موسسات مراقبت های بهداشتی در صدد ارائه بهترین کمک های پزشکی به بیماران خود هستند. پزشکان به طور خستگی ناپذیر تلاش می کنند تا اطمینان حاصل کنند که عملیات پزشکی بدون مشکل انجام می شود. اما در جنبه تجاری چه اتفاقی می افتد؟ خواه این ممکن است یک بیمارستان کامل باشد یا یک پزشک خصوصی، تولید درآمد باید به طور کامل نظارت شود.

مدیریت چرخه درآمد مراقبت های بهداشتی

موسسات مراقبت های بهداشتی در صدد ارائه بهترین کمک های پزشکی به بیماران خود هستند. پزشکان به طور خستگی ناپذیر تلاش می کنند تا اطمینان حاصل کنند که عملیات پزشکی بدون مشکل انجام می شود. اما در جنبه تجاری چه اتفاقی می افتد؟ خواه یک بیمارستان کامل باشد یا یک پزشک خصوصی، تولید درآمد باید به طور کامل مدیریت شود.

امکانات و خدمات بهداشتی بهتری می تواند ارائه شود که بیشترین اولویت برای یک سیستم سیستماتیک پرداخت وجود داشته باشد. به همین دلیل است که ما سیستم مدیریت چرخه درآمد مراقبت های بهداشتی را داریم - برای کمک به پزشکان و سایر مؤسسات پزشکی شفافیت بهتری بین پرداخت کننده و ارائه دهنده در مورد هزینه های مربوطه. به عبارت ساده، این سیستم ردیابی پرداخت ها را بهتر تسهیل می کند. مدیریت چرخه درآمد مراقبت های بهداشتی شامل چه چیز دیگری می شود؟ به خواندن مقاله ما ادامه دهید تا بیشتر در مورد چیستی آن و چند نکته برای استفاده از این سیستم در حد توانش بدانید.

بیشتر بخوانید : فردابانک ، نئوبانک هوشمند

سیستم مدیریت چرخه درآمد مراقبت های بهداشتی به شما کمک می کند تا پرداخت ها و همچنین سوابق بیماران خود را پیگیری کنید.

مدیریت چرخه درآمد مراقبت های بهداشتی چیست؟

ما در مقدمه اشاره کردیم که سیستم مدیریت چرخه درآمد مراقبت های بهداشتی بر ردیابی پرداخت ها نظارت می کند. اما فراتر از آن می رود. همچنین سوابق سلامتی بیمار، بیمه نامه، تاریخ تولد و غیره را ردیابی می کند. به نوعی مانند یک مخزن می شود. چرخه درآمد زمانی شروع می‌شود که یک فرد قرار ملاقاتی را تعیین می‌کند و زمانی پایان می‌یابد که ارائه‌دهنده هزینه خدمات خود را به طور کامل دریافت کند. به اندازه کافی ساده به نظر می رسد اما کمی طولانی تر و کمی پیچیده است.

علیرغم پیچیدگی آن، بسیاری از مؤسسات مراقبت های بهداشتی این سیستم را پذیرفته اند و آن را از اشکال سنتی چرخه درآمدی دور کرده اند. به لطف فناوری، این پل پیچیدگی کمی ساده‌تر شده است. روزهایی که تعاملات طولانی تری بین کارکنان پزشکی، ارائه دهندگان و پرداخت کنندگان وجود داشت که اغلب منجر به تاخیر در پرداخت ها می شد، گذشته است. مؤسسات مراقبت‌های بهداشتی حتی بخش‌های متعددی را در سیستم مدیریت چرخه درآمد مراقبت‌های بهداشتی برای ارتباطات بهتر گنجانده‌اند، بنابراین آن را حتی قوی‌تر می‌کنند.

از آنجایی که مدیریت چرخه درآمد مراقبت های بهداشتی به خودی خود یک حوزه تخصصی است، بسیاری از مؤسسات مراقبت های بهداشتی چرخه درآمد خود را به شرکت های دیگری که نمایندگان تخصصی در این زمینه دارند برون سپاری کرده اند. این امر زمینه کمی برای خطاها باقی می‌گذارد و مؤسسات مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند زمان و منابع بیشتری را به درمان بیمار اختصاص دهند.

با مدیریت صحیح چرخه درآمد مراقبت‌های بهداشتی، احتمال خطاهای صورت‌حساب کم است و بازپرداخت از سوی شرکت‌های بیمه مراقبت‌های بهداشتی هموارتر می‌شود.

مراحل مربوط به چرخه درآمد مراقبت های بهداشتی

چرخه درآمد مراقبت های بهداشتی معمولاً شامل 7 مرحله است. این مراحل به عنوان سیستم گردش خون چرخه در نظر گرفته می شود. هر گونه خطا در هر یک از این مراحل می تواند منجر به اختلال در کل سیستم شود. بنابراین، بهتر است قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید، هر مرحله را به طور کامل بررسی کنید. آخرین چیزی که می خواهید این است که پول دریافت نکنید یا پرداخت تاخیری برای خدمات ارائه شده دریافت نکنید.

پیش ثبت نام

این مرحله اولیه در چرخه درآمد است زیرا هم برای ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و هم برای بیمار مفید است. این نه تنها فرآیند خسته کننده پر کردن فرم ها را حذف می کند، بلکه به بیمار کمک می کند تا بداند که قرار است برای درمان خود چقدر بپردازد. با دریافت مبلغ تخمینی، خیالشان آسوده است و در صورت بروز هرگونه اتفاق غیرمنتظره، حتی می توانند کارکنان را زیر سوال ببرند. در صورت گران بودن صورتحساب، بیمار وقت دارد تا برنامه ها یا طرح های مراقبت های بهداشتی را جستجو کند.

از طرفی با تخمین هزینه ها می توان احتمال بدهی های معوق را کاهش داد. به این دلیل که بیمار اطلاعات بهتری از هزینه ها دارد و می تواند صورتحساب را به موقع پرداخت کند. نام، سن، جنس، طرح بیمه، سابقه پزشکی و نحوه پرداخت بیمار در فرآیند پیش ثبت نام گنجانده شده است. با چنین فرآیند ساده ای، تجربه کلی بیمار نیز خوشایندتر خواهد بود.

ثبت

مرحله بعدی اعتبارسنجی اطلاعات بیمار داده شده در مرحله پیش ثبت نام است. این بیشتر احتمال اشتباهات ابتدایی مانند اشتباهات املایی، تاریخ تولد اشتباه و غیره را از بین می‌برد. اگر ارائه‌دهنده هر اشتباه ابتدایی را متوجه شود، بلافاصله قبل از اینکه منجر به چیزی پیچیده‌تر شود، بیمار را مطلع می‌کند. این خطاها ممکن است جزئی به نظر برسند، اما می توانند عواقب زیادی را به همراه داشته باشند، به ویژه در طول مطالبات بیمه.

شارژ

هر گونه هزینه برای خدمات پس از آن برای بررسی به ارائه دهنده بیمه بیمار ارسال می شود. این مرحله سوم در فرآیند مدیریت چرخه درآمد مراقبت های بهداشتی یکپارچه است. این به این دلیل است که به ارائه‌دهنده اطمینان می‌دهد که بازپرداخت برای خدمات آنها انجام می‌شود (که به عنوان یکپارچگی درآمد نیز شناخته می‌شود). اگر این مرحله صورتحساب به درستی اتفاق بیفتد، احتمال ممیزی خارجی و رد پرداخت می تواند درصد زیادی کاهش یابد.

بررسی پرونده

این بخشی است که شرکت بیمه درخواست ارائه شده برای درمان پزشکی را بررسی می کند. سپس با ارائه‌دهنده تأیید می‌کنند که آیا طرح مراقبت‌های بهداشتی بیمار کمک‌های پزشکی درخواستی را پوشش می‌دهد یا خیر. بررسی استفاده همچنین به کاهش هر گونه هزینه اضافی در صورت‌حساب ارسالی کمک می‌کند، و بیمار حتی می‌تواند پیشنهاد را رد کند، اگر درمان در شرایط مناسب انجام نشود.

کدگذاری پزشکی

روش سنتی توصیف روش های پزشکی به مقادیر زیادی کاغذ نیاز دارد. برای بهره وری بهتر، این روش ها، رویه ها، خدمات، موارد مورد استفاده به صورت اعشاری عددی یا الفبایی در سیستم مدیریت کدگذاری می شوند. ایجاد قبوض و مطالبات بیمه ای توسط مدیریت برای بیماران بسیار دشوارتر می شود.

ارسال پرونده

پس از کدگذاری مدارک پزشکی در سیستم مدیریت، برای بازپرداخت خدمات طبق مقررات قرارداد به شرکت بیمه می رود. در صورت بروز خطا در اطلاعات بیمار یا کد پزشکی، فرآیند بازپرداخت با تاخیر مواجه می شود. در برخی موارد حتی ممکن است رد شود. از این رو، مراکز درمانی باید اطلاعات به روز در مورد بیماران خود داشته باشند تا از هر گونه دردسر بیشتر جلوگیری شود. یک سیستم پاک‌کننده شخص ثالث تضمین می‌کند که ادعا پاک است و هر گونه اطلاعات بیمار را از سیستم میزبان به‌روزرسانی می‌کند.

مدیریت پرداخت ها

در اینجا، تیم A/R (حساب های دریافتنی) پرداخت از سوی شرکت بیمه را تجزیه و تحلیل می کند. آنها بررسی می کنند که آیا پرداخت تایید شده است یا بررسی می کنند که چرا پرداخت رد شده یا به تاخیر افتاده است. باز هم دلیل اصلی رد این ادعاها به‌روز نگه داشتن سوابق بیمار است. این اشتباهات کوچک می تواند منجر به طولانی شدن بازپرداخت شود که فقط باعث اتلاف وقت بیشتر می شود. در صورت وجود خطایی، ادعا به اتاق پایاپای ارسال می شود. قبل از ارسال با مبلغ و اطلاعات صحیح برای پرداخت کننده بررسی و اصلاح می شود.

مدیریت نهایی چرخه درآمد مراقبت های بهداشتی

دانستن در مورد سیستم مدیریت چرخه درآمد مراقبت های بهداشتی به شما کمک می کند تا عمل خود را موثرتر و کارآمدتر کنید.

مدیریت چرخه درآمد مراقبت های بهداشتی در همه موارد کاملاً یک فرآیند است. اگر سوابق بیماران خود را بررسی کنید و کدنویسی بدون خطا به شرکت های بیمه ارسال کنید، کار سختی نیست. مؤسسات مراقبت های بهداشتی از سیستم مدیریت چرخه درآمد نه تنها برای فرآیندهای صورتحساب خود، بلکه برای پیگیری سوابق بیمار از جمله برنامه های مراقبت های بهداشتی و سابقه پزشکی استفاده می کنند.


چرا مدیریت چرخه درآمد در صنعت بهداشت و درمان مهم است؟

در هر کسب‌وکاری، ردیابی درآمدی که از مشتریان جمع‌آوری می‌کنید، برای دانستن اینکه آیا می‌توانید از پس هزینه‌های خروجی برآیید، ضروری است. به طور مشابه، در صنعت مراقبت های بهداشتی، چرخه درآمد به فرآیند صدور صورت حساب و ردیابی ثبت بیماران کمک می کند. این یک جریان سیستماتیک ارائه می دهد، بنابراین وقتی یک بیمار درمان را کامل می کند، از قبل از مبلغی که قرار است بپردازد، می داند. علاوه بر این، به بیماران اجازه می دهد تا صورتحساب های خود را به موقع پرداخت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha