برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت، با اما و اگر همراه شده و کاری از دست وزارتخانه بر نمی آید.

استخدام پرستاران به تابستان نمی رسد/مشکل خارج از وزارت بهداشت است

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، ماجرای برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای جذب ۲۵ هزار و ۱۰۰ نفر نیروی مورد در حوزه بهداشت و درمان کشور، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. زیرا، مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت مدعی هستند که همه توان خود را به کار گرفته اند تا آزمون سر وقت برگزار شود؛ اما به نظر می‌رسد که مشکل خارج از وزارتخانه است.

در مسیر صدور مجوز برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت، دستگاه‌های دولتی با هم توافق کرده اند. سازمان اداری استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت، سه دستگاه درگیر صدور مجوز آزمون بوده اند که در نهایت هم صادر شد.

حالا، اما به نظر می‌رسد که اختلافاتی در مسیر برگزاری آزمون به وجود آمده که باعث شده روند برگزاری آزمون دچار تأخیر شود.

سازمان اداری استخدامی کشور، مجوز جذب ۲۵ هزار و ۱۰۰ نفر نیرو را صادر کرده و سازمان برنامه و بودجه می‌بایست منابع مالی آن را فراهم کند. اما، شنیده می‌شود که بر سر تعداد نیروهایی که باید جذب شوند، اختلاف پیش آمده است.

از سوی دیگر، سازمان سنجش نیز آمادگی برگزاری آزمون، زودتر از شهریور ۱۴۰۲ را ندارد و از همین رو، فعلاً از توزیع دفترچه‌های آزمون استخدامی خبری نیست.

همه این موانع و مشکلات، دست به دست هم داده تا این آزمون حداقل به تابستان امسال نرسد. یعنی آب پاکی، روی دست کسانی که قرار است استخدام شوند.

سیف الله مرادی مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، در مصاحبه‌ای که چندی قبل با خبرنگار مهر داشت، به این اختلاف نظرها در مسیر برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت اشاره کرده بود.

تاریخ مورد نظر وزارت بهداشت برای آزمون استخدامی، ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ است که سازمان سنجش نپذیرفته و گفته زودتر از شهریور نمی‌تواند؛ چون زیرساخت‌ها برای برگزاری آزمون فراهم نیست.

از طرف دیگر، هنوز اختلاف سازمان برنامه و بودجه با سازمان اداری استخدامی برای تعداد نیروهایی که قرار است جذب شوند، حل نشده و همه این موانع؛ عامل تأخیر در برگزاری آزمون و در نهایت، جذب نیروهای جدید شود که وزارت بهداشت به شدت به این نیروها نیاز دارد.

آن طور که عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفته است؛ از ۲۵ هزار نفر مجوز استخدامی، ۵۰ درصد سهم گروه پرستاری است و ۸۸۸۰ نفر پرستار مستقیم در بخش درمان، ۳۵۰۰ نفر در اورژانس‌های پیش بیمارستانی، بعد از سال‌ها استخدام خواهند شد.

این در حالی است که مهلت برگزاری آزمون بعد از توزیع دفترچه، ۴۵ روز است. یعنی اگر آزمون استخدامی وزارت بهداشت در شهریور هم برگزار شود، نمی‌توان امیدوار بود جذب نیروهای پرستاری به تابستان امسال و شاید پاییز و زمستان ۱۴۰۲ برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha