سفر به بندرعباس از شیراز از مهیج‌ترین و همچنین، خاص‌ترین سفرهایی است که همیشه در ذهن گردشگران باقی می‌ماند. تنها کافیست بلیط شیراز بندرعباس را تهیه کرده و از این سفر لذت ببرید. بندرعباس، یکی از شهرهای جنوب ایران با آداب و رسومی خاصی است.

سفری به یادماندنی به بندرعباس از شیراز

سفری به یادماندنی به بندرعباس از شیراز

سفر به بندرعباس از شیراز از مهیج‌ترین و همچنین، خاص‌ترین سفرهایی است که همیشه در ذهن گردشگران باقی می‌ماند. تنها کافیست بلیط شیراز بندرعباس را تهیه کرده و از این سفر لذت ببرید. بندرعباس، یکی از شهرهای جنوب ایران با آداب و رسومی خاصی است.

در واقع، فرهنگ بومی مردم بندرعباس، آن را از سایر مناطق ایران متمایز می‌کند. علاوه‌براین، شما می‌توانید با سفر به بندرعباس از دیدن خلیج فارس لذت ببرید و حتی به سایر جزیره‌های آن با لنج و کشتی سفر کنید. در ادامه به بیان اطلاعات بیشتری در مورد مسیر راه و جاذبه‌های گردشگری این مسیر و بسیاری از موارد دیگر می‌پردازیم.

مسیر سفر به بندرعباس از شیراز

برای رفتن به بندرعباس از شهر زیبای شیراز، دو مسیر عمومی ساخته شده است. در مسیر اول شما از شهر داراب عبور کرده و طول مسیر در حدود 577 کیلومتر خواهد بود. مدت زمان سفر در این مسیر 7 ساعت و 49 دقیقه است.

مسیر دوم از شیراز به بندرعباس از شهر جهرم عبور کرده و حدود 578 کیلومتر است.

مدت زمان سفر به بندرعباس از شهر زیبای شیراز از این مسیر، حدود 7 ساعت و 53 دقیقه خواهد بود که البته ممکن است بسته به شرایط مسیر و آب و هوا این زمان اندکی تغییر کند.

در سفر بندرعباس از شیراز از چه شهرهایی عبور می‌کنیم؟

همانطور که قبلاً برای شما عزیزان توضیح دادیم؛ با توجه به مسیرهای انتخابی، میزان کیلومتر و مسافت از شیراز تا بندرعباس متفاوت بوده و در مجموع، شاید حداکثر سفر شما حدود 8 ساعت طول بکشد.

مسیر اول همانطور که توضیح دادیم، از شهر داراب گذشته و از شهرهای سروستان، فسا، نوبندگان، داراب، جنت‌شهر، رستاق و در نهایت بندرعباس عبور خواهد کرد. در مسیر دوم از شهرهای اکبرآباد، باب‌انار، یوسف‌آباد، خفر، جهرم، بیدکوه، دهکویه و کورده برای رسیدن به بندرعباس عبور می‌کنید.

روش‌های سفر به بندرعباس از شیراز

روش‌های مختلفی برای سفر از شیراز به بندرعباس وجود دارد که انتخاب این روش‌ها کاملاً بستگی به امکانات، بودجه و سلیقه شما دارد. اگر از جمله افرادی هستید که تمایل دارید، زیبایی‌های مسیر را مشاهده کرده و توقف‌های کوتاه در مسیر داشته باشید، باید حتماً از خودروی شخصی استفاده کنید. البته اگر توقف‌های شما در طی سفر زیاد شود؛ قطعاً مدت زمان سفر بیشتر از 8 ساعت خواهد شد. با استفاده از خودروی شخصی به‌راحتی می‌توانید یکی از دو مسیر گفته شده را انتخاب و از آن‌ها به بندرعباس بروید.

دومین وسیله برای سفر اتوبوس است که قیمت بسیار مناسبی دارد. معمولاً اتوبوس‌ها از مسیر داراب به سمت بندرعباس حرکت کرده و در مسیر نیز توقف دارند و حدود 577 کیلومتر را تا بندرعباس طی می‌کنند. سفر با اتوبوس تقریباً 9 ساعت طول خواهد کشید و از طریقه پایانه مسافربری کاراندیش و پایانه مسافربری خلیج فارس در شیراز شما می‌توانید به بندرعباس سفر کنید.

با هواپیما نیز می‌توان در کمترین زمان ممکن از شیراز به بندرعباس بروید. سفر با هواپیما بسیار کوتاه بوده و افرادی که بودجه کافی و حوصله مسافت طولانی را ندارند می‌توانند بلیط شیراز بندرعباس را برای سفر هوایی خریداری کنند. بعد از بلیط باید به فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز بروید. مدت زمان سفر با هواپیما تا بندرعباس تقریباً یک ساعت است.

خیلی از افراد تمایل دارند که با قطار سفر کنند؛ باید بگوییم که متاسفانه فعلاً قطار شیراز تا بندرعباس راه‌اندازی نشده و شما عزیزان باید از طریق خودرو شخصی، هواپیما و یا اتوبوس به بندرعباس از شیراز بروید.

جاذبه های دیدنی در اولین مسیر سفر به بندرعباس از شیراز

از مهمترین جاذبه‌های دیدنی در مسیر می‌توان به دریاچه مهارلو، در فاصله سی کیلومتری شیراز اشاره کرد. این دریاچه رنگ قرمزی داشته و شما عزیزان می‌توانید لحظات بسیار لذتبخشی را با قایق‌سواری در این دریاچه سپری کنید.

بعد از این دریاچه از دیگر جاذبه‌های گردشگری بعد از عبور از شهر سروستان می‌توان کاخ ساسانی سروستان را نام برد که حدود 2000 سال از ساخت آن می‌گذرد. اگر با خودروی شخصی به سفر می‌روید، می‌توانید در داراب نقش شاپور را مشاهده کنید. این نقش لحظه پیروزی پادشاه ایران به روم را به تصویر می‌کشد. در مسیر دوم که از شهر جهرم می‌گذرد می‌توانید به دیدن بازارهای زیبای جهرم بروید.

سفر به بندرعباس از شیراز با استفاده از اتوبوس، خودروی شخصی و هواپیما مقدور است. در مسیر زمین شما عزیزان می‌توانید از یکی از مسیرهای جهرم یا داراب به بندرعباس رفته و از زیبایی‌های مسیر جاده لذت ببرید.

سفری به یادماندنی به بندرعباس از شیراز

بهترین راه سفر به بندرعباس با هواپیما

بهترین راه سفر به بندرعباس با هواپیما است. فرودگاه بین‌المللی بندرعباس در ۱۳ کیلومتری شمال غربی شهر بندرعباس قرار دارد و پروازهای مستقیمی از تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، کیش و قشم دارد. سفر با هواپیما سریع‌ترین راه برای رسیدن به بندرعباس است. پرواز از تهران به بندرعباس حدود 1.5 ساعت طول می‌کشد.

سفر با هواپیما راحت‌تر از سفر با ماشین یا اتوبوس است. در طول پرواز می‌توانید استراحت کنید، غذا بخورید یا فیلم تماشا کنید. سفر با هواپیما یکی از امن‌ترین راه‌های سفر است و می توانید زمان خود را در سفر بیشتر و بهتر مدیریت کنید. اما شاید برای شما سوال باشد که چطور ارزانترین بلیط هواپیما به بندرعباس را پیدا کنیم؟ درادامه یکی از بهترین سایت های رزرو ارزان بلیط بندرعباس معرفی شده است.

خرید بلیط هواپیما ارزان با فلای تودی

فلای تودی یک سامانه آنلاین معتبر برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در ایران است که از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است. این سامانه با ارائه خدمات متنوع و کارآمد، به شما کمک می‌کند تا سفر خود را به بهترین نحو برنامه‌ریزی و انجام دهید.

فلای تودی امکان خرید بلیط هواپیما از تمام ایرلاین‌های داخلی و خارجی را به شما می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از فیلترهای جستجو، پرواز مورد نظر خود را بر اساس تاریخ، قیمت، ایرلاین و کلاس پروازی پیدا کنید. برای شروع وارد وب سایت و اپلیکیشن فلای تودی شوید و تاریخ سفر خود را مشخص کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha