سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 359648

افزایش سرایت کووید در تابستان امسال، سوال‌هایی را در ذهن ایجاد کرده است. به طور مثال، این‌که آیا برخی اقدام‌های ایمنی مانند ماسک زدن را باید دوباره شروع کنیم.

آیا باید دوباره ماسک بزنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، دکتر دیوید داودی، متخصص همه‌گیرشناسی در دانشکده جانز هاپکینز گفت: «شیوع کووید تا حدی روبه‌افزایش است، اما طوری نیست که بخواهیم بابت آن زنگ خطر را به صدا درآوریم.» در حالی‌ که بسیاری از مردم استفاده از ماسک را کنار گذاشته‌اند، دکتر پیتر چین هونگ، متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه کالیفرنیا هشدار داد که کنار گذاشتن ماسک به‌طور دایمی به افزایش خطر ابتلا به این ویروس منجر می‌شود و توضیح داد: «اکنون که در سراسر کشور موارد ابتلا به کووید رو به‌ افزایش است، شاید بهتر باشد هنگام استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و در فرودگاه‌ها ماسک بزنیم.»

به گزارش لس‌آنجلس تایمز، تعداد موارد بستری‌ به دلیل کووید در بیمارستان در طول سه هفته گذشته، حدود ۱۲ درصد افزایش یافته، اما ارقام گزارش‌شده در مقایسه با اوج همه‌گیری نسبتا پایین است. به احتمال زیاد به دلیل جمع‌آوری نکردن مداوم داده‌ها در سطح ملی، این اعداد تعداد واقعی افراد مبتلا به کووید نیست. بسیاری از کارشناسان بهداشت تاکید می‌کنند که مردم باید هوشیار باشند. دکتر سارا کودی، مدیر بهداشت عمومی و بازرس بهداشت شهرستان سانتا کلارا گفت: «با این که وضعیت اضطراری اعلام‌شده به پایان رسیده است، انتشار کووید هنوز ادامه دارد و احتمالا تا مدت‌ها همین‌طور خواهد ماند.بنابراین اگر واقعا نمی‌خواهید بیمار شوید، در محیط‌های بسته با استفاده از ماسک از خودتان مراقبت کنید، اما در این مرحله، این یک تصمیم شخصی است.»

کارشناسان بهداشت همچنین از مردم خواستند به کسانی که ماسک می‌زنند، احترام بگذارند؛ به‌ویژه زمانی که دلایلشان را برای این کار نمی‌دانند. دکتر چین هونگ پیشنهاد می‌کند کسانی که [بیماری] نقص ایمنی دارند یا سالخورده‌تر هستند، بهتر است به جای این‌که منتظر واکسن با فرمول جدید بمانند، همین حالا دوز یادآورهای ۲۰۲۲ را تزریق کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha