یکی از فعالان حوزه شیرخشک نوزاد گفت: انتظار داشتیم که سازمان غذا و دارو حداقل چندماه زودتر ممنوعیت توزیع استانی شیرخشک نوزاد را به شرکت‌ها اعلام می‌کرد تا شرکت‌ها با تامین انبار و استخدام پرسنل در سراسر کشور خودشان اقدام به توزیع سراسری می‌کردند.

انتقاد برخی تولیدکنندگان شیرخشک از تغییر در روش توزیع

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا،ملک‌یاری با بیان اینکه ۵ سال است که مجوز توزیع شیرخشک را در تهران و البرز داریم، گفت: شرکت ما ماهیانه ۱.۵میلیون قوطی شیرخشک تولید می‌کند و سهم ۲۰ درصدی از تولیدات کل کشور را دارد.

وی ادامه داد:از سه هفته گذشته سازمان غذا و دارو اجازه توزیع استانی به ما نداد و هفتم آبان ماه نیز در نامه‌ای اعلام کردند که توزیع شیرخشک اعم از رگولار و رژیمی باید فقط از طریق شبکه پخش سراسری دارای مجوز و با رعایت کامل ضوابط و مقررات مجاز انجام شود.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: ممنوعیت توزیع استانی علاوه بر اینکه باعث خواهد شد تعدادی از پرسنل ما بیکار شوند عرضه شیرخشک را نیز با مشکل روبه رو می‌کند. زیرا برخی شرکت‌ها برای تحویل هر کارتن شیر خشک به داروخانه‌ها، آنها را ملزم می‌کند تا چند کارتن از داروهایی که بازار تقاضای کمتری دارند نیز خریداری کنند.

وی تصریح کرد:انتظار داشتیم که سازمان غذا و دارو حداقل چندماه زودتر این موضوع را به شرکت‌ها اعلام می کرد تا شرکت ها با تامین انبار و استخدام پرسنل در سراسر کشور خودشان اقدام به توزیع سراسری می‌کردند.

این فعال حوزه شیرخشک نوزاد در پایان گفت: با سازمان غذا و دارو در این خصوص مکاتباتی داشتیم، اما هنوز پاسخ مشخصی از آنها دریافت نکردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha