دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 353167

به طور دقیق، نمی توان از رابطه مقعدی باردار شد. با این حال، اگر مایع منی در هر نقطه وارد واژن شود، ممکن است حاملگی رخ دهد.

آیا رابطه مقعدی منجر به بارداری می شود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال نیوز تودی، شانس باردار شدن از طریق رابطه مقعدی به تنهایی اندک است، اما هنوز این احتمال وجود دارد.

افسانه های زیادی در مورد بارداری و رابطه جنسی وجود دارد، مانند اینکه آیا یک فرد می تواند از پیش بازی باردار شود یا خیر.

در این مقاله، این افسانه ها و موارد دیگر را از بین می بریم. ما همچنین حقیقتی را که در پس تصورات غلط وجود دارد، کشف خواهیم کرد.

بارداری و رابطه جنسی مقعدی

اگر منی از مقعد نشت کند یا به داخل واژن بریزد، ممکن است زن باردار شود. بارداری زمانی اتفاق می‌افتد که یک اسپرم زنده که در منی وجود دارد، با یک تخمک بالغ در رحم یا لوله فالوپ متصل شود.

سازمان بهداشت جنسی آمریکا رابطه مقعدی را زمانی تعریف می کند که یک مرد آلت تناسلی خود را در مقعد شخص دیگری قرار می دهد. در تئوری، این باید تمام منی و اسپرم را از فرج و واژن دور نگه دارد.

با این حال، اگر مایع منی از مقعد به بیرون نشت کند یا به داخل واژن بریزد، احتمال بارداری وجود دارد.

اگرچه احتمال باردار شدن از رابطه مقعدی بسیار کم است، اما خطر ابتلا به عفونت مقاربتی (STI) بسیار بیشتر است. برای کاهش خطر ابتلا به STI، همیشه از کاندوم در هر نوع فعالیت جنسی استفاده کنید.


آیا می توان از رابطه مقعدی به STI مبتلا شد؟

خطر انتقال یا انقباض STI در طول رابطه مقعدی نسبت به رابطه جنسی واژینال بیشتر است، به خصوص اگر افراد از کاندوم استفاده نکنند.

این به این دلیل است که رکتوم روان کننده خود را تولید نمی کند و پوست بسیار حساس است، بنابراین می تواند به راحتی پاره شود. اگر پوست پاره شود، انتقال یا ابتلا به عفونت بسیار آسان تر می شود.

عفونت هایی که افراد می توانند از طریق رابطه مقعدی منتقل کنند، عبارتند از:

  • اچ‌آی‌وی
  • ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)
  • ویروس های هپاتیت
  • سیفلیس
  • سوزاک
  • هرپس سیمپلکس
  • کلامیدیا
  • زگیل ناحیه تناسلی

برای کاهش خطر ابتلا یا انتشار STI از طریق رابطه جنسی مقعدی، استفاده از کاندوم در تمام مدت، بسیار مهم است. در صورت تغییر به رابطه مقعدی، واژینال یا دهانی، کاندوم را عوض کنید.

همچنین استفاده از روان کننده های زیادی برای جلوگیری از آسیب به پوست مهم است. فقط از روان کننده های مبتنی بر آب استفاده کنید، زیرا روان کننده های مبتنی بر روغن می توانند کاندوم ها را پاره کنند.

افسانه هایی در مورد بارداری و رابطه جنسی

برخی از باورهای غلط رایج در مورد سلامت جنسی عبارتند از:

آیا می توان با روش خارج کردن به موقع آلت جنسی باردار شد؟

برای جلوگیری از بارداری، استفاده از کاندوم در طول هر گونه فعالیت جنسی مهم است. امید به جلوگیری از بارداری با برداشتن آلت تناسلی قبل از انزال، روش قابل اعتمادی از کنترل بارداری نیست.

گفتن اینکه در شرف انزال است یا کنترل آن برای یک مرد دشوار است و مایعی که بدن قبل از انزال آزاد می کند (پرکوم) ممکن است حاوی اسپرم باشد.

بر اساس گزارش مرکز سلامت زنان جوان، 22 درصد از زنانی که از این روش‌ استفاده می‌کنند، ظرف یک سال باردار می‌شوند.

آیا می توان از پیش بازی باردار شد؟

دست زدن و نوازش، حتی در حالت برهنه بودن، احتمالاً باعث بارداری نمی شود.

با این حال، استفاده از محافظ مهم است، به ویژه هنگامی که دستگاه تناسلی درگیر است.

اگر در حین پیش‌بازی، منی روی لباس‌ها، دست‌ها یا هر جایی نزدیک واژن وجود داشته باشد بریرد، اسپرم می‌تواند از طریق دهانه رحم و رحم به لوله‌های فالوپ راه پیدا کند و باعث بارداری شود.

آیا خودارضایی قبل از رابطه جنسی می تواند تعداد اسپرم مردان را به اندازه کافی برای جلوگیری از بارداری کاهش دهد؟

طبق برنامه Planned Parenthood، خودارضایی تعداد اسپرم افراد را کاهش نمی دهد. این روش موثری برای جلوگیری از بارداری نیست.

آیا استفاده از دو کاندوم به جای یک کاندوم ایمن تر است؟

استفاده از دو کاندوم خطرناک تر از استفاده از یک کاندوم است. استفاده از دو کاندوم اصطکاک را افزایش می دهد و احتمال پاره شدن یکی یا هر دو را افزایش می دهد.

کاندوم تنها زمانی موثر است که افراد به درستی از آن استفاده کنند. همیشه دستورالعمل ها را دنبال کنید.

آیا می توان به جای کاندوم از پلاستیک یا بادکنک استفاده کرد؟

از روش های بازدارنده تایید نشده برای جلوگیری از بارداری یا گسترش بیماری های مقاربتی استفاده نکنید. کاندوم ها از طرح خاصی برای جلوگیری از این موارد استفاده می کنند.

سایر موارد ممکن است در هوا، آب یا حتی طراوت باقی بمانند، اما تضمینی برای موثر بودن آنها وجود ندارد.

آیا دوش بعد از رابطه جنسی از بارداری جلوگیری می کند؟

دوش کردن (یعنی ریختن آب یا مایعات دیگر به داخل واژن برای شستشوی آن) راه خوبی برای جلوگیری از بارداری نیست زیرا تمام اسپرم ها را از بین نمی برد.

اکثر پزشکان توصیه نمی کنند که افراد داخل واژن خود را شستشو دهند زیرا نیازی به این کار نیست و می تواند خطر عفونت را افزایش دهد.

آیا به محض شروع مصرف قرص ضد بارداری از بارداری جلوگیری می کند؟

تا 7 روز بعد از شروع مصرف قرص های ضدبارداری توسط خانم ها طول می کشد تا موثر باشد.

بارداری به دلیل رابطه مقعدی بسیار نادر است. با این حال، ابتلا به STI بسیار بیشتر است، بنابراین استفاده از کاندوم هنگام برقراری رابطه مقعدی همیشه ایده خوبی است ، حتی اگر بارداری نگران کننده نباشد.

بسیاری از افسانه‌های رایج در مورد اینکه چه چیزی از بارداری جلوگیری می‌کند یا نه - مانند دوش گرفتن بعد از رابطه جنسی - به سادگی درست نیست.

به عنوان یک قاعده کلی، افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، اما به دنبال اجتناب از بارداری هستند، باید همیشه از اشکال اثبات شده کنترل بارداری استفاده کنند. همچنین، استفاده مداوم از کاندوم می تواند به جلوگیری از گسترش بیماری های مقاربتی کمک کند.

با یک پزشک صحبت کنید یا به دنبال منابع حرفه ای اطلاعات در مورد رابطه جنسی ایمن باشید تا در مورد اشکال موثر کنترل بارداری بیشتر بدانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha