سلامت نیوز: یازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران روز چهارشنبه 5 بهمن ماه با حضور جمعی از پزشکان متخصص پریودنتولوژی، ایمپیلنتولوژی و دیگر رشته های دندانپزشکی و نیز چهار دانشمند برجسته و صاحب نام از امریکا، کانادا و سوئد در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد .

دبیر علمی یازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران هشدار داد: با وجود افزایش تعداد فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در کشور و افزایش تعداد دانشکده های دندانپزشکی، بیماری های لثه (پریودنتال) در کشور هنوز از شیوع بالایی برخوردار است.

دکتر غلام عباس مرتضوی روز چهارشنبه در جریان برپایی "یازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران" با اعلام این مطلب افزود: بیماری پریودنتال بیشتر در کسانی مشاهده می شود که بهداشت دهان را به طرز صحیح رعایت نمی کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه مسئولان به مساله پیشگیری از بیماری های دهان و دندان و لثه که در کشور بسیار نیز شایع است، توجه چندانی       نمی کنند، اظهار داشت: تجربه موفق بسیاری از کشور های اروپایی نشان داده که سرمایه گذاری روی مساله پیشگیری سبب شده تا از نیاز به دندانپزشک و به تبع آن دانشکده های دندانپزشکی کاسته شود و در مواردی در کشورهای اروپایی برخی از دانشکده های دندانپزشکی تعطیل شده اند.

دکتر مرتضوی ادامه داد: این در حالیست که در ایران مرتبا به تعداد دانشکده های دندانپزشکی افزوده می شود و در حال حاضر حدود 40 دانشکده دندانپزشکی در کشور داریم که بیش از نیاز کشور است و افزایش تعداد فارغ التحصیلان به غیر از مشکلات اشتغال آنان نتوانسته است، سهم موثری در کاهش بیماری های دهان و دندان در کشور داشته باشد.

وی گفت: به دلیل اطلاع رسانی ناکافی، بسیاری از بیماران از وجود بیماری خود آگاهی ندارند و زمانی که به دندانپزشک مراجعه می کنند از آن اطلاع پیدا می کنند.

دبیر یازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران با تاکید بر ضرورت انجام معاینه های دوره ای هر شش ماه یک مرتبه از سوی دندانپزشک افزود: خونریزی از لثه هنگام مسواک زدن یا خوردن غذاهای سفت از علایم بارز بیماری های پریودنتال است. همچنین تغییر رنگ لثه از صورتی به حالت کبود یا تیره، ترشح چرک از لبه لثه، احساس درد، خارش و سوزش و در موارد پیشرفته، لق شدن دندان ها، جابه جا شدن و نیز فاصله دار شدن آنها به همراه افزایش حجم لثه از جمله این علایم هستند، ولی گاهی حتی در موارد پیشرفته، خونریزی قابل ملاحظه ای وجود ندارد و ابتلا به بیماری را دندانپزشک تشخیص می دهد.

وی گفت: در یازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران، مباحث مربوط به پریودنتولوژی و ایمپلنتولوژی مطرح خواهد شد؛ همچنین روش های جدید و پیشرفت هایی که در سال های اخیر در این دو زمینه به دست آمده از سوی متخصصان و استادان داخلی و برجسته ترین استادان خارجی که به این همایش دعوت شده اند، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گفته دکتر مرتضوی، این مباحث هم به صورت سخنرانی در سه روز همایش و هم به صورت کورس های اختصاصی در یک روز قبل از همایش و یک روز بعد از آن (در مجموع پنج روز) مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

گفتنی است، یازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران که از روز چهارشنبه 5 بهمن ماه با حضور جمعی از پزشکان متخصص پریودنتولوژی، ایمپیلنتولوژی و دیگر رشته های دندانپزشکی و نیز چهار دانشمند برجسته و صاحب نام از امریکا، کانادا و سوئد در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد، تا روز شنبه 8 بهمن ماه به کار خود ادامه می دهد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha