بیماران پرریسک در ابتلا به سرطان سینه می توانند برای جلوگیری از عود بیماری اقدام کنند.

سبک زندگی سالم احتمال عود سرطان سینه را کاهش می دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از هلث دی نیوز، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که همان عادات سالمی که سازمان‌های سرطانی پیشرو برای پیشگیری از سرطان توصیه می‌کنند، به نظر می‌رسد در کاهش عود بیماری بسیار مؤثر است.

این مطالعه نشان داد که پیروی از دستورالعمل‌های پیشگیری از سرطان قبل، حین و بعد از شیمی‌درمانی با ۳۷ درصد کاهش خطر عود بیماری و ۵۸ درصد کاهش خطر مرگ زودرس مرتبط است.

«ریکی کانیوتو»، نویسنده ارشد از مرکز سرطان رزول پارک نیویورک، گفت: «ما متوجه شدیم که قوی‌ترین پایبندی به این توصیه‌های سبک زندگی، قبل، حین و بعد از درمان با کاهش قابل توجه عود سرطان سینه و میزان مرگ و میر مرتبط است.»

در آخرین مطالعه، محققان امتیازاتی را برای پایبندی بیماران به هفت عامل سبک زندگی تعیین کردند.

این موارد شامل حفظ وزن سالم، خوردن انواع میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل و فعالیت بدنی بودند. سایر موارد شامل سیگار نکشیدن، و اجتناب از نوشیدن الکل، نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر و گوشت قرمز و فرآوری شده بود.

این مراحل معمولاً برای پیشگیری از سرطان توسط انجمن سرطان آمریکا و مؤسسه تحقیقات سرطان آمریکا توصیه می‌شود.

مطالعه جدید نشان می‌دهد که این انتخاب‌ها حتی در بیماران مبتلا به انواع تهاجمی‌تر سرطان سینه نیز تأثیر دارد. محققان دریافتند ورزش و سیگار نکشیدن بیشترین تأثیر را در نتایج مثبت دارد.

آنها گفتند که مشخص نیست وجود چه مکانیسمی در این عادت‌ها از عود سرطان جلوگیری می‌کند.

کانیوتو گفت: «البته قدم بعدی که ما به آن علاقه مندیم مداخله است: آیا می‌توانیم از طریق مداخله در سبک زندگی، نتایج بقا را در جمعیت بیماران خود بهبود بخشیم؟ همچنین قصد داریم نحوه عملکرد این روش را شناسایی کنیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha