فلوشیپ پاتولوژی کودکان، در خصوص اهمیت جمع آوری و بررسی ژنتیکی محصولات بارداری در تشخیص و درمان سقط مکرر، نکاتی را متذکر شد.

اهمیت بررسی ژنتیکی محصولات بارداری در تشخیص و درمان سقط مکرر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، هاله سلطان‌قرایی، درباره اهمیت بررسی پاتولوژیک محصولات بارداری سقط شده در تشخیص و درمان سقط مکرر، گفت: در بسیاری موارد از سقط‌های مکرر یک عامل یا پاتولوژی تکرارشونده باعث بروز سقط جنین می‌شود. بنابراین، اگر محصولات بارداری برای بررسی پاتولوژیک به آزمایشگاه داده شود و بیماری یا ناهنجاری احتمالی در جنین تشخیص داده شود، این فرصت برای متخصصان فراهم می‌شود تا با مداخلات درمانی مناسب از بروز سقط بعدی جلوگیری کنند.

وی درباره زمان مناسب بررسی پاتولوژیک محصولات بارداری بیان کرد: در هر زمانی از دوره بارداری می‌توان محصولات بارداری سقط‌شده یا کورتاژ شده را به آزمایشگاه تحویل داد، اما از آنجا که سقط مکرر اغلب مربوط به سه ماهه نخست بارداری است، توصیه می‌شود که محصولات سقط شده تا هفته ۱۲، حداکثر تا هفته ۲۰ بارداری، به آزمایشگاه تحویل داده شود. این بررسی گاهی جلوی انجام تست‌های بسیار گران قیمت تر بعدی را برای بررسی سقط مکرر می‌گیرد. البته در مراحل بعدی بارداری نیز بررسی جفت و اتوپسی جنین برای بررسی اختلالات موجود در جنین امکان‌پذیر است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ابن‌سینا درباره شرایط نگهداری محصول سقط‌شده تا تحویل به آزمایشگاه گفت: مهم‌ترین نکته جمع آوری و نگهداری محصول در یک ظرف بدون ماده نگهدارنده در شرایط خنک و یخچالی است. اگر محلول نرمال سالین در دسترس بود می‌توان به ظرف حاوی محصولات سقط اضافه کرد اما به جز این محلول، لازم نیست هیچ ماده نگهدارنده دیگری به آن اضافه شود.

این فلوشیپ پاتولوژی درباره اینکه تا چه مدت پس از سقط می‌توان محصولات بارداری سقط شده را به آزمایشگاه تحویل داد، توضیح داد: بهتر است در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آزمایشگاه تحویل داده شود اما اگر سقط در ایام و ساعات غیر کاری آزمایشگاه رخ داد، باید محصول بارداری را تا زمان تحویل در یخچال یا در مجاورت یخ نگه‌داری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha