روغن خردل علاوه بر طعم دلنشینی که به غذا می بخشد، فواید سلامتی دیگری نیز دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم.

5 مزیت روغن خردل را بدانید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلثی شاتز، ما اغلب از روغن خردل برای پختن غذاهای لذیذ مختلف استفاده کرده‌ایم و اغلب از آن نیز اجتناب می‌کنیم، زیرا می‌گویند ممکن است باعث افزایش وزن شما شود. اما حتی اگر از آن برای مصارف پخت و پز استفاده نکنید، روغن خردل فواید زیادی برای پوست، مو، درد مفاصل و غیره دارد. به خصوص اینکه استفاده از روغن خردل برای سلامتی ما بسیار مفید است.

5 مزیت شگفت انگیز روغن خردل

1. روغن خردل درد مفاصل و عفونت های پوستی را به طور موثر درمان می کند

روغن خردل یک مسکن کاملا طبیعی است. به سرعت التهاب را کاهش می دهد و منبع ناراحتی مفاصل را از بین می برد. دکتر Sreedhar می گوید: «از آنجایی که این روغن سرشار از خواص ضد التهابی است و جریان خون را در سراسر بدن تحریک می کند، دردهای آرتریت را با ماساژ روزانه تسکین می دهد.»

او می گوید روغن خردل همچنین دارای ویژگی های ضد باکتری و ضد قارچی قوی است که می تواند برای درمان انواع بیماری های پوستی، از جمله بثورات، خارش، پاسخ های آلرژیک و سایر شرایط استفاده شود.

2. به عنوان یک محرک طبیعی عمل می کند

روغن خردل یک محرک فوق العاده قوی است. محرک ماده ای است که سطح فعالیت فیزیولوژیکی و سیستم عصبی را در بدن افزایش می دهد و در نهایت انرژی آنها را افزایش می دهد. دکتر Sreedhar توضیح می‌دهد که مصرف روغن خردل کبد و طحال را تحریک می‌کند تا صفرا و شیره گوارشی را آزاد کند، که سیستم گوارشی را تقویت می‌کند و به ما انرژی می‌دهد.

3. تقویت کننده رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

با استفاده از روغن خردل می توانید از فواید آن برای موهای کدر، خشک و ریزش خود نیز بهره مند شوید. به گفته متخصص آیورودا، روغن خردل سرشار از پروتئین و چربی های غیراشباع امگا 3 است که دو مکمل مهم برای رشد و تغذیه مو هستند. علاوه بر این، خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی روغن به جلوگیری از طاسی و مشکلات پوست سر از جمله قرمزی و تحریک کمک می کند. ماساژ پوست سر با روغن خردل مخلوط شده با روغن نارگیل به درمان شوره سر و تقویت ریشه مو کمک می کند که منجر به ریزش مو کمتر می شود.

4. پاشنه های ترک خورده و ناخن ها را درمان می کند و باعث سلامت پوست می شود

اگر دچار ترک پاشنه پا، ناخن های ترک خورده یا افتادگی پوست هستید، مشکلی که مخصوصاً در فصل زمستان تجربه می شود، استفاده از روغن خردل نتایج شگفت انگیزی به شما می دهد. اگر فقط مقدار کمی روغن خردل در دست دارید، نیازی نیست به چیز دیگری تکیه کنید.

دکتر Sreedhar می گوید: «روغن خردل سرشار از ویتامین B است که برای حفظ پوستی یکنواخت، درخشان و سالم مفید است. استفاده از روغن خردل، 15 دقیقه قبل از خواب، به شما کمک می کند تا رنگ پوست خود را بهبود ببخشید. این روغن به همان اندازه ظاهر چین و چروک و علائم اولیه پیری را به تعویق می اندازد»

5. گردش خون را بهبود می بخشد

ماساژ بدن با روغن خردل، جریان خون، بافت پوست و تنش عضلانی را بهبود می بخشد. همچنین غدد عرق را تحریک می کند و به بدن اجازه می دهد آلاینده ها را دفع کند. در نتیجه به طور طبیعی اثر تصفیه کنندگی دارد. این روغن با گشاد کردن منافذ پوست از طریق عرق هنگامی که روی معده مالیده می شود، گردش خون ما را تقویت می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha