طبق مطالعه ای که توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan انجام شد، نوش جان کردن چهار فنجان قهوه در روز می تواند چربی بدن شما را حدود 4 درصد کاهش دهد.

برای کاهش وزن سریع، روزانه چه مقدار قهوه بخورم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایت دیس، اگر از طرفداران نوشیدن قهوه هستید و همچنین کاهش وزنی سریع را هدف قرار دادید، یک گزینه عالی برای طی کردن مسیر کاهش وزن، بررسی رژیم غذایی شما است که شامل عادت منظم نوشیدن قهوه شما نیز می شود. اما آیا می دانید که برای کاهش وزن سریع و سالم باید روزانه چقدر قهوه بنوشید؟

برای کاهش وزن روزانه چقدر قهوه بنوشید؟

طبق مطالعه ای که توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan انجام شد، لذت بردن از چهار فنجان قهوه در روز می تواند چربی بدن شما را حدود 4 درصد کاهش دهد. این تحقیق در طول 24 هفته انجام شد که در آن 126 فرد بزرگسال دارای اضافه وزن و غیر حساس به انسولین، چهار فنجان نوشیدنی پلاسبو مشابه قهوه یا چهار فنجان قهوه ساده مصرف کردند؛ دانشمندان دریافتند که نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز با کاهش «متوسط» چربی بدن مرتبط است.

Nutrition Twins پیشنهاد می کند که برای کاهش وزن، بسته به اندازه بدن شما و آستانه تحملتان میزان مصرفی شما باید حدود 200 تا 400 میلی گرم کافئین در روز باشد که معادل حدود دو تا پنج فنجان است. ( اندازه معمولی یک فنجان را در نظر بگیرید)

The Nutrition Twins توضیح می دهد: «مراقب باشید با افزودن خامه، شیر کامل یا شکر به قهوه، می توانید به راحتی هر یک از کالری هایی را که به کمک قهوه می سوزانید جبران کنید.»

در حقیقت، تحقیقات جدید منتشر شده در Clinical Nutrition نشان داد که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می تواند به کاهش وزن کمک کند، اما اگر یک قاشق چای خوری شکر به آن اضافه شود، این مزیت را خنثی می کند و حتی ممکن است اضافه وزن با خود به همراه داشته باشد.

بیشتر بدانید: روش لاغری با قهوه

چرا نوشیدن قهوه باعث کاهش وزن می شود؟

به چند دلیل نوشیدن قهوه در روز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. The Nutrition Twins به ما می‌گوید: « در قدم اول قهوه حاوی کافئین است که دارای اثرات ترموژنیک است و می‌تواند متابولیسم را تسریع کند و به شما کمک کند کالری بیشتری بسوزانید.»

در قدم دوم برخی از مطالعات نشان داده اند که نوشیدن قهوه می تواند به کاهش BMI، وزن و چربی بدن کمک کند.

قهوه همچنین می تواند اشتها را کاهش دهد و گرسنگی شما را کنترل کند. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن قهوه قبل از غذا می تواند کالری دریافتی در وعده غذایی بعدی را کاهش دهد، حتی اگر قهوه را تا چهار ساعت قبل از غذا نوشیده شود.

قهوه همچنین حاوی اسید کلروژنیک است که نشان داده است چربی سوزی را افزایش می دهد و ممکن است به کاهش جذب کربوهیدرات ها کمک کند.

بیشتر بدانید: بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

قهوه مطمئناً می‌تواند از تلاش‌های شما برای کاهش وزن سالم حمایت کند؛ فقط مطمئن شوید که سیروپ های شیرین، شیرین‌کننده‌های مصنوعی و خامه‌های شیرین شده را از قهوه خود دور نگه دارید، زیرا می‌توانند به سرعت کالری دریافتی شما را افزایش دهند و باعث افزایش وزن شما شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha