یک متخصص قلب و عروق ضمن تبریک روز جهانی قلب، سبک زندگی سالم را تنها راه مقابله با مهمترین علت مرگ در جهان برشمرد.

سبک زندگی سالم تنها راه مقابله با مهمترین عامل مرگ در جهان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر حسین شیبانی ۸ مهرماه اطلاع‌رسانی در خصوص سبک زندگی سالم و تشویق به آن را الزامی برشمرد و اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی با نامگذاری ۲۹ سپتامبر به عنوان روز جهانی قلب، انگیزه مضاعفی را برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی فراهم کرده تا به توجه دادن به شناخت و مدیریت عوامل خطر بیماریهای قلبی و عروقی به عنوان مهمترین علت مرگ در جهان، عموم مردم را تشویق به رعایت سبک زندگی سالم کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: مرگ و میر بیش از ۱۷ میلیون نفر در سال به علت بیماری های قلبی عروقی زنگ خطری جدی برای ساکنین زمین محسوب می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شاهرود ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی باید زمینه آگاهی عمومی و تشویق تمامی سازمان‌ها و نهادها برای اتخاذ رویکردهای تاثیرگذار برای مقابله با این تهدید جدی را فراهم کند .

وی تاکید کرد: سلامت قلب برای هر فرد به عنوان یک حق بشری اساسی و یکی از ارکان دسترسی به عدالت در سلامت جهانی مورد توجه قرار گیرد.
دکتر شیبانی خاطرنشان کرد: مصرف انواع دخانیات، کم تحرکی و تغذیه ناسالم منجر به اضافه وزن و چاقی، فشار خون بالا، قند خون بالا و چربی خون بالا می‌شود.
دکتر شیبانی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تا آحاد جامعه را برای توجه هرچه بیشتر به سلامت قلب به عنوان بخش مهمی از سلامت و جزء ضروری زندگی سالم جلب کنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha