یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش در مناطقی از کشور/ تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و هشدار برای تهران و البرز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز صبح در ایستگاه فرودگاه اردبیل دمای کمینه به ۱۰ درجه زیر صفر، بلده مازندران و تربت حیدریه ۹درجه زیر صفر و سراب به ۸ درجه زیر صفر رسیدند که به ترتیب سردترین ایستگاه‌های کشور بودند و دمای بیشینه دیروز در چابهار ۲۹درجه بالای صفر، میناب و قصر قند نیز به دمای ۲۸ درجه بالای صفر را تجربه‌کردند که گرم‌ترین‌ها بودند.

وی ادامه داد: امروز برای کرمان، یزد، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور کاهش نسبی دما، وزش باد و خیزش گرد و خاک را شاهد هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در ارتفاعات استان‌های واقع در خراسان جنوبی و کرمان بارش برف را انتظار داریم، افزود: آب‌های خلیج‌فارس نیز مواج و متلاطم است.

گودرزی اظهار کرد: فردا دوشنبه با گذر امواج تراز میانی جو از غرب کشور در برخی استان‌های شمال غرب، غرب و جنوب غرب افزایش ابر و گاهی رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وی توضیح داد: طی روز سه شنبه برای قزوین، البرز، تهران، جنوب غرب کشور، خوزستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، غرب فارس و بوشهر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بارش در نقاط مرتفع به شکل برف رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی متذکر شد: از امروز تا صبح روز سه شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا تداوم دارد و هشدار سطح نارنجی برای استان های البرز و تهران و شرایط ناسالم برای همه گروه های سنی را اعلام کرد و از این رو لازم است از تردد غیرضروری در سطح شهر برای تمام گروه‌ها و فعالیت و ورزش در فضای باز خودداری شود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: تهران امروز غبارآلود است و بیشینه دمای هوای آن به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha