سلامت نیوز:  رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: در اجرای طرح سنجش تحصیلی و سلامت نوآموزان در سال جاری، شش هزار نفر به عنوان دانش آموز استثنایی به مدارس استثنایی كشور معرفی شدند.

حسین هژبری در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینكه طرح سنجش تحصیلی نو آموزان ورود به پایه اول ابتدایی در تابستان امسال برگزار شد، افزود: امسال یك میلیون و 85 هزار دانش آموز ورودی پایه اول ابتدایی در طرح سنجش سلامت شركت كردند.

وی اضافه كرد: در اجرای طرح یاد شده سه دهم درصد نوآموزان دارای آسیب دیدگی جزیی شناخته شدند كه برای تحصیل به مدارس عادی معرفی شدند.

** یك درصد دانش آموزان استثنایی بازمانده از تحصیل

وی با اعلام اینكه یك درصد دانش آموزان استثنایی بازمانده از تحصیل در كشور وجود دارد، اظهار داشت: این در حالی است كه امروز گستره آموزش و پرورش به گونه ای است كه همه دانش آموزان را در بر می گیرد.

اكنون حدود 80 هزار دانش آموز در مدارس استثنایی كشور تحصیل می كنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش به اجرای طرح تلفیق و فراگیر دانش آموزان استثنایی اشاره كرد و یادآور شد تاكنون این طرح به صورت آزمایشی اجرا می شد اما با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، همه مدارس ملزم به اجرای آن هستند.

هژبری با یادآوری اینكه براساس این طرح، هر دانش آموز استثنایی در هر مدرسه ای می تواند به تحصیل بپردازد، خاطر نشان كرد اجرای این طرح پوشش دانش آموزان استثنایی را به حداكثر می رساند.

وی با بیان اینكه طرح تلفیق و فراگیر دانش آموزان استثنایی هم اكنون در مدارس كشور در حال اجرا است، ابراز امیدواری كرد كه از این پس دانش آموز استثنایی بازمانده از تحصیل بندرت مشاهده شود.

**میانگین سرانه هر دانش آموز استثنایی 50 هزار تومان است

رییس سازمان آموزش و پرورش استثتایی كشور در ادامه گفت: میانگین سرانه هر دانش آموز استثنایی 50 هزار تومان است كه این رقم در سال آینده افزایش خواهد داشت.

هژبری بدون اشاره به میزان افزایش سرانه دانش آموزان استثنایی افزود: در مدارس استثنایی در هر كلاس شش دانش آموز مشغول تحصیل هستند كه یك معلم به آن ها آموزش می دهد.

وی با بیان اینكه این رقم در مدارس عادی سه تا چهار برابر است، افزود: بنابراین اعتباری كه برای دانش آموزان استثنایی كشور هزینه می شود چند برابر مدارس عادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha