چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 350281

مشکلات مو بسیارند و هریک دلایل خاصی دارند همچنین نشانه نگران کننده ای در مو وجود دارد که با مشاهده این علامت باید آزمایش خون انجام دهید.

یک نشانه نگران کننده روی موهایتان!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، رشد و سلامت مو بستگی به این دارد که چه اتفاقی در بدنتان می افتد؛ دقیقاً مانند گیاهی که رشد آن وابسته به مواد زیر خاک است. اگر متوجه تغییرات در مو مانند تغییر در رنگ یا بافت مو یا حتی ریزش مو شدید، به معنای این است که مشکلی ریشه ای وجود دارد که باید آن را پیگیری کنید. برای پیدا کردن مشکل باید در این قسمت تا انتها ما را همراهی کنید تا به شما بگوییم که با دیدن چه علائمی در موهایتان باید آزمایش خون بدهید.

اگر به عنوان یک خانم ریزش مو داشتید

اگثر افراد با ریزش ۵۰ الی ۱۰۰ عدد تار مو در طول روز مواجه هستند که کاملاً طبیعی است؛ اما اگر موهایتان خیلی نازک شده یا الگوی ریزش مو پیدا کرده‌ اید، ممکن است به خاطر ژنتیک یا دلایل دیگر باشد.

بهتر است به پزشک مراجعه کنید و آزمایش خون بدهید. در واقع آزمایش خون می‌ تواند علت ریشه ای این وضعیت را در شما مشخص کند؛ مخصوصاً اگر هیچ دلیل ژنتیکی پشت قضیه وجود نداشته باشد.

اگر احساس کردید که سایز فولیکول های مو کاهش پیدا کرده یا ریزش موی ناگهانی دارید که بخاطر ژنتیک یا مصرف دارو های خاص نیست، به متخصص پوست مراجعه کنید یا آزمایش خون بدهید. شاید این اتفاق به خاطر مشکلاتی مثل بارداری، اختلالات تیروئید، کم خونی، بیماری های سیستم ایمنی، سندروم تخمدان پلی کیستیک یا وضعیت‌ های پوستی رخ داده اند.

اگر دچار ریزش موی دسته ای شدید

ریزش دسته ای موها نشان دهنده مشکل در سیستم ایمنی است. بعضی از خانم‌ ها ممکن است متوجه شوند که موهای شان به صورت دسته ای می ریزد که احتمالاً نشان دهنده بیماری خود ایمنی ژنتیکی می باشد که در آن سیستم ایمنی به فولیکول‌ های مو حمله می‌ کند. وقتی که چنین اتفاقی می‌ افتد، ریزش مو افزایش پیدا کرده و شکل مو به طور کل تغییر می کند. البته میزان ریزش مو در افراد مختلف متفاوت است.

در بعضی از موارد نادر ممکن است که فرد کل موهای سرش را از دست بدهد و دچار یک وضعیت غیرقابل پیش‌بینی شود. دلیل زیاد دیگری هم برای ریزش مو وجود دارد که شما باید آزمایش بدهید. آزمایش خون می تواند تعیین کند که آیا مشکل سیستم ایمنی هست یا خیر.

ریزش شدید مو می‌ تواند دلایل دیگری هم داشته باشد

درست است که ممکنِ مشکل سیستم ایمنی باعث ریزش موی شدید شود اما مشکلات دیگری مانند فقر آهن هم باعث ریزش شدید مو خواهد شد که در آن فولیکول ها آسیب دیده و ضعیف می‌ شوند. اختلالات تیروئیدی، سندروم تخمدان پلی کیستیک و بارداری هم جزء عواملی هستند که باعث ریزش موی شدید می‌ شوند که باید ازمایش بدهید تا متوجه شوید که علت کدام است.

درمان های زیادی برای ریزش مو می تواند کمک کننده باشد


می توانید علت اصلی ریزش مو را پیدا کنید و درمان‌ های اصلی را در پیش بگیرید. پزشک می‌ تواند علت زمینه‌ ای را مشخص کند و با درمان هایی که برایتان اعمال می کند، کاری کند که مو دوباره به حالت طبیعی خودش رشد کند.

اگر مشکل شما بیماری‌ های خود ایمنی باشد، احتمالاً پزشک تزریق کورتیکواستروئید یا استروئید های موضعی را که یک نوع داروی ضد التهاب هستند؛‌ برایتان تجویز می کند یا حتی ممکن است به شما توصیه کند که تغییرات رژیمی یا مکمل آهن را در پیش بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha