یوگا به عنوان یک فعالیت اجتماعی عالی عمل می کند، زیرا روشی عالی برای آموزش به کودک شما در مورد پیروی از دستورالعمل ها، ایجاد اعتماد به نفس و امتحان کردن چیزهای جدید با تقلید از دیگران است. 

حرکت های آسان یوگا برای کودکان نوپا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پرنتینگ فرست کرای، یوگا به طور فزاینده ای در بین افراد در تمام گروه های سنی در سراسر جهان محبوب شده است و این ورزش درمانی و آرامش بخش برای کودکان خردسال یا نوپا نیز عالی است. اگر به دنبال بینش کامل در مورد یوگا برای کودکان 2 ساله هستید، که چرا برای کودک شما مفید است، کودک شما از چه زمانی باید آن را شروع کند، نکات و بهترین حرکات یوگا چیست، مقاله ی زیر را بخوانید!

یوگا چگونه برای کودکان نوپا مفید است؟

نسل کنونی، از جمله کودکان نوپا، وابستگی فزاینده ای به انواع وسایل الکترونیکی ایجاد کرده است. این وابستگی بیش از حد به وسایل الکترونیکی بر سلامت بچه‌ها تأثیر می‌گذارد؛ ذهن‌های جوان ( مانند بچه های کوچک) با داشتن فعالیت‌هایی مانند یوگا درگیر می شود، به آنها کمک می‌کند انرژی خود را به روش‌ها و کارهای مثبت هدایت کنند. همچنین به عنوان یک ابزار تنظیم عاطفی به خوبی عمل می کند.

بدون شک، یوگا، یکی از بهترین فعالیت های داخل خانه برای کودکان در حال رشد است و فواید بی شماری برای سلامتی و تندرستی آنها دارد. تمرین منظم یوگا برای ایجاد انعطاف پذیری و قدرت در کودکان نوپا عالی است. همچنین برای افزایش هماهنگی بهتر، تعادل بدن و آگاهی در ذهن های در حال رشد جوان مفید است.

یوگا به عنوان یک فعالیت اجتماعی عالی عمل می کند، زیرا روشی عالی برای آموزش به کودک شما در مورد پیروی از دستورالعمل ها، ایجاد اعتماد به نفس و امتحان کردن چیزهای جدید با تقلید از دیگران است.

چه زمانی یک کودک باید یوگا را با شما شروع کند؟

در جایی که سایر اشکال ورزش معمولاً فقط بر جنبه فیزیکی تمرکز می کنند، یوگا چیزی است که نه تنها فواید فیزیکی بی شماری را ارائه می دهد، بلکه برای جنبه های ذهنی و معنوی بدن نیز عالی است. هیچ چارچوب زمانی سفت و سختی در مورد زمانی که کودک شما باید تمرین یوگا را شروع کند وجود ندارد.

دوران نوپایی اهمیت زیادی در زندگی کودک دارد زیرا این مرحله گذار از دوران نوزادی به دوران کودکی است و کودکان نوپا نسبت به بدن خود آگاهی بیشتری پیدا می کنند. این زمانی است که کنجکاوی آنها به طور تصاعدی در حال افزایش است و مهارت های مختلف دیگر را نیز یاد می گیرند. بنابراین، این می تواند زمان مناسبی برای آموزش فعالیتی به ارزش یوگا باشد که فواید جسمی و روحی زیادی برای کودک شما دارد. شروع کاری بسیار مفید در اوایل زندگی بسیار عالی است تا بچه ها بتوانند در طول زندگی از مزایای آن بهره ببرند.

نکاتی برای تمرین یوگا با کودکان نوپا

آموزش هر چیزی به کودکان خردسال می تواند در عین حال هیجان انگیز و چالش برانگیز باشد، اما در این سن، بچه ها آنقدر انرژی دارند که آموزش یوگا به آنها یک تجربه سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد. در اینجا چند نکته برای تمرین یوگا با کودکان نوپا آورده شده است:

با زمان انعطاف پذیر باشید

بچه‌ها دوست دارند کارها را با سرعت خودشان انجام دهند و اگر کودک شما می‌خواهد وقت شیرین خود را برای انجام یک ژست خاص بگذارد، اجازه دهید این کار را انجام دهد! شاید تعجب کنید که ببینید او ممکن است خیلی بیشتر از شما در یک حالت بماند.

با ساختار آسان باشید

وقتی صحبت از بچه ها می شود، ممکن است بخواهند این کار را به روش خودشان انجام دهند و اگر قصد دارید از یک ساختار سفت یا ثابت پیروی کنید، ممکن است گاهی اوقات این اتفاق نیفتد. این به این معنی است که اگر قصد دارید 8 تا 10 ژست را در یک بازه زمانی مشخص یا دنباله خاصی انجام دهید، خوب، ممکن است با بچه های کوچک به سختی به آن دست یابید. با این حال، این نباید روحیه شما را تضعیف کند زیرا در نهایت بر غیرت کودک شما نیز تأثیر می گذارد. آرامش خود را حفظ کنید و با جریان آنها حرکت کنید!

آن را سرگرم کننده تر کنید

همانطور که یوگا تمرین می‌کنید، چیز خنده‌داری را به اشتراک بگذارید، خنده‌دار رفتار کنید، یا کاری انجام دهید که کودکتان را سرگرم کند! ایده اصلی پشت این کار این است که یوگا را برای کودک سرگرم کننده و هیجان انگیز کنید. اگر کودک شما آن را یک تجربه هیجان‌انگیز می‌داند، به احتمال قوی تا آخر عمر این کار را ادامه دهد. بنابراین، به یاد داشته باشید که شما در حال خلق خاطرات شاد و لذت بخشی هستید که در سال های آینده در کنار فرزندتان خواهد ماند.

نگران تسلط بر ژست نباشید

فعالیت های یوگا برای کودکان نوپا نمی تواند در مورد انجام همه کارها به طور عالی باشد و همین امر در مورد تسلط بر ژست نیز صدق می کند. ما می‌دانیم که شما می‌خواهید کودکتان به ژست صحیح تسلط پیدا کند، اما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که تنها در عرض چند روز این اتفاق بیفتد. به آن زمان بدهید و به زودی، کودک شما ممکن است ژست های یوگا را کاملاً تمرین کند. همچنین، سخت گیری بیش از حد در مورد کامل کردن ژست می تواند برای بچه های جوان به تعویق بیفتد و ممکن است دیگر آن را سرگرم کننده نبینند!

سعی کنید از لوازم جانبی استفاده کنید

می توانید از برخی وسایل سرگرم کننده استفاده کنید تا جلسات یوگا را برای کودکتان سرگرم کننده تر کنید. برای هیجان انگیز کردن آساناهای یوگا می توانید از چند حیوان عروسکی، توپ و اسباب بازی های دیگر استفاده کنید. همه چیز در مورد افزایش ضریب سرگرمی فعالیتی است که می خواهید کودک خود را در آن شرکت دهید و چه چیزی بهتر از گنجاندن برخی وسایل سرگرم کننده در آن.

یوگا را با فرزندان خود تمرین کنید

یکی از ضروری ترین جنبه های تلقین عادات خوب، الگو بودن برای فرزندتان است. اگر آنچه را که موعظه می‌کنید تمرین کنید، احتمالاً فرزندتان آن عادت را با سهولت بیشتری انتخاب می‌کند. تشک یوگا خود را در کنار تشک کودک خود قرار دهید و از او بخواهید که اگر برای کلاس یوگا ثبت نام کرده اید، از دستورات شما یا مربیان پیروی کند.

انتظارات خود را کنترل کنید

شما با تشک‌های یوگا و وسایل دیگر می توانید هماهنگی ایجاد کنید( چه با خود و چه با لباس‌هایتان دارید تا کلاس یوگا را سرگرم‌کننده‌تر و هیجان‌انگیزتر کنید) . از کودکان نوپا توقع زیادی نداشته باشید و بیایید بپذیریم که آنها بچه های بزرگ نیستند و هنوز در تلاشند تا چیزهای زیادی را در اطراف خود کشف کنند. فقط اجازه دهید کودکتان کنار شما باشد و به آرامی از تمرین یوگا با شما لذت ببرد. بچه‌ها با مشاهده، چیزهای زیادی یاد می‌گیرند، به این معنی که حتی زمانی که او آرام روی تشک یوگا خود نشسته یا در اتاق می‌دود، در حال یادگیری چیزهای جدید است!

موسیقی خوب پخش کنید

موسیقی روح ما را تحریک می کند و اثرات آرام بخش نیز دارد. این را کودکان نوپا نیز می توانند احساس کنند. می‌توانید در حین تمرین حرکات یوگا با کودکتان، کمی موسیقی مناسب برای کودکان پخش کنید یا به سادگی کمی موسیقی مدیتیشن پخش کنید.

از زبان ساده و در عین حال جذاب استفاده کنید

شما نمی توانید به سادگی از کودک خود انتظار داشته باشید که در حین تمرین ژست ها شما را دنبال کند، بلکه باید در تمام طول جلسه با کودک صحبت کرده و او را راهنمایی کنید. دستورالعمل های خود را نسبتاً ساده و در عین حال جذاب ارائه دهید تا کودک شما درگیر فعالیت شود. تعدیل صدای شما نیز ابزاری عالی برای افزودن آن عنصر سرگرم کننده به جلسه است. در حین انجام حرکات یوگای حیوانات از صداهای مختلف مانند تولید صداهای حیوانات استفاده کنید.

روتین و روال ثابتی داشته باشید

تنظیم یک روال و روتین، یک راه عالی برای ایجاد عادات سالم در کودکان خردسال است. این بدان معنی است که تمرین یوگا به طور منظم به کودک شما کمک می کند تا فواید جسمی و روحی مثمر ثمری داشته باشد. بنابراین، یوگا را بخشی از زندگی کودک خود قرار دهید.

بهترین حرکات یوگا برای کودکان نوپا

در اینجا بهترین حرکات یوگا برای کودکان نوپا آورده شده است:

ژست کبرا

این ژست یوگای کودکان 2 ساله می تواند به تقویت کمر و شکم کودکان خردسال کمک کند.

  • روی شکم خود دراز بکشید، نوک پاها را صاف روی زمین قرار دهید و کف دست ها را در کنار سینه قرار دهید.
  • در حالی که بالاتنه خود را بالا می آورید، شانه های خود را به عقب فشار دهید.
  • دست ها باید برای حمایت از بدن استفاده شوند اما فشار اضافی نباید وارد شود.
  • چانه خود را بالا بیاورید و این حالت را برای چند ثانیه نگه دارید.
  • به آرامی حالت را رها کنید و روی شکم خود دراز بکشید.
  • این حرکت را 3 تا 4 بار تکرار کنید.

یوگا

ژست گربه و گاو

این یکی از بهترین حرکات یوگای حیوانات برای کودکان نوپا است و در تقویت و افزایش طول عضلات ستون فقرات و کمر بسیار موثر است.

  • چهار دست و پا بیایید و زانوها را به اندازه عرض لگن باز کنید و بازوها را درست زیر شانه ها قرار دهید.
  • در حالی که پشت خود را به سمت سقف فشار می دهید و چانه خود را در قفسه سینه خود فرو می برید، ستون فقرات خود را به سمت داخل قوس دهید. (ژست گربه)
  • بازدم انجام دهید و ستون فقرات خود را با فشار دادن آن به سمت زمین در حالی که به بالا نگاه می کنید به سمت بیرون خم کنید. (ژست گاو)
  • این حالت را 3 تا 4 بار با دم و بازدم تکرار کنید.

یوگا

ژست کمان

اگر والدین با کودکان نوپا یوگا انجام می دهند، می توانند این ژست سرگرم کننده یوگا را امتحان کنند که بچه ها از انجام آن لذت می برند! این حالت برای دستگاه گوارش عالی است، ستون فقرات و کمر، شانه ها، پاها و سینه را تقویت می کند.

  • روی شکم خود دراز بکشید و بازوها را به پهلو و سر را روی تشک قرار دهید.
  • نفس بکشید و زانوهای خود را خم کنید، آنها را به باسن نزدیک کنید.
  • در حالی که قفسه سینه، باسن و پاها را از روی زمین بلند می کنید، مچ پا را با دستان خود نگه دارید.
  • چند ثانیه در حالت بمانید یا نفس بکشید.
  • حالت را رها کنید و روی شکم خود استراحت کنید.

یوگا

ژست پروانه

این حالت برای باز کردن عضلات ران، کشاله ران و باسن عالی است. همچنین حرکات روده را تنظیم می کند.

  • صاف بنشینید و ستون فقرات را صاف نگه دارید.
  • زانوها را تا کنید و در نزدیکی ناحیه کشاله ران قرار دهید زیرا هر دو پا به یکدیگر برخورد می کنند.
  • هر دو پا را با دست بگیرید.
  • همانطور که زانوهای خود را مانند پروانه تکان می دهید، به طور عادی نفس بکشید.
  • اجازه دهید حرکت به آرامی آغاز شود و سپس به تدریج سرعت خود را افزایش دهید.
  • به آرامی توقف کنید و حالت را رها کنید.

یوگا

ژست آسان

همانطور که از نام آن پیداست، این ژست یوگا یکی از ساده ترین حرکاتی است که بچه ها در هر گروه سنی می توانند انجام دهند.

  • صاف بنشینید و پاها را روی هم قرار دهید و دست ها را روی زانوها بگذارید و کف دست ها رو به بالا باشد.
  • ستون فقرات باید صاف باشد و سفت نباشد و پاها و ران ها شل باشند.
  • ژست باید برای چند دقیقه نگه داشته شود و به آرامی رها شود.

یوگا

ژست جسد

اگرچه نسبتاً آسان است، اما به صبر نیاز دارد!

  • به پشت دراز بکشید و پاها را صاف نگه دارید.
  • بازوها را کمی دورتر از بدن قرار دهید تا کف دست ها رو به سقف باشد.
  • چشمان خود را ببندید و آرام باشید.
  • در حالی که بدن خود را روی زمین قرار می دهید، به آرامی نفس خود را بیرون دهید و نفس بکشید.
  • چند دقیقه در این حالت بمانید.

یوگا

این ها برخی از حرکات یوگا هستند که کودک نوپا شما می تواند به راحتی انجام دهد. با این حال، اگر در مورد شروع هر نوع ورزش جدید برای کودک نوپای خود نگرانی یا ابهامی دارید، می توانید با یک متخصص اطفال مشورت کنید و بررسی کنید که آیا کودک شما می تواند این نوع فعالیت بدنی را انجام دهد یا خیر!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha