوشیدن شیر سرد در طول روز یا در تابستان مفیدتر است. در اثر مصرف آن حرارت بدن کاهش می یابد و بدن از داخل خنک می شود، در حالی که اگر در زمستان می خواهید در طول شب شیر بخورید، بهتر است شیر گرم مصرف کنید. شیر داغ بدن را گرم نگه می دارد و از سرما محافظت می کند.

فواید شیر داغ

شیر داغ برای سلامتی بسیار مفید است. به راحتی قابل هضم است. مشکلات مربوط به هضم مانند اسهال و نفخ را می توان با مصرف شیر داغ کاهش داد. شیر داغ یا گرم می تواند باعث خواب راحت شود زیرا حاوی اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است که مواد شیمیایی خواب آور سروتونین و ملاتونین را تولید می کند که می تواند به خواب بهتر کمک کند.

فواید شیر سرد

کلسیم در شیر سرد زیاد است، به همین دلیل نوشیدن چندباره آن باعث تسکین سوزش معده و اسیدیته آن می شود. علاوه بر این، به دلیل وجود الکترولیت ها درشیر سرد، بدن را در طول روز هیدراته نگه می دارد.

با این حال، در طول زمان خواب از مصرف آن اجتناب کنید، زیرا ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود و همچنین می تواند منجر به مشکلاتی مانند سرفه یا تشدید سرماخوردگی شود. شیر سرد همچنین به عنوان یک پاک کننده طبیعی صورت شناخته شده است.

این تصور در مورد شیر اشتباه است

برخی افراد شیر را دلیلی برای افزایش وزن می دانند که کاملا اشتباه است. کلسیم موجود در شیر متابولیسم را افزایش می دهد به طوری که بدن سریعتر کالری می سوزاند. علاوه بر این، نوشیدن شیر سرد معده را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد.

مطمئن شوید که مشکل عدم تحمل لاکتوز را ندارید، زیرا هر دو نوع ممکن است برای سلامتی شما نا مناسب باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha