تحقیقات جدید نشان می‌دهد که سالمندان کم تحرک مبتلا به فشار خون بالا می‌توانند با پیاده‌روی بیشتر میزان فشارخون بالای خود را کاهش دهند.

پیاده روی فشار خون بالا را کاهش می دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی، افزودن 3000 قدم اضافی در روز می تواند به افراد مسن مبتلا به فشار خون کمک کند تا فشار خون خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

حدود 80 درصد از افراد مسن فشار خون بالا دارند و پایین نگه داشتن آن می تواند به محافظت در برابر نارسایی قلبی، حملات قلبی و سکته کمک کند.

لیندا پسکاتلو ، استاد حرکت شناسی در دانشگاه کانکتیکات، در یک بیانیه خبری دانشگاه گفت: «همه ما اگر به اندازه کافی عمر کنیم، ممکن است به فشار خون بالا مبتلا بشویم چرا که بسیار رایج است».

در حالی که تحقیقات قبلی او نشان داده بود که ورزش می‌تواند تاثیر فوری و طولانی‌مدت بر فشار خون داشته باشد، این مطالعه جدید نشان داد که آیا افزایش متوسط پیاده‌روی می‌تواند همین کار را انجام دهد.

داک چول لی ، استاد حرکت شناسی در دانشگاه ایالتی آیووا، یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: «این کار آسان است و کسانی که می خواهند آن را امتحان کنند به هیچ تجهیزاتی نیاز ندارند، آنها می توانند آن را در هر کجا و در هر زمان انجام دهند.»

محققان بر روی گروهی از افراد 68 تا 78 ساله که حدود 4000 قدم در روز راه می‌رفتند، تمرکز کردند. مطابق با توصیه کالج پزشکی ورزشی آمریکا، با اضافه کردن 3000 گام، آنها 7000 قدم روزانه را ثبت کردند.

لی در این نسخه گفت: «3000 قدم به اندازه ممکن است زیاد باشد، اما برای دستیابی به مزایای سلامتی چندان چالش برانگیز نیست».

شرکت‌کنندگان کیت‌هایی با گام‌سنج، فشارسنج و دفترچه یادداشت‌ها برای پیگیری پیشرفت خود دریافت کردند. به طور متوسط فشار خون سیستولیک و دیاستولیک شرکت کنندگان پس از مداخله به ترتیب 7 و 4 امتیاز کاهش یافت. سیستولیک، بالاترین عدد در اندازه گیری فشار خون، فشاری است که هنگام تپش قلب بر دیواره شریان ها وارد می شود و دیاستولیک فشار بین ضربان است.

مطالعات دیگر نشان می دهد که کاهش این میزان با کاهش نسبی 11 درصدی در خطر مرگ زودرس ناشی از همه ی علت ها و 16 درصد برای علل مرتبط با قلب مطابقت دارد و در نتیجه آن خطر ابتلا به بیماری قلبی 18 درصد و خطر سکته 36 درصد کمتر بوده است.

الیزابت لفرتس نویسنده اول، از دپارتمان حرکت شناسی در ایالت آیووا، می گوید: «این هیجان انگیز است که یک مداخله ساده در سبک زندگی می تواند به اندازه ورزش ساختاریافته و برخی داروها مؤثر باشد.»

نتایج معادل کاهش هایی است که با داروهای فشار خون بالا مشاهده می شود. حتی هشت شرکت‌کننده که قبلاً از داروهای فشار خون بالا استفاده می‌کردند، با افزایش فعالیت روزانه‌شان، شاهد بهبود فشار خون سیستولیک بودند.

پسکاتلو گفت: «در مطالعه قبلی، ما دریافتیم که وقتی ورزش با دارو ترکیب می شود، ورزش اثرات داروهای فشار خون را به تنهایی تقویت می کند.این فقط ارزش ورزش را به عنوان درمانی ضد فشار خون نشان می دهد و این به هیچ وجه برای نفی اثرات دارو نیست، بلکه بخشی از روند درمان را نشان می دهد.»

سرعت راه رفتن و مدت زمانی که فرد در یک زمان راه می‌رفت، به اندازه افزایش کل قدم‌ها مهم نبود.

پسکاتلو گفت: «حجم فعالیت بدنی در اینجا واقعاً مهم است، نه شدت آن.»

بنابراین اگر می خواهید فشار خون بالای خود را کاهش دهید، به قدم های روزانه خود اضافه کنید و فعال تر بمانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha