سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم ، عوامل زیادی را در بالا رفتن آمار تصادفات مؤثر دانست و از مسئولان خواستار جدی گرفتن این آمار و اتخاذ راهی برای بهبود آن شد.

نصرالله ترابی قهفرخی در گفت‌وگو با خانه ملت، در ارتباط با آمار اعلام شده هفته گذشته رئیس پلیس راهور، گفت: ۶۲ تصادف و ۱۷ تلفات برای یک روز، آمار کمی نبوده و می‌تواند برای مسئولان هشداری جدی تلقی شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان عوامل مرتبط با تصادفات جاده‌ای که شامل عوامل انسانی، خودرو، جاده، پلیس راه و دستگاه امدادی می‌شود، ادامه داد: این عوامل همگی باید دست به دست هم بدهند تا شرایط ایمن برقرار شده و از تلفات کاسته شود.

ترابی قهفرخی با تشریح یکی از این مشکلات به عنوان از عوامل مؤثر افزود: ناایمن بودن راه و جاده‌های برون شهری به عنوان یکی از این عوامل خود به خود پرحادثه نیست، بلکه زمانی که جاده به بهره بردار و مهندسان آن سپرده می‌شود، یکسری اتفاقات اقتصادی، منطقه‌ای و صنعتی رخ می‌دهد که آن‌ را تا حدی پرحادثه می‌کند.

وی گفت: اما برخلاف تمام این مسائل، مشکلی که شاید کمتر در افزایش تصادفات آن را مقصر بدانیم، فرهنگ رانندگی در جاده‌ها است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه و کمک به کاهش تصادفات، بهترین راه حل موجود، ایجاد یک فرهنگ پایدار از طریق ساخت یک کانال کنترل شده، است.

ترابی قهفرخی یادآور شد: باید رفتارهای کنونی در فرهنگ رانندگی که مانند سیلابی مخرب روند رو به رشدی را طی می‌کند، را با کنترل و قرار دادن آن در مسیر یک کانال مشخص و هدایت شده، تبدیل به فرهنگ پایدار کنیم.

وی شعار پیشگیری بهتر از درمان است را محوریت بحث خود قرار داد و گفت: تا زمانی که فرهنگ ما در رانندگی جاده‌های برون شهری و درون شهری به همین منوال باشد، بهترین امکانات جاده‌ای و خدمات خودرو هم که در اختیار افراد باشد، باز هم با این آمار بالا روبرو خواهیم بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ارائه آمار از سوی رئیس پلیس راهور را تنها مسکنی موقت برای کاهش آمار بیان کرد و خواستار اندیشیدن راهی طولانی مدت برای رفع مشکلات مذکور شد.

وی نبود بودجه برای بهبود این شرایط را بهانه و توجیهی برای مسئولان بیان کرد و ادامه داد: نباید محدودیت اعتبارات را با این موضوع مرتبط و از ارائه امکانات مناسب خودداری کرد؛ زیرا با وجود محدودیت در اعتبارات، برای بهبود جاده‌ها و حتی خدمات رسانی اورژانس جاده‌ای نیز بودجه کافی در نظر گرفته شده است.

به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، هم اکنون بحث مدیریت مهمتر از اعتبارات است و در صورت مدیریت خوب، می‌توان انتظار استفاده مناسب و بهینه از نیروی انسانی موجود و اعتبارات محدود را داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha