میوه ها به طور طبیعی سرشار از قند و کربوهیدرات هستند، اما این بدان معنا نیست که وقتی می خواهید وزن کم کنید، باید از آن اجتناب کنید.

5 افسانه درباره کاهش وزن با این میوه ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از لیو استرانگ، وقتی صحبت از غذا خوردن برای کاهش وزن می شود، اطلاعات نادرست زیادی وجود دارد. بسته به آنچه می خوانید، میوه ها یا بهترین دوست یا بدترین دشمن شما هستند، اگر می خواهید وزن کم کنید.

در مورد نحوه مصرف میوه، چه زمانی از روز باید آن را بخورید و از چه میوه هایی باید به طور کامل خودداری کنید،اطلاعات زیادی وجود دارد. اما کدام یک درست است وکدام یک درست نیست؟

افسانه 1: نباید میوه بخورید زیرا قند زیادی دارد

یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد میوه این است که به دلیل شیرین بودن آن حاوی مقدار زیادی قند است و بنابراین برای شما "مضر" است.

کارولینا مارگولیس، متخصص تغذیه در لایف وی فودز می گوید:« بین قند طبیعی موجود در میوه (فروکتوز) و غذاهای حاوی قند افزوده تفاوت وجود دارد.»

مارگولیس می‌گوید: «فروکتوز فقط در مقادیر زیاد مضر است که به سختی می‌توان بیش از حد آن را به شکل طبیعی از میوه دریافت کرد. برای اکثر مردم، میزان قند موجود در میوه برای خوردن بی خطر شناخته می شود.»

میوه‌ها نیز جزو مغذی‌ترین غذاها هستند و سایر مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر غذایی را نیز فراهم می‌کنند. ریما پاتل، RD ، متخصص تغذیه در Dietitian Fit & Co می گوید: «علاوه بر این، میوه ها محتوای آب بالایی دارند، به این معنی که می توانند به مدیریت اشتها کمک کنند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارند.»

پاتل می‌گوید: «اگرچه میوه‌ها حاوی قند هستند، اما سایر مواد مغذی موجود در آن، به‌ویژه فیبر، به افزایش سیری کمک می‌کنند زیرا هضم را کند می‌کند که می‌تواند به طور کلی مصرف غذا را کاهش دهد و عامل مهمی در کاهش وزن شناخته می شود.»

مارگولیس می‌گوید: «اگر هوس شیرینی دارید، به جای خوردن یک تکه آب نبات، گرانولا شیرین یا تکه‌ کیک، سعی کنید مقداری میوه بخورید که یک میان‌وعده سالم یا دسر طبیعی در برنامه کاهش وزن است.»

بیشتر بدانید: میوه هایی جادویی برای کاهش وزن!

افسانه 2: میوه باعث افزایش وزن می شود زیرا کربوهیدرات بالایی دارد

رکسانا احسانی، یک متخصص تغذیه ورزشی و متخصص تغذیه در میامی، فلوریدا، می گوید: «بله، میوه ها حاوی کربوهیدرات هستند، اما آنها کربوهیدرات های سالمی دارند که عمدتاً از فیبرهای غذایی می آیند.»

فیبر غذایی به حمایت از میکروبیوم روده سالم کمک می کند، شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد، حرکات منظم روده را تقویت می کند و به ثابت نگه داشتن سطح قند خون شما کمک می کند.

احسانی می گوید: «هرچه فیبر غذایی در رژیم غذایی شما بیشتر باشد، برای کاهش وزن بهتر عمل می کند و میوه ها منبع طبیعی فیبر هستند.»

همچنین نیازی به پرهیز از کربوهیدرات ها نیست زیرا آنها انرژی مغز و بدن شما را تامین می کنند و از عملکردهای بدن و همچنین هر گونه فعالیت بدنی پشتیبانی می کنند.

نیازی به حذف میوه ها فقط به دلیل داشتن کربوهیدرات نیست. خوردن میوه می‌تواند به شما کمک کند احساس سیری بیشتری داشته باشید و می‌تواند برای کاهش وزن شما بهتر باشد و در حین فعالیت بدنی، انرژی بیشتری به شما بدهد.

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، فقط به یاد داشته باشید که به اندازه وعده های غذایی توجه کنید، به خصوص به این دلیل که برخی از میوه ها در صورت بزرگ بودن ممکن است به عنوان دو وعده میوه در نظر گرفته شوند.

طبق توصیه های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، بزرگسالان باید بین 1.5 تا 2 فنجان میوه در روز مصرف کنند.

بیشتر بدانید: روش هایی برای کاهش وزن بدون ورزش

افسانه 3: آووکادو چاق کننده است

اغلب زمانی که فردی در تلاش برای کاهش وزن است، آووکادو را سریعا حذف می کند. این به این دلیل است که آووکادو دارای چربی نسبتا بالایی است.

ممکن است فکر کنید برای کاهش وزن باید چربی ها را حذف کنید، اما این یک افسانه است. در واقع، طبق گفته دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan، تحقیقات نشان داده است که مصرف منظم چربی‌های سالم (مانند چربی‌های موجود در آووکادو) می‌تواند به مدیریت اشتها کمک کند و ما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد.

حذف چربی‌ها با هم می‌تواند باعث ایجاد احساس محرومیت و نارضایتی در افراد شود که ممکن است آنها را به سمت غذاهای فرآوری‌شده‌ای که دارای نمک و قند بیشتری هستند، بکشاند.
یک منبع چربی سالم در هر وعده غذایی دریافت کنید که می تواند شامل آووکادو نیز باشد.
آووکادو را با مقداری پروتئین بدون چربی، غلات کامل و سبزیجات برای یک وعده غذایی متعادل، مغذی و سیر کننده ترکیب کنید که می تواند به کاهش وزن و حفظ وزن طبیعی کمک کند.

افسانه 4: ترکیب میوه ها فیبر را از بین می برد و مواد مغذی را کاهش می دهد

شما ترجیح می‌دهید یک اسموتی بنوشید تا یک سیب همراه آن بخورید؟ مارگولیس می‌گوید:« مخلوط کردن میوه با اسموتی فیبر را از بین نمی‌برد یا خواص تغذیه‌ای آن را تغییر نمی‌دهد.»

او می‌گوید که مخلوط کردن میوه‌ها آن‌ها را در معرض اکسیداسیون قرار می‌دهد و زمانی که غذا در معرض اکسیژن قرار می‌گیرد، مواد مغذی ممکن است از بین بروند. اما زمان (حدود یک ساعت) طول می کشد تا تغذیه تحت تاثیر قرار گیرد. بنابراین اگر در حال مخلوط کردن میوه ها هستید و سپس جرعه جرعه اسموتی خود را میل کنید، جای نگرانی نیست.

ترکیب میوه ها برای تهیه اسموتی راهی عالی برای وارد کردن وعده های بیشتر میوه و فیبر به رژیم غذایی روزانه شماست. (و به یاد داشته باشید: فیبر موجود در میوه فواید زیادی دارد، به ویژه برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند.)
خوردن اسموتی‌ میوه نسبت به خوردن میوه‌های کامل کمتر سیرکننده هستند، زیرا جویدن کم است و برخی افراد ممکن است اسموتی را خیلی سریع بخورند. با این حال، می توانید با کاهش سرعت و افزودن یک پودر پروتئین برای طعم، قوام و سیری بیشتر به اسموتی، آن را جبران کنید.
بیشتر بدانید: هنگام کاهش وزن دچار این اشتباهات نشوید

افسانه 5: نباید با شکم خالی میوه بخورید

افسانه دیگر در مورد میوه این است که خوردن آن با معده خالی به آن اجازه می دهد تا در معده بماند و پوسیده شود که هضم سایر غذاها را کند می کند و منجر به تولید گاز، نفخ و مشکلات گوارشی می شود.

او می گوید: «پوسیدگی میوه در معده» کاملاً نادرست است. معده ما به طور طبیعی به دلیل اسیدی بودن از رشد بیش از حد باکتری و ویروس جلوگیری می کند و بیشتر میکروارگانیسم ها شانسی برای بقا ندارند.»

میوه هایی که حاوی فیبر محلول هستند مانند سیب و مرکبات آب را در روده جذب می کنند و ژل تشکیل می دهند که می تواند هضم را کند کند؛ اما این چیز بدی نیست. او می‌گوید: «فیبر موجود در میوه به احساس سیری کمک می‌کند و از افزایش قند خون بعد از خوردن غذا جلوگیری می‌کند که می‌تواند به کنترل اشتها و کاهش وزن کمک کند.»

ارزش غذایی و فواید خوردن میوه صرف نظر از اینکه چه زمانی آن را می خورید، ثابت می ماند.

مارگولیس می گوید برای افزایش بیشتر سیری، میوه ها را با پروتئین مانند ماست یونانی، کره بادام زمینی یا پنیر و کراکر نوش جان کنید. این غذاها همچنین قند خون را تثبیت می کنند و پروبیوتیک های موجود در ماست ممکن است به تثبیت بیشتر قند خون و تولید هورمون های تنظیم گرسنگی و کاهش وزن کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha