چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 349972

فشار خون بالا یک قاتل خاموش است و به افراد مبتلا به فشار خون توصیه می‌شود که فشار خون خود را به طور منظم کنترل کنند تا مطمئن شوند که در سطح غیرتهدید کننده قرار دارد.

روش درست کنترل فشار خون بالا در خانه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، به گفته کارشناسان بهداشت، رفتن به کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها برای بررسی فشار خون در فصل زمستان، دردسر بزرگی است. بنابراین بهتر است از دستگاه‌هایی که می‌توان در خانه استفاده کرد برای کنترل فشار خون بهره ببرید.

انواع مختلفی از دستگاه‌های کنترل فشار خون در داروخانه‌ها، فروشگاه‌های لوازم پزشکی و حتی فروشگاه‌های آنلاین موجود است. اما به گفته محققان، کارشناسان دستگاه‌های خودکار یا الکترونیکی را توصیه می‌کنند که استفاده از آن آسان باشد و در چند ثانیه نتایج را ارائه دهد.

کارشناسان توضیح می‌دهند: فشارسنج الکترونیکی معمولاً فقط دو بخش دارد که شامل یک بازو بند بادی و یک نشانگر دیجیتال است. بازوبند دور دست بسته شده و با هوا محکم می‌شود تا ضربان قلب و جریان خون بر اساس تغییرات حرکت سرخرگ محاسبه کند. سپس نشانگر دیجیتال میانگین نتیجه را گزارش می‌کند.

اندازه بازوبند یکی از فاکتورهایی است که هنگام خرید دستگاه سنجش فشار خون باید در نظر گرفته شود چراکه آنهایی که مناسب نیستند خوانش دقیقی ارائه نمی‌کنند. افرادی که بازوهای بزرگی دارند نیز ممکن است در استفاده از دستگاه‌هایی با اندازه کوتاه‌تر مشکل داشته باشند. کارشناسان توصیه می‌کنند در صورتی که اندازه بازوبند کوچک است، فشار خون را در مچ دست اندازه گیری کنید.

به گفته انجمن قلب آمریکا، برای استفاده از دستگاه‌های خانگی اندازه گیری فشار خون، قبل از اندازه گیری حداقل پنج دقیقه استراحت کنید و اکیداً توصیه می‌شود قبل از انجام این کار مثانه را خالی کنید. در مرحله بعد، باید به درستی بنشینید و هر دو پای خود را صاف روی زمین و پشت خود را صاف و روی صندلی تکیه دهید. بازوها باید روی سطح صافی قرار گیرند و بازو و بازوبند باید در سطح قلب باشد.

همچنین بهتر است قبل از استفاده از دستگاه دستورالعمل‌های مربوط به آن را بررسی کنید. متونی که به همراه بسته بندی ارائه می‌شود اغلب تصویری از نحوه استفاده از آن دارد. همچنین ممکن است از یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی بخواهید که نحوه استفاده از دستگاه را به شما نشان دهد.

به گفته کارشناسان، مهم است که فشار خون خود را هر روز و در زمان مشخصی اندازه گیری کنید تا تغییرات احتمالی در هفته را کنترل و پیگیری کنید. برای بیماران مبتلا به پرفشاری خون، توصیه می‌شود چندین بار این عمل را انجام داده و نتایج را ثبت کنند. انجام این کار دو یا سه مرتبه و با فاصله یک دقیقه توصیه می‌شود.

برخی از عوامل می‌توانند بر میزان فشار خون تأثیر بگذارند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند که نشستن صحیح کلید خواندن دقیق فشار خون است. قرار دادن پاها به صورت ضربدری و گذاشتن بازوها پایین تر از سطح قلب می‌تواند فشار را بالا ببرد. همچنین خوردن غذا قبل از اندازه گیری نیز می‌تواند نتیجه اشتباهی را رقم بزند. گفتنی است که استفاده از نوشیدنی‌های الکلی و کافئین دار و ۳۰ دقیقه ورزش قبل از اندازه گیری فشار خون نیز نتیجه را تغییر می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha