یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

افزایش نسبی دما و وزش باد تا پایان هفته در کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: از امروز تا پنجشنبه جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما برای بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود که این شرایط را همراه با وزش بادهای گرم جنوبی به ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل شاهد هستیم.

وی نسبت به سقوط بهمن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها هشدار داد و افزود: با توجه به افزایش دما، امکان ذوب برف و احتمال بالاآمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و ایجاد رواناب‌ها در بلندی‌ها و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد و همچنین احتمال سقوط بهمن نیز وجود دارد که باید کوهنوردان و هموطنان نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز و فردا در شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌شرق و نوار جنوبی کشور وزش باد رخ می‌دهد که این شرایط سبب خیزش گردوخاک در شمال‌شرق و نوار جنوبی می‌شود، ادامه داد: پنجشنبه در برخی از نقاط اردبیل، گیلان، غرب مازندران و برخی مناطق جنوب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و شمال بوشهر بارش‌های پراکنده را انتظار داریم.

گودرزی ضمن اشاره به اینکه دما تا روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور روند افزایشی دارد، اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور با کاهش دما مواجه هستیم و هوا قدری سرد میشود.

وی ضمن بیان اینکه آب‌های جنوب کشور نیز طی سه روز آینده مواج و متلاطم است، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران صاف است و در برخی از ساعت‌ها غبار محلی دارد. سه‌شنبه و چهارشنبه در تهران وزش باد شدید رخ می‌دهد و هوای پایتخت مطلوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha