چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 369044

درست است که نوشیدن یک فنجان قهوه به شما انرژی فوری می دهد و به شما کمک می کند تا سلامت و تمرکز خود را در تمام لحظات استرس زا حفظ کنید اما برای کسب انرژی می توانید موارد زیر را هم امتحان کنید.

غذاهایی که به شما انرژی فوری می دهند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انلی مای هلث، قهوه تنها گزینه ای است که برای غلبه کردن به یک خستگی آزاردهنده به ذهن شما می رسد. قهوه که به عنوان تنها تقویت کننده انرژی عمل می کند، به شما کمک می کند انرژی خود را حفظ کنید. قهوه به شما انرژی فوری می دهد و به شما کمک می کند تا سلامت و تمرکز خود را در تمام لحظات استرس زا حفظ کنید.

  • اما دلیل این انرژی فوری بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه چیست؟ نوشیدن یک فنجان قهوه به دلیل اثر تحریکی کافئین بر روی سیستم عصبی مرکزی (CNS) انرژی زیادی تولید می کند. کافئین با مخالفت با گیرنده های آدنوزین در مغز به عنوان یک محرک CNS عمل می کند. همچنین کافئین ترشح دوپامین را در هسته اکومبنس افزایش می دهد و در نتیجه منجر به اعتیاد می شود.

  • چرا قهوه انتخاب سالمی نیست؟ قهوه حاوی کافئین است و نوشیدن یک فنجان بزرگ کافئین و یا مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به اضطراب، بی خوابی، سوزش سر دل و ... شود. مصرف بیش از حد کافئین همچنین می تواند منجر به انواع اختلالات عصبی و روانی شود.

برای افزایش انرژی چه بخوریم؟

مانند قهوه، سایر غذاها ممکن است انرژی فوری به شما ندهند، اما این غذاها می توانند انرژی مطلوبی را برای شما فراهم کنند و گزینه های بسیار سالم تری نسبت به قهوه هستند.

کشک

کشک حاوی پروتئین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که به شما کمک می کند بدن خود را قوی نگه دارید. کشک به عنوان یک پروبیوتیک به شما کمک می کند سطح انرژی خود را افزایش دهید. یک مطالعه توسط آکسفورد نشان می دهد که کشک به دلیل محتوای غنی آن تعادل انرژی را تسهیل می کند.

کشک

غذاهای غنی از آهن

غذاهایی مانند اسفناج، لوبیا، ماهی و حبوبات منابع غنی آهن هستند. مطالعات مختلف نشان می دهد آهن برای تقویت سطح انرژی و سیستم ایمنی مفید است زیرا به جذب ویتامین C کمک می کند و خستگی را کاهش داده و خلق و خوی را بهبود می بخشد.

اسفناج


جو دوسر

جو دوسر سرشار از فیبر و کربوهیدرات است که بهترین انتخاب شما برای یک صبحانه سالم می تواند باشد. محتوای بالای ویتامین B در جو به افزایش سطح انرژی بدن کمک می کند.

جو

میوه های خانواده مرکبات

مرکباتی مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت و کیوی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هستند که به تقویت ایمنی و افزایش سطح انرژی بدن ما کمک می کند.

لیمو


تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین و چربی است. محتوای ویتامین B تخم مرغ سرشار از تیامین، ریبوفلاوین و فولات است که به تامین انرژی بدن کمک می کند.

تخم مرغ

در آخر

همه غذاهای ذکر شده در بالا دارای مواد مغذی فراوان هستند که به شما کمک می کند بدن خود را تغذیه کرده و سطح انرژی خود را افزایش دهید. اما نکته ی اصلی اعتدال است؛ چرا که مصرف بیش از حد هر چیزی می تواند اثرات مضری بر سلامت شما داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha